2014-03-28, 12:21
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Har spelat en vecka nu, går rätt bra och har vunnit enstaka småturneringar. Jag spelar rätt aggressivt och okonventionellt. Men nu till detta: är pokerrummen fulla av små fitthuvuden? Det räcker att man gör ett rent matematiskt misstag (men kanske inte sett till kontexten) så skriker fittorna "donkey" "idiot" och diverse förolämpningar. Svarar givetvis med värre tillmälen.

Varför inte bara spela? Man kan ju kommentera sakligt. Andra har gett beröm för drag eller kommenterat sakligt. Men fan vad less jag blir på fittskallarna, verkar ju vara ovanligt många socialt inkompetenta, latent aggressiva idioter som spelar hemma hos mamma.
Senast redigerad av fuckedupseriously2 2014-03-28 kl. 12:26.
Citera
2014-03-28, 12:27
Medlem
pajasos avatar
Varför låter du dig påverkas av dessa otrevliga fiskar? stäng av chatten och fokusera på ditt spel istället.
Citera
2014-03-28, 12:29
Medlem
Tagelbergs avatar
Vad ska man säga? Ibland är det lite väl mycket behärskat adrenalin som byggs upp när man spelar och när kör i diket totalt så tappar man behärskningen och adrenalinet talar. Men sen finns det det som tror att de kan få folk ur balans genom att vara otrevliga i chatten. Det kan väl funka för en del men de flesta brukar snarare försöka hetsa den som dampar i chatten så att den gör misstag. Brukar nog funka oftare.
Citera
2014-03-28, 12:51
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Har spelat en vecka nu, går rätt bra och har vunnit enstaka småturneringar. Jag spelar rätt aggressivt och okonventionellt. Men nu till detta: är pokerrummen fulla av små fitthuvuden? Det räcker att man gör ett rent matematiskt misstag (men kanske inte sett till kontexten) så skriker fittorna "donkey" "idiot" och diverse förolämpningar. Svarar givetvis med värre tillmälen.

Varför inte bara spela? Man kan ju kommentera sakligt. Andra har gett beröm för drag eller kommenterat sakligt. Men fan vad less jag blir på fittskallarna, verkar ju vara ovanligt många socialt inkompetenta, latent aggressiva idioter som spelar hemma hos mamma.
Det fetstilta är vad du gör fel. Folk som skriver så är oftast fulla medelåldersmän från Ryssland eller liknande land. Oftast har de inget vett i skallen. En gång mötte jag en person all in pre flop, han torskar med sin KJo och jag vinner med min A7s. Han klagar på mina donkiga (kan man säga så?) beslut och att jag är en idiot men jag som har Pokertracker får ju upp procentuella chanserna direkt efter handen och svarar med att jag hade en 60% chans att vinna. Han svarar att jag inte alls hade det och att jag var en idiot som trodde det. Nästan skrattretande och man känner gärna för att kontra och berätta för dem hur dumma de är men de har inte kapaciteten att förstå sina misstag i dessa tillfällen och det är därför bara bäst att låta det vara och ej svara.
Citera
2014-03-28, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajaso
Varför låter du dig påverkas av dessa otrevliga fiskar? stäng av chatten och fokusera på ditt spel istället.

Nej jag måste sluta ta dom på allvar. Tror att dom är sura när de inte förstår sig på mitt spel och vad jag har och ibland åker dom dit på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Vad ska man säga? Ibland är det lite väl mycket behärskat adrenalin som byggs upp när man spelar och när kör i diket totalt så tappar man behärskningen och adrenalinet talar. Men sen finns det det som tror att de kan få folk ur balans genom att vara otrevliga i chatten. Det kan väl funka för en del men de flesta brukar snarare försöka hetsa den som dampar i chatten så att den gör misstag. Brukar nog funka oftare.

True! Och som sagt, spelet är ju om pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Det fetstilta är vad du gör fel. Folk som skriver så är oftast fulla medelåldersmän från Ryssland eller liknande land. Oftast har de inget vett i skallen. En gång mötte jag en person all in pre flop, han torskar med sin KJo och jag vinner med min A7s. Han klagar på mina donkiga (kan man säga så?) beslut och att jag är en idiot men jag som har Pokertracker får ju upp procentuella chanserna direkt efter handen och svarar med att jag hade en 60% chans att vinna. Han svarar att jag inte alls hade det och att jag var en idiot som trodde det. Nästan skrattretande och man känner gärna för att kontra och berätta för dem hur dumma de är men de har inte kapaciteten att förstå sina misstag i dessa tillfällen och det är därför bara bäst att låta det vara och ej svara.

Hehe, otroligt. Och sen är det ju så att man får göra en avvägning utifrån hur dom spelar. Om nån dampar in all ins hela tiden är ju chansen att det är högt par inte jättestor. Och nån gång måste man ju sätta dit "små-stackarna" så att dom inte själ potten hela tiden.

Och till topic i största allmänhet: att skälla på "fiskar" är ju bara dumt då det är dom som proffsen lever på.
Citera
2014-03-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Andra har gett beröm för drag eller kommenterat sakligt.
Grattis. Jag har spelat fem år, det enda positiva jag sett var gg/wp/nh. Annars 1000 texter typ "fu idiot. hope u get cancer"
Citera
2014-03-28, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaakanBrolin
Grattis. Jag har spelat fem år, det enda positiva jag sett var gg/wp/nh. Annars 1000 texter typ "fu idiot. hope u get cancer"

Ahh, shit vad drygt. Med tanke på det är jag väl lyckligt lottad, det är väl bara svårt att första för en nykomling varför man är hånfull ofta.

Till det positiva: har tom fått tummen upp i heads up på finalen på en 36-turnering när jag lurade av motståndaren lite chips. Å andra sidan fick vi båda ungefär lika mkt pengar, lite mer till mig bara. Det var alltså bara 15-20 dollar var alltså.
Citera
2014-03-30, 14:51
Medlem
Har LITE mer förståelse för dom som skriker idioter osv nu. Börjar få lite mer känsla för spelet och man har själv lite lust att säga "pucko" när all-in troll gör idiotiska drag tex. Är inte jättemkt bättre själv, men jag håller tyst iaf. Alla runt bordet vet att en gambler sitter och kör sitt race, behövs liksom inga kommentarer. Man spelar nog bara sämre om man retar upp sig.
Citera
2014-03-30, 15:20
Medlem
withnonames avatar
Andra spelare älskar att sätta åt folk som gnäller så det är faktiskt rekommenderat om man vill ha action.Jag brukar gnälla lagom så att hela bordet blir lite smått irriterade på mig.Det felar aldrig hur folk hatar gnäll.Det är dock ytterst sällan för jag orkar inte spela så seriöst online längre.
Citera
2014-03-30, 16:12
Medlem
Catapillas avatar
Det är bara tiltade fiskar som håller på och skriver i chatten, jag tror det hänt en gång att jag sett en vinnande reg hålla på och kalla folk idioter, då hade han torskat 700 big blinds på 5 minuter mot en och samma LAGfisk

Har viss förståelse för att han tappade huvudet där
Citera
2014-03-31, 19:04
Medlem
Du spelar ju tydligen på micronivåer, där microskiten sitter, de är inte "pokerspelare" de är random snubbar som hittat bonusar för att testa poker. Spela lite högre upp och där är de knappt folk som skriver för de har 20+ bord igång.
Citera
2014-04-01, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziwar
Du spelar ju tydligen på micronivåer, där microskiten sitter, de är inte "pokerspelare" de är random snubbar som hittat bonusar för att testa poker. Spela lite högre upp och där är de knappt folk som skriver för de har 20+ bord igång.

Funderar på det sen tycker jag det är tråkigt när folk spelar så dåligt ibland. Men vill inte lägga för mkt pengar så tänker testa lite med satelliter för att få billigare inträde!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in