2014-04-11, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkEGratis
Holy Damage % är en helt annan sak än 1547-1928 Holy Damage.

Holy Cause då?

Som jag tolkar det så ger den samma dps-boost som +10% damage på ett vapen med black damage?

Säg att man har ett vapen med alla bra stats fast med holy damage och utan +% damage.

Med den passiva (+10% holy damage på vapnet) så borde väl det bli som att få en gratis +10% ökning av skadan precis som om vapnet hade varit black damage och haft +10% damage?
Citera
2014-04-11, 12:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Holy Cause då?

Som jag tolkar det så ger den samma dps-boost som +10% damage på ett vapen med black damage?

Säg att man har ett vapen med alla bra stats fast med holy damage och utan +% damage.

Med den passiva (+10% holy damage på vapnet) så borde väl det bli som att få en gratis +10% ökning av skadan precis som om vapnet hade varit black damage och haft +10% damage?

Det är lite det jag menar, en perfekt roll borde ju vara:

Hög svart dmg och hög Holy dmg på vapnet så holy dmgen blir boostad av Items och Passives som ger % holy.
Citera
2014-04-11, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det är lite det jag menar, en perfekt roll borde ju vara:

Hög svart dmg och hög Holy dmg på vapnet så holy dmgen blir boostad av Items och Passives som ger % holy.

Det verkar bara finnas en passiv som boostar vapenskadan och det är just Holy Cause. +Holy damage på items påverkar inte grundskadan på vapnet.

Det är väl heller inte möjligt att få hög black och hög elemental damage på vapen? Får du ett vapen med +elemental damage så kommer +%damage på vapnet vara bortkastat då den bara boostar den lilla blackdamage på vapnet (alla vapen har en liten grund-blackdamage).

Det crusaders kan få med Holy Cause är samma effekt med +1000 - 1200 holy damage + holy cause som andra klasser bara kan få med +1000 - 1200 damage och +10% damage på vapnet?

Ex Crusader:

1000 - 1200 Holy damage och andra bra damagehöjare på vapnet (men inte +10% damage som är bortkastat när det inte är black damage) och Holy Cause.

1000 - 1200 Damage (black damage) och andra bra damagehöjare varav en som måste vara +10% damage för att få en bra grundskada.

Mer exempel:

Säg att man får ett vapen med följande stats:

1430 - 1728 holy damage
+8% damage
1104 str
socket

Då kan man enchanta bort +8% damage som ändå är värdelöst mot t ex +10% IAS och fortfarande få mestadels av +%-damageboosten på vapnet via Holy Cause.

Dvs Crusaders kan få riktigt bra basskada på vapnet dels via black damage (och +8-10% damage på vapnet) ELLER via holy damage och Holy Cause.
Senast redigerad av Kalmar2004 2014-04-11 kl. 12:44.
Citera
2014-04-11, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Jag kör rifts på T1 som barb ligger på typ 1k i all ress, drygt 8 mille toughness och 620k dmg.
Vissa packs får man det lite drygt med, kan vara enkelt att dö ibland, men det är fullt dugligt.
Skulle dock vilja ha lite mer dmg, tar lite för lång tid för att vara ultimat.
Men jag gör det för att ha roligt, så det fungerar för mig.

Ahha! Okej, försöker farma planet för Sunder just nu men inte haft någon framgång so far! Men eftersom jag lirar HC så vill jag inte ta risken att kanske dö så får vänta ett tag innan jag börjar köra t1 då . Ligger på cirkus 230k Dmg bara men har så sjukt mycket Ress vill inte dra ner på det heller eftersom risken att dö ökar.

Förövrigt är +100 All ress maxx man kan ha på all gear? Och vad är maxx str som man kan rolla?
Citera
2014-04-11, 14:42
Medlem
Är det någon som använder en bra build för pets som fungerar på högre Torment som är sugen på att dela med sig?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/RastaDallas-2584/hero/9430850

Jag är just nu colddmg speccad men ska försöka göra så att jag klarar använda både pets och cold eller om jag byter ut några items och använder buildsen för sig?

Vilka stats ska man satsa på och vilka items behövs?

Jag har en hjälm som gör att mina potatoheads skjuter en poisiondart när jag gör det, och ett vapen som summonar en liten potatohead ibland, men dessa items gör att jag förlorar ca 100k dmg.

Försöker att få hjälmen som ger 75% dmg till alla mina pets via bloodshards men har inte lyckats något vidare med det.
Citera
2014-04-11, 14:51
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Så djävla surt att den alltid rollar Fire dmg
Gör inget rollade om vitality till 9% dmg - ska fixa 10% sen. Uppe i 2790dmg typ. Två extra rays är riktigt OP
Citera
2014-04-11, 14:53
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Det spelar ingen roll om du rollar holy damage på ditt vapen, det ger dig inte mer skada. Snarare tvärtom, mindre skada. Rollar du black damage får du mer skada (alltså ingen elemental stat).
Så vitt jag vet är det en bug att %dmg inte gäller på elemental dmg. Läste på US-forumet att de jobbar på att fixa det.

Om jag förstår det rätt så kommer inte black dmg vara bättre än elemental
Citera
2014-04-11, 15:34
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Lyckats hitta? Munken är den tillsammans med Wizard och Demon Hunter som jag spelat mest.
Vi pratar ca 10 timmar om dagen eller mer i 2½ vecka.

Det beror ju på hur du spelar, jag är en van munk spelare. Munken var den enda gubben som jag nådde Paragon 100 med innan RoS. Du får ju ha utrustning och skills som fixar Spirit generation.
Sen är snabbhet både i sinnet och i din utrustning för att fixa att spela med munken.

Onödigt att vara nedlåtande (...om du var det, syftar på vissel gubben som himlar med ögonen ->...) när jag vet hur man spelar munk.
Bara för att du inte gillar munken så behöver du inte överlåta din negativitet till mitt spelande.

Jag tycker munken funkar utmärkt i grupp både när jag är den och när någon annan kör den med Cyclone strike och jag har en annan gubbe.
Du ska ju inte spamma Cyclone strike, bara använda den ett par gånger så att monstren hamnar i klunga.

Förövrigt sa jag inte att det funkar jämt , det beror ju på hur samspelta gruppen är. Men det räcker med EN enda i gruppen som hänger med så funkar det fint.
Har också gjort en rift på under 2 minuter i Torment 2 med munken. Men det har endast hänt en gång, rätt grupp och rätt karta.

Lite hjälp på traven åt dig.

Vi kan ju börja med min Spirit genererande slag skill:
Way of the hundered fist - Wind Flurry.
Den genererar 12 spirit per attack. Har du sett hur snabb den skillen är med två claws och 30% attack speed increase?

Nästa är:
Sweeping wind - Innerstorm
Den skillen är skitviktig, då 3 stacks ökar spirit med 4 per sekund.

Sen Cyclone strike:
Jag vet inte vilken runa du kör med, men jag kör med "Eye of the storm" som sänker spirit kostnaden till 26 per användning annars kostar den 50 per användning. Den skillen är till för att hjälpa gruppen och dig själv. Inte göra skada.

För mig räcker det med dom två skillsen och den passiva på CS för att hålla min Cyclone strike och Lashing Tail kick igång.
Men om du inte tycker det räcker så fixa Passiva skillen "Exalted soul" som ökar spirit med 2 per sekund.

Räcker inte det kan du ha Mystic Ally - Air Ally som ökar spirit generationen med 2 per sekund.
Men då ryker Epiphany. Så varför ha Mystic ally när man klarar sig på de två skillsen jag nämnt ovan?

Då har jag inte ens nämnt utrustning som har spirit generation.
Jag har ingen spirit genererande utrustning för tillfället så jag får förlita mig på min spirit genererande slag skill.
Funkar utmärkt i just Torment 2 , sen får du tro vad du vill.

Poängen är att du som munk ska leda gruppen om du kör Cyclone strike.
Gör du inte det och är snabb i tanken så kommer du alltid tycka munken suger.
Testa Dashing strike - Way of the falling star , så ska du se att du inte halkar efter.
Nejdå, var inte meningen att den skulle tyda på att jag ville låta nedlåtande. Det jag menade var att det fungerade fint i 60 med samma build men inte i 70. Visslande smileyn för att jag antagligen gjort något fel i gear/spec .

Felet tror jag ligger i att jag inte hinner bygga upp någon spirit. Länkar den build jag kört med:
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#WZSfjk!abXi!bYcZYa

Tack så mycket! Jag ska absolut testa din kombination av skills, passives och runor. Hoppas du gett mig bättre förståelse för hur munken fungerade (trots att jag spelade den "mycket" i slut av 60). Har aldrig testat Sweeping Wind med runan som ger spirit .

Åter igen, mennade inget illa i förra inlägget.
Senast redigerad av Out-of-Step 2014-04-11 kl. 15:36.
Citera
2014-04-11, 15:38
Medlem
KattPerssons avatar
Om man har +%fire damage på saker, det ökar inte på profil-damage va?
Citera
2014-04-11, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Om man har +%fire damage på saker, det ökar inte på profil-damage va?

nej, om du kollar på items som ger tex 15% lightning damage så är det en liten gul "stjärna" längst till vänster på itemet vid den staten typ. Det betyder att den staten inte räknas in i din damage/tougness/healing.
Citera
2014-04-11, 15:59
Medlem
ImWorthlesss avatar
Så, efter mitt sedvanliga velande om karaktärerna och Crusadern.
Så har en snubbe i klanen tipsat om en build som funkar helt okej för Crusadern, tankar som tusan och gör skada, samt rör på sig och har smidig cooldown.

Effektivast?
Nja, säkert inte, men jag tycker den är helt duglig; http://eu.battle.net/d3/en/calculator/crusader#UedQfO!agiS!aZYbcY

Jag hittade även en fin 2h vapen som har en secondary skill som gör att iställetför 1 Bombardment, så kommer 2 bombardment
Sköld som ökar på Provoke med för den delen så, ligger på 911k dps nu och känns stabilt tillsammans med 11mille tough.

Har även Barben up 'n running så 2 gearade strenght-chars och 2 gearade Intel-chars samt munken, valmöjligheterna är stora nu
Citera
2014-04-11, 16:36
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastadallas
Är det någon som använder en bra build för pets som fungerar på högre Torment som är sugen på att dela med sig?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/RastaDallas-2584/hero/9430850

Jag är just nu colddmg speccad men ska försöka göra så att jag klarar använda både pets och cold eller om jag byter ut några items och använder buildsen för sig?

Vilka stats ska man satsa på och vilka items behövs?

Jag har en hjälm som gör att mina potatoheads skjuter en poisiondart när jag gör det, och ett vapen som summonar en liten potatohead ibland, men dessa items gör att jag förlorar ca 100k dmg.

Försöker att få hjälmen som ger 75% dmg till alla mina pets via bloodshards men har inte lyckats något vidare med det.
Tycker dels du har en hel del märkliga rolls - +vit på hjälmen istället för socket, +vit på offhand...? Ser att du får +cold från hjälmen och bracers, men det hjälper inte dina pets (de är physical).

Carnevil (hjälmen du tjötar om) är ju en kul build om du kan rerolla till poison, gidbinn är värdelös. Ser inte hur spirit barrage + piranhas ska fungera med sycophants - hur ofta proccar du fram dem? Vanligt är att använda vampire bats eller rain of toads som har höga proc rates. Det här kör jag just nu: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#cRlPUQ!baVT!Zbcbcb

edit: Ja, jag lirar ju softcore. Antar att vitrollsen är vettiga i HC.
Senast redigerad av orkarN 2014-04-11 kl. 16:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in