Citat:
Ursprungligen postat av
Loxus
Så du menar att RMAH var en bra grej?

Nej verkligen inte, RMAH var det som gjorde spelet till en flopp på forumen (ingen flopp som i "floppen sålde inte"). Jag bojkottade vanliga AH också eftersom den förstörde hela grejjen med att man skulle fynda sina items själv samtidigt bidra till mer glädje när man får en chest armor med 100 i all resist samt 3 öppna slots.
RMAH hade varit en succé och en guldkalv om dem lyckades med att lansera ett balanserat PVP <--- lyckat = att PVP spelades mer än vanliga games. Men nu lyckades dem inte med det och som jag skrev i mitt tidigare inlägg så försvann majoriteten av spelarna samt försäljningen tog stopp efter att de tog bort RMAH o AH samt lade till monster power (Alla väntade på ett lyckat PvP system som skulle locka in alla i RMAH,
desto större tillfrågan desto mer försäljning). Bristen låg i spelmotorn och enda sättet att lansera PVP var som en slags "Sten Sax o Påse"matcher vilket de inte gjorde eftersom det fanns ingen glädje i det. Men tänk såhär, Diablo-typen av spel med PVP som är både inspirerat av WoW och CS, hade det inte varit ett av de mest episka spelen att lira online? Jag själv köpte Elder Scrolls Online i hopp om att dem skulle lyckas med det men det spelet sög. Jag väntar på fortfarande på Fallout Online.
En del spelare blev lockade tillbaka med expansionen som t.ex. jag och några av mina vänner.
edit: Fast det mest patetiska men ändå lyckade sättet att hålla kvar spelarna i spelet var att lansera "Seasons"