Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Fördelar:
*Tvångsomskärning på unga flickor och kvinnor skulle minska, om inte totalt utplånas
Ifall du inte visste det så sker nästan alla tvångsomskärningar redan
utanför Europa enligt en svensk TV-dokumentär i ämnet. Alltså svenska muslimer skickar flickorna utomlands för att omskäras. Skulle dessa nu deporteras till sina hemländer skulle det totala antalet tvångsomskärningar öka! Bara för att de inte bor i Sverige gör inte brottet mindre vidrigt! Alltså
ökar tvångsomskärningar totalt sätt ifall vi totalförbjuder islam i Sverige/Europa.
Citat:
*Terroristattacker skulle inte vara något hängande i luften, och kanske inte ens ske i sverige.
Att förbjuda islam skulle vara det samma som att förklara krig mot islam. Jag är helt övertygad att risken för terrorattentat skulle öka dramatiskt. Vill du veta varför risken är väldigt låg, för att inte säga obefintlig i dagsläget? Jo, för att vi har religionsfrihet och vi försöker inte förtrycka muslimer (genom att tex invadera deras länder).
Nu kommer du säga att du deporterar alla muslimer, men tänker du inte tillåta de sekulariserade att stanna? Finns gott om exempel på terrorattentat utförda av tillsynes sekulariserade människor. Eller ska du deportera alla som kommer från ett muslimsland rakt av?
Citat:
*Yttrandefriheten skulle kunna användas igen i betydligt större skala utan att oroa sig för mord.
Du menar att folk mördas pga av sina åsikter av muslimer? Hur många är detta per år, en, två?
Citat:
*Minskad kriminalitet bland invandrarungdomar.
De starkt religösa begår mindre brott än ickereligösa. Snarare är det de sekulariserade invandrarungdomarna (ofta ursprungligen muslimer) som står för större delen av kriminaliteten.
Citat:
*Spara bidragspengar på muslimska familjer som har 15 ungar per hushåll.
Vi har ett problem med barnafödande i landet, vi behöver fler unga människor. Jag håller med dig om att jag hellre skulle se en ökad inhemskt barnafödande än importerad arbetskraft, men det är väl tur att någon i det här landet föder barn.
Citat:
Nackdelar:
*Religionsfriheten i sverige skulle kränkas/upphöras... (fast det är ändå en åsikt som inte alla delar)
*Sverige skulle ogillas mer av militanta/extrema muslimer från Al-Qaeda och dylikt.
Kommer inte på mer nu.
Deportering av ~400 000 människor görs inte utan att de flesta muslimska länder skulle införa handelsbojkott mot Sverige, svenskar skulle bli en föraktad folkgrupp av alla världens muslimer, värre än amerikaner.
Citat:
Edit: eftersom många av er missuppfattade totalt vad jag försökte förklara med denna tråd, så ska jag vara lite tydligare. Totalförbjuder man en religion, så kör man ut alla anhängare av den. Klart som fan att man inte skulle ha problem med till exempel könsstympning på kvinnor då, eftersom det finns inga muslimer kvar som kan utöva det. Och inte heller skulle de få sätta en fot i det här landet; inte ens som turister. Hur ska de då ens kunna utöva en sådan sjuk sak?
Logiken haltar lite, se min kommentar längre upp. Ifall man förbjuder muslimer som turister kan man inte räkna med att svenskar blir insläppta i muslimska länder heller. Ingen jätteförlust sådär, men jobbigt för alla svenska företagen och folk som har familj och vänner i såna länder.
Citat:
En slutgiltig fråga: tror ni att sverige skulle bli bättre som samhälle om man totalförbjöd islam?
Nej. Tror helt klar på en restriktiv flyktingpolitik och utanvisandet av kriminella invandrare, men att förbjuda islam känns som en dålig lösning.
Sen ber jag dig vänligt att sluta förolämpa folk precis hela jävla tiden!
Vill inte påstå att jag tar åt mig personligen, men det skapar ett dåligt och negativt debattklimat.
Skriver någon något som du anser är idiotiskt, förklara med ord på vilket sätt du anser att hans påstående är idiotiskt istället! Det här är ett debattforum, klarar du inte av en debatt utan att förolämpa folk föreslår jag att du söker dig till en annan plats.