2014-04-11, 07:30
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Hittade en fin "Fate of the Fell" nyss, vet dock inte vad jag ska rolla om vitalityn till. Någon som har en idé? Funderar på 7% attack speed.

Här är en bild på den ^^
http://i.imgur.com/QSIWlg7.jpg

Så djävla surt att den alltid rollar Fire dmg
Citera
2014-04-11, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Så djävla surt att den alltid rollar Fire dmg

Varför då?
Om det hade varit Lightning Damage istället för Fire på vapnet hade det inte givit dina lightning abilites en högre skada, eftersom det inte är elemental damage % utan vapnets grund damage.
Citera
2014-04-11, 10:14
Medlem
fgnms avatar
Undrar om det finns någon form av dps calculator som räknar med ele dmg och elite dmg? Har dålig koll på hur pass värdefulla dessa stats är jämfört med crit osv. Lite läsning hade inte varit fel annars, gärna från barb pov.

Tack på förhand.
Citera
2014-04-11, 10:14
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkEGratis
Varför då?
Om det hade varit Lightning Damage istället för Fire på vapnet hade det inte givit dina lightning abilites en högre skada, eftersom det inte är elemental damage % utan vapnets grund damage.

Jag vill att det ska rolla random, så man har en en chans att det rollar Holy eftersom jag speccat med +% holy dmg.

Som det är nu, så måste jag få en perfekt roll på alla andra stats eftersom jag vet att jag måste spara rerollen för att rolla om från fire till holy.

Edit: + Holy dmg passive är mer eller mindre värdelös iom att nästan inga flails prerollar holy.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-04-11 kl. 10:16.
Citera
2014-04-11, 11:06
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Undrar om det finns någon form av dps calculator som räknar med ele dmg och elite dmg? Har dålig koll på hur pass värdefulla dessa stats är jämfört med crit osv. Lite läsning hade inte varit fel annars, gärna från barb pov.

Tack på förhand.

Jag skrev ihop något hastigt förra veckan för att jämföra (flawless royal) emerald och diamond i vapen: http://codepad.org/ydtOz5CE

Det kanske är något du kan utgå ifrån. I listan som den genererar så kan man bl.a. se "32.00% CHC and 337% CHD", vilket betyder att om man har 32% crit chance och 337% crit damage så är båda gemsen lika bra, har man mer crit damage än så (med samma crit chance) så är diamond bättre.
Citera
2014-04-11, 11:26
Medlem
Citat:
Va?

Förtydligar det att på vapnet när det står "1237-1576 Fire Damage" exempelvis så är det ingen skada som överförs till skickligheter du använder som är eld. Förstår du? Det är % Holy Damage du letar efter och om du rollar 1237-1576 Fire Damage->Holy Damage gynnar det fortfarande inte dina skickligheter.
Citera
2014-04-11, 11:32
Bannlyst
Citat:
Jag vill att det ska rolla random, så man har en en chans att det rollar Holy eftersom jag speccat med +% holy dmg.

Som det är nu, så måste jag få en perfekt roll på alla andra stats eftersom jag vet att jag måste spara rerollen för att rolla om från fire till holy.

Edit: + Holy dmg passive är mer eller mindre värdelös iom att nästan inga flails prerollar holy.

Det spelar ingen roll om du rollar holy damage på ditt vapen, det ger dig inte mer skada. Snarare tvärtom, mindre skada. Rollar du black damage får du mer skada (alltså ingen elemental stat).
Citera
2014-04-11, 11:35
Medlem
Citat:
Förtydligar det att på vapnet när det står "1237-1576 Fire Damage" exempelvis så är det ingen skada som överförs till skickligheter du använder som är eld. Förstår du? Det är % Holy Damage du letar efter och om du rollar 1237-1576 Fire Damage->Holy Damage gynnar det fortfarande inte dina skickligheter.

Åt andra hållet då?

Holy Cause - +10% Holy Damage på vapnet? (Om det är Holy Damage på vapnet)

+Holy damage generellt på gear?
Citera
2014-04-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Det spelar ingen roll om du rollar holy damage på ditt vapen, det ger dig inte mer skada. Snarare tvärtom, mindre skada. Rollar du black damage får du mer skada (alltså ingen elemental stat).

Om man har +% damage på vapen så vill man ju helst ha black damage, annars spelar det väl ingen roll?
Citera
2014-04-11, 11:44
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp
När är det rimligt att börja Farma tor1 som Crusader,Barb?

Ligger just nu på cirka 1.3k All ress men ganska låg dmg tyvärr.. Men känns att spela expert etc inte ger någe bra items i längden

Jag kör rifts på T1 som barb ligger på typ 1k i all ress, drygt 8 mille toughness och 620k dmg.
Vissa packs får man det lite drygt med, kan vara enkelt att dö ibland, men det är fullt dugligt.
Skulle dock vilja ha lite mer dmg, tar lite för lång tid för att vara ultimat.
Men jag gör det för att ha roligt, så det fungerar för mig.
Citera
2014-04-11, 11:51
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Prixm

Oh fan?

Trodde t.ex statförändraren +10% Holy dmg även gav bonus om vapen har holy dmg?

Riktigt nice att höra!

Tackar för infon
Citera
2014-04-11, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Åt andra hållet då?

Holy Cause - +10% Holy Damage på vapnet? (Om det är Holy Damage på vapnet)

+Holy damage generellt på gear?

Holy Damage % är en helt annan sak än 1547-1928 Holy Damage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in