Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-26, 11:46
  #1
Medlem
tjabo91s avatar
Hej.
Först vill jag vill be mod att flytta tråden om jag placerat den fel.

Jo det är så att jag & sambon ska gå skilda vägar och vi äger tillsammans en bostadsrätt(50% var)
Hon vill bo kvar och köpa ut mig genom att ge mig min del av kontantinsatsen som är 40 000 samt ge mig pengar för våra gemensamma möbler vi har köpt. Vi har bara bott här i 4 månader så för enkelheten skull säger vi att den inte stigit i värde för att slippa massa strul med skatter osv. Båda går med på det här.

Men till frågan: Vilka papper är det vi måste få tag i & skicka in? Vi har gjort en bodelning som vi skickat till banken och det kommer troligtvis bli att hennes pappa tar över min del av bostadsrätten.

Tips & svar uppskattas, skulle vara skönt att slippa anlita en jurist för att lösa detta eller måste man det kanske?

Mvh rookie
Citera
2014-03-26, 15:00
  #2
Medlem
Ni behöver sälja din andel av lägenheten till hennes pappa. Banken kan hjälpa er med att skriva papper. Hör av dig till din bank så kommer dom att hjälpa dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback