Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-30, 12:27
  #9721
Medlem
GG Blizzard, och det säger jag utan någon sarcasm eller något. För en gång skull har dom släppt en expansion där båda sidorna får exakt lika mycket att göra - casual och raid.

Är bara på level 101 för tillfället, men det ser väldigt fint ut, väldigt bra byggda quests och story lines, intressant med artifact weapons. Efter att ha slutat strax efter WoD (lack of content helt enkelt..) så är det riktigt jävla nice att kunna spela igen.
Citera
2016-08-30, 12:53
  #9722
Medlem
HighwayDelights avatar
Har spelat i nästan en timme, och är redan asförbannad, är på mage-artifactskiten där man ska döda någon Baalnar eller vad fanskapet heter, även fast jag har min elemental med mig så dör jag gång på jävla gång, jag stängde av skitspelet
Citera
2016-08-30, 12:58
  #9723
Medlem
Tror ni mining,herb,fishing kommer ge något guld, värt att dra upp?
Citera
2016-08-30, 13:02
  #9724
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanaxboy
Tror ni mining,herb,fishing kommer ge något guld, värt att dra upp?

Jag har mining, alla ores säljer för typ 10g each just nu i alla fall. Lär väl gå ner med tiden.
Citera
2016-08-30, 13:06
  #9725
Medlem
InfraGuls avatar
För er som spelar druid, var snälla mot Cenarion Circle!

http://eu.battle.net/forums/en/wow/t...3292097?page=1
Citera
2016-08-30, 13:10
  #9726
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Har spelat i nästan en timme, och är redan asförbannad, är på mage-artifactskiten där man ska döda någon Baalnar eller vad fanskapet heter, även fast jag har min elemental med mig så dör jag gång på jävla gång, jag stängde av skitspelet
Har bara gjort två Shaman-artifacts men har aldrig ens varit nära att inte klara det. Well, en gång som resto men då var det för att jag inte märkte att det fanns Debuffs med som jag skulle dispella utan healade som en liten blå.

Är du säker på att du gör rätt då? Det är inte meningen att du bara ska stå och bränna utan det kan hända att du måte interrupta eller byta target eller något annat.
Citera
2016-08-30, 13:17
  #9727
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Vad får dig att tro att de skulle förbättra serverkapaciteten, när antalet spelare är mycket lågt? WoW är "dött" i jämförelse med vad det har varit.
"Mycket lågt"? Även om WoW bara har hälften så många aktiva spelare som det hade under WotLK-peaken så är det fortfarande betydligt mer än vad de liknande spelen har.. Warhammer, Age of Conan, SW:Old Republic, ...

Men ja, alltså en server lever ju inte hur länge som helst. Brecis som din dator blir gammal och uråldrig allt eftersom utveckligen går frammåt så ligger det i BLizzards intresse att då och då köpa in ny maskinvara!
Tänk på när de släppte Hearthstone och Overwatch. Tror du att de körs på samma gamla servermaskiner som StarCraft1 och Diablo2? Nej de köpte naturligtvis in, och när de ändå körde upphandlingar så kanske de passade på att investera i nya maskiner för de gamla spelen med. Mängdrabatt och allt det där.
Sedan kan prestandan effektiviseras rent mjukvarumässigt med. Genom att försöka minska ner antalet gånger spelet och servern måste kommunicera, minska mängden databasträffar och annat så kan maskinerna köras mer effektivt.
Citera
2016-08-30, 13:24
  #9728
Medlem
Finns det någon vendor för nethershard? Har 2000st kvar.
Citera
2016-08-30, 13:30
  #9729
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Har bara gjort två Shaman-artifacts men har aldrig ens varit nära att inte klara det. Well, en gång som resto men då var det för att jag inte märkte att det fanns Debuffs med som jag skulle dispella utan healade som en liten blå.

Är du säker på att du gör rätt då? Det är inte meningen att du bara ska stå och bränna utan det kan hända att du måte interrupta eller byta target eller något annat.

Jag har försökt allt möjlig, interrupta spells som du säger, frostnova honom o blinka därifrån och fortsätta skjuta, peppra med elemental, allt, antagligen är det väl jag som suger, och det är säkert skitenkelt, men mitt tålamod klarar verkligen inte detta

Helvetet tar död på min elemental aslätt, och sen är jag nästa target, o då var det tack o godnatt
Citera
2016-08-30, 14:22
  #9730
Medlem
Glennhenrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Har spelat i nästan en timme, och är redan asförbannad, är på mage-artifactskiten där man ska döda någon Baalnar eller vad fanskapet heter, även fast jag har min elemental med mig så dör jag gång på jävla gång, jag stängde av skitspelet

Antar att du pratar om första artifacten? Ebonchill eller? För min egen del gick fighten bra.

SPOILER VARNING:
Citera
2016-08-30, 14:27
  #9731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Vad får dig att tro att de skulle förbättra serverkapaciteten, när antalet spelare är mycket lågt? WoW är "dött" i jämförelse med vad det har varit.
Det annonserade att de hade förbättrat serverkapaciteten så det inte skulle bli som WoD. Alltså har det förbättrat spelarna, men visst är det lite färre spelare än i WoD.
Citera
2016-08-30, 15:29
  #9732
Medlem
Glennhenrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKnug
Det annonserade att de hade förbättrat serverkapaciteten så det inte skulle bli som WoD. Alltså har det förbättrat spelarna, men visst är det lite färre spelare än i WoD.

Snark... Denna eviga diskussion om att det blir färre spelare... WoD var en dålig expansion, vi vet, alla vet... Det blev tråkigt för fort. Men vid releaser blir det högre deltagande igen.. Alla vill testa, sen kanske det faller av.

Änsålänge är jag positiv till vad Legion gett mig, jag har spelat ett par timmar in i det, är level 102, massor kvar att utforska och det känns som de byggt ut Talent-systemet och att man kan gå olika vägar som på den gamla tiden genom artifacts.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback