2019-02-17, 16:25
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Oj vad har det gått, en månad? En säsong är väl 3-4 månader, så det är långt kvar. Det finns communities som heter något med boost där jag ser folk skriva hela tiden om att boosta. Någon boostar upp tre andra spelare på en kvart eller något.

Eller just det, du spelade på PS4 va? Men ni har communities där med kanske?

Låter ju nice med sådana platser faktiskt.
Yes jag spelar på ps4 =)
Citera
2019-02-18, 11:54
Avslutad
Hur bra är D3 för någon som tillbringade en stor del av sin tonår framför D2? Jag hörde att man enbart kan spela online på D3, vilket avskräckt mig sedan D3 kom... Jag vill spela ensam, spela igenom alla kartor själv liksom...
Citera
2019-02-18, 11:55
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Hur bra är D3 för någon som tillbringade en stor del av sin tonår framför D2? Jag hörde att man enbart kan spela online på D3, vilket avskräckt mig sedan D3 kom... Jag vill spela ensam, spela igenom alla kartor själv liksom...

Du kan spela helt solo, det är bara att det krävs att du är online när du spelar.

Edit: Dock, det är inte D2, jag hade nästan hellre rekommenderat Path of Exile istället för D3 om du vill ha en D2 känsla.
Citera
2019-02-18, 22:00
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Du kan spela helt solo, det är bara att det krävs att du är online när du spelar.

Edit: Dock, det är inte D2, jag hade nästan hellre rekommenderat Path of Exile istället för D3 om du vill ha en D2 känsla.

Aldrig förstått det där. Tycker inte PoE har nån D2-känsla alls.
Citera
2019-02-18, 22:03
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Aldrig förstått det där. Tycker inte PoE har nån D2-känsla alls.

Mer djup i builds mer eller mindre.
Citera
2019-02-18, 22:31
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Mer djup i builds mer eller mindre.

Och det säger....ingenting.
Citera
2019-02-19, 10:45
Avslutad
Citat:

Ah ok, låter bra. Jag har funderat på att pröva Path of Exile också men avskräckts lite av att det som du kallar "djup i builds"... Man kan väl bygga från två olika klasser? Jag tycker att det är lite meckigt. Jag spelade den där D2-kopian, vad heter den nu igen... Minns inte, men där kunde man också kombinera från två klasser och det kräver rätt mycket erfarenhet för att öht begripa vad som är vettigt att kombinera. D3 är kanske rimligare då, om man nu inte kombinerar från två klasser där också.
Citera
2019-02-19, 12:23
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ah ok, låter bra. Jag har funderat på att pröva Path of Exile också men avskräckts lite av att det som du kallar "djup i builds"... Man kan väl bygga från två olika klasser? Jag tycker att det är lite meckigt. Jag spelade den där D2-kopian, vad heter den nu igen... Minns inte, men där kunde man också kombinera från två klasser och det kräver rätt mycket erfarenhet för att öht begripa vad som är vettigt att kombinera. D3 är kanske rimligare då, om man nu inte kombinerar från två klasser där också.

Det är i Grim Dawn man kan kombinera två klasser, precis som i det äldre Titan Quest. GD är bra och har mer d2 känsla än d3 och poe, men gillar man inte klass-systemet så är det kört. Poe har ett stort träd med passiva skills. Aktiva skills i poe kommer från gems som man har i sin utrustning.
Citera
2019-02-19, 12:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Det är i Grim Dawn man kan kombinera två klasser, precis som i det äldre Titan Quest. GD är bra och har mer d2 känsla än d3 och poe, men gillar man inte klass-systemet så är det kört. Poe har ett stort träd med passiva skills. Aktiva skills i poe kommer från gems som man har i sin utrustning.

Ah okej, tack för era svar. Vad tycker du lidden om D3 överlag om man struntar i att se det i ljuset av D2 och bedöma det på grundval av det?
Citera
2019-02-19, 16:44
Medlem
who-s avatar
Jag har börjat om med en seasonal wizard. Tröttnat på necromancer.
Ska bli intressant.
Citera
2019-02-19, 17:16
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Citat:
Ah okej, tack för era svar. Vad tycker du lidden om D3 överlag om man struntar i att se det i ljuset av D2 och bedöma det på grundval av det?
Jag kan väl hoppa in här då jag aldrig spelade D1 och D2 på den tiden då det begav sig, så mitt omdöme torde vara ofärgat av nostalgi.

Diablo 3 är ett lättillgängligt ARPG med underhållande combat. Om man vill vara dryg så kanske man kan säga att det är lite mer "casual" än andra alternativ i samma genre, men det behöver inte betyda att det är tråkigt eller rysligt nerdummat.
Eftersom man fritt kan ändra vilka upplåsta skills en karaktär använder (inga val är permanenta) kan man experimentera lite som man vill med sin build och få till något som är kul att spela med. Skills låses upp allteftersom karaktären levlar upp. Om man kör kampanjen/storyn från början så får man som nytillkommen spelare en väldigt snäll inlärningskurva och möjlighet att testa lite allt möjligt.

Endgame är ganska repetitivt och det finns inte så mycket annat att göra än grinda för marginellt bättre gear, så att man kan klå starkare monster, så att man kan grinda för mer loot etc.
Seasons däremot är roligt då man får börja om från början med noll prylar och jobba sig uppåt igen.

Det finns enormt mycket speltid att hämta ut här om man tycker det är roligt att banka monster och hoppas på att den där perfekta looten äntligen ska ramla ut!
Citera
2019-02-19, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele
Jag kan väl hoppa in här då jag aldrig spelade D1 och D2 på den tiden då det begav sig, så mitt omdöme torde vara ofärgat av nostalgi.

Diablo 3 är ett lättillgängligt ARPG med underhållande combat. Om man vill vara dryg så kanske man kan säga att det är lite mer "casual" än andra alternativ i samma genre, men det behöver inte betyda att det är tråkigt eller rysligt nerdummat.
Eftersom man fritt kan ändra vilka upplåsta skills en karaktär använder (inga val är permanenta) kan man experimentera lite som man vill med sin build och få till något som är kul att spela med. Skills låses upp allteftersom karaktären levlar upp. Om man kör kampanjen/storyn från början så får man som nytillkommen spelare en väldigt snäll inlärningskurva och möjlighet att testa lite allt möjligt.

Endgame är ganska repetitivt och det finns inte så mycket annat att göra än grinda för marginellt bättre gear, så att man kan klå starkare monster, så att man kan grinda för mer loot etc.
Seasons däremot är roligt då man får börja om från början med noll prylar och jobba sig uppåt igen.

Det finns enormt mycket speltid att hämta ut här om man tycker det är roligt att banka monster och hoppas på att den där perfekta looten äntligen ska ramla ut!

Härligt, tack för ditt svar. Jag är mest intresserad av att bara spela igenom det själv, upptäcka alla kartor, göra alla uppdrag och så. Något slutspelsköttande tror jag inte det blir för mig, men vi får se. Jag minns mina sista år på D2 – fan va trista de var egentligen... Spelade aldrig spelet egentligen, utan blev "rushad" och "boostad" av polare genom alla acter till typ lvl 80-85 eller vad det nu var på en dag, och sedan var det bara PVP hela tiden. Jag glömde mer eller mindre av hur man faktiskt spelade igenom spelet själv. Tänkte strunta i det där utrustnings- och pvphetsandet denna gång, utan bara njuta av kartorna, vandra in på tidiga okända marker osv... Hur tycker du D3 står sig mot t ex PoE och liknande spel, om du nu har spelat dem?

P.S. Minns förresten att du gav fina bidrag till min tråd om bordsspelens avtryck i vårt språkliga universum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in