Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
GayMan och Mysonoxen - ni vill alltså amputera en bit av demokratin för att försvara den? Är det så ni tänker?
Hur ska det vara en demokrati, när folk lever i rädsla för islam, och inte vågar uttrycka sina demokratiska åsikter, i fruktan för att bli mördade av terrorister? Annars kan jag hålla med om din metafor, men jag vet inte om jag skulle kalla det för amputering
Citat:
Om man går med på att förbjuda en religion, vad är det som säger att man inte nästa gång kan förbjuda en ideologi, sedan flera - och till slut så sitter vi här med en "demokrati" där endast en ideologi/religion är tillåten.
En "religion" som skapar terrorister, är för krig och pedofili, kränkning av kvinnor, och massa annan negativ skit. Klart som fan att den ska förbjudas.
Citat:
Då har fundamentalisterna vunnit. Då har vi skapat en kopia av deras samhälle. Då har vi dödat vår demokrati, som vi försökte skydda.
Nej, vi har då vunnit, genom att förhindra spridningen av deras fundamentalistiska samhälle som de försöker trycka ner i halsen på oss.