2015-11-16, 09:24
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Ja då har man skaffa hellfire ring och amulett. Men det som jag hade på mig redan var mycket bättre. Skall jag använda kanais cube för ringen och amuletten för något eller ska jag bara ge dom till mina andra karaktärer ?

Mvh

Du kan inte kuba Hellfire-items.
Får du en dålig roll är det bara att köra fler rundor och crafta fler Hellfire-amuletter.
Du måste ju först ha en bra passive, sen CC och CHD. Amun rollar alltid med socket så är inte omöjligt att få en vettig roll längre. Men det kan fort ta 20-30 försök att få en som "duger"
Citera
2015-11-16, 11:59
Medlem
Vad tycker ni om D3 nu? Lite sugen på att köpa det + RoS.
Spelade rätt mycket vid release och har en babarian på lvl 60. Fick spelet gratis när jag valde att prenumerera på Wow i ett år, men jag sa upp speltiden innan året var slut så dom tog bort D3 för mig.
Citera
2015-11-16, 13:02
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorexx
Vad tycker ni om D3 nu? Lite sugen på att köpa det + RoS.
Spelade rätt mycket vid release och har en babarian på lvl 60. Fick spelet gratis när jag valde att prenumerera på Wow i ett år, men jag sa upp speltiden innan året var slut så dom tog bort D3 för mig.

Det är absolut ett vettigt spel imo.
Eftersom dom införd säsonger så känns spelet fräscht vid varje säsongstart även för oss som lirat aktivt i flera år nu.
Går säkert att få loss skiten billigt nu när ROS har nåt år på nacken. Eftersom det är gratis att spela och inga micro-transaktioner finns så tycker jag pris/kvalité är bra.
Citera
2015-11-16, 15:32
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Får du en dålig roll är det bara att köra fler rundor och crafta fler Hellfire-amuletter.
Du måste ju först ha en bra passive, sen CC och CHD. Amun rollar alltid med socket så är inte omöjligt att få en vettig roll längre. Men det kan fort ta 20-30 försök att få en som "duger"

Okey, tack för svar. Vad menar du med passive, CC och CHD?
Sorry för noobfråga.
Citera
2015-11-16, 16:20
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Okey, tack för svar. Vad menar du med passive, CC och CHD?
Sorry för noobfråga.

En Hellfire Amulett skapar du av en enda anledning. Det är att den ger dig en extra passive skill. Du har då alltså fyra i skillträdet och en från amuletten.
CC = Critical Hit Chance
CHD = Critical Hit Damage.

Så för att en HF-amu ska va bra krävs det att den rollar med en passive skill du har nytta av.
Plus att den ska ha CC 10%, CHD 100%, socket och mainstat (dex/str/intel). Rullar den "perfekt" från start så byter man ut mainstat mot elemental damage, men oftast (läs aldrig) får du inte hög CC och CHD från start utan behöver byta ut typ vitality, attack speed mot CHD/CC

Kort sagt ska det tex se ut så här i en perfekt värld
20% Fire
10% CC
100% CHD
Socket
(Passive skill)
Citera
2015-11-16, 16:30
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
En Hellfire Amulett skapar du av en enda anledning. Det är att den ger dig en extra passive skill. Du har då alltså fyra i skillträdet och en från amuletten.
CC = Critical Hit Chance
CHD = Critical Hit Damage.

Så för att en HF-amu ska va bra krävs det att den rollar med en passive skill du har nytta av.
Plus att den ska ha CC 10%, CHD 100%, socket och mainstat (dex/str/intel). Rullar den "perfekt" från start så byter man ut mainstat mot elemental damage, men oftast (läs aldrig) får du inte hög CC och CHD från start utan behöver byta ut typ vitality, attack speed mot CHD/CC

Kort sagt ska det tex se ut så här i en perfekt värld
20% Fire
10% CC
100% CHD
Socket
(Passive skill)

Ja, men då hänger jag med
Tackar för ett fint svar my friend!
Citera
2015-11-16, 19:40
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:

ringen kan du kuba för effekten
Citera
2015-11-17, 22:12
Avslutad
Så i väntan på att få tillgång till all gear från season 4 så är det bara nöta rifts och slipa på sitt gear?
Citera
2015-11-18, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Så i väntan på att få tillgång till all gear från season 4 så är det bara nöta rifts och slipa på sitt gear?

Återupptog du d3 nu eller körde du nonseason?

"All" gear från s4 är typ ett item per klass och en gem totalt.
Citera
2015-11-18, 08:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Återupptog du d3 nu eller körde du nonseason?

"All" gear från s4 är typ ett item per klass och en gem totalt.

Jag spelade typ feb 2014 sen återupptog jag allt i oktober 2015 och då fick jag veta att vissa items är bara tillgängliga för dom som spelar seasons. Så, måste jag vänta tills säsongen är över? Har spenderat 50 försök på kuben och inte fått lions claw nämligen
Citera
2015-11-18, 08:50
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Jag spelade typ feb 2014 sen återupptog jag allt i oktober 2015 och då fick jag veta att vissa items är bara tillgängliga för dom som spelar seasons. Så, måste jag vänta tills säsongen är över? Har spenderat 50 försök på kuben och inte fått lions claw nämligen

Stämmer bra. Nästa säsong kan jag tröst med att alla nya items kommer till både seasons och non-seasons direkt, responsen från de som inte spelade seasons var tydligen inte så munter!
Citera
2015-11-18, 09:30
Bannlyst
Citat:

Ja, Lion's claw är seasonal. Nu är ju säsongen slut om cirka en månad, men kör seasonal nästa gång, det är där alla kör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in