2015-10-11, 17:17
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Diablo III - Dev Talk

Friday - 3:30 PM PST to 4:30 PM PST (Panel Stage, Hall A)
Join the Diablo development team to learn about new zones, new sets and legendary powers, new monsters, new features and more.
Låter som expansion, men jag tror inte de, då Diablo3 bara har 1 timme på nästa blizzcon 2015, schema..

Blir säkert som förra stora patchen, med nytt område som öppnas upp och mer variation med nya cub recept och nya legendarys, och set items.
D3 expansion känns inte som något släpps på ett bra tag typ December 2016 early 2017...
Anledningen är nog för att de har större varumärken som skall lanseras före.
Heros of storm, Owerwatch, WoW-expansion, Sc2 expansion, de massa saker före oss D3 spelare..

blir som förra året. dom visar något NU och så tar det nästan ett år för tramset att komma in i spelet. förjävligt.
Citera
2015-10-11, 18:00
Medlem
270215s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucen
Hej.

Har funderat på att köpa detta spelet. Har testat fram till lvl 10 och verkar intressant.
Spelat wow i flera år om det hjälper ert beslutsfattande.

Bör jag köpa det?
Kan bli boostad till 70 av m8s. Ska jag göra detta? Förlorar jag någon viktig info längs vägen?
Vad händer efter 70 och hur svårt är det?

Så vitt jag vet missar du inget alls genom att bli boostad, man måste iaf göra "Storymode" innan man kan börja köra bountys för att få crafting material.
Citera
2015-10-11, 19:38
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucen
Hej.

Har funderat på att köpa detta spelet. Har testat fram till lvl 10 och verkar intressant.
Spelat wow i flera år om det hjälper ert beslutsfattande.

Bör jag köpa det?
Kan bli boostad till 70 av m8s. Ska jag göra detta? Förlorar jag någon viktig info längs vägen?
Vad händer efter 70 och hur svårt är det?

Efter 70 så är spelet slut. Du kommer tröttna efter ett par timmar. Säkert komma med den fenomenala tanken att köra upp en ny gubbe och inser efter ett par timmar till hur värdelöst tråkigt det var, så du kör upp en annan gubbe i hopp om att det ska bli roligare men märker att det blir inte roligare än vad det är och då får du ännu en genial tanke att köra upp ännu en gubbe ihopp om att det KANSKE blir roligare... Men nej. Sen är Season slut och innan nästa season börjar så kommer du sitta och välja alla andra spel framför diablo, tills nya season börjar och då är det skoj i ungefär 24 timmar från det att season drar igång, sen är hela spelet detsamma igen.
Citera
2015-10-11, 22:32
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 270215
Så vitt jag vet missar du inget alls genom att bli boostad, man måste iaf göra "Storymode" innan man kan börja köra bountys för att få crafting material.

Gäller inte för season.

Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Efter 70 så är spelet slut. Du kommer tröttna efter ett par timmar. Säkert komma med den fenomenala tanken att köra upp en ny gubbe och inser efter ett par timmar till hur värdelöst tråkigt det var, så du kör upp en annan gubbe i hopp om att det ska bli roligare men märker att det blir inte roligare än vad det är och då får du ännu en genial tanke att köra upp ännu en gubbe ihopp om att det KANSKE blir roligare... Men nej. Sen är Season slut och innan nästa season börjar så kommer du sitta och välja alla andra spel framför diablo, tills nya season börjar och då är det skoj i ungefär 24 timmar från det att season drar igång, sen är hela spelet detsamma igen.

Tycker du, men inte flera miljoner andra.
Citera
2015-10-12, 09:02
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Haha, kunde inte sagt det bättre själv. Tillgång till full content på level 1, varför inte dra och döda Diablo med en grå yxa och inget annat? Snacka om känsla.

Hoppas fortfarande på ett total make-over när/om nästa expansion kommer.
Citera
2015-10-12, 14:51
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Gäller inte för season.

Tycker du, men inte flera miljoner andra.

Och vad är det som gör spelet Attraktivt? Att pusha g-rift? Jippi va skoj! Har du kört grift level 1 har du kört dem alla.

Han ville ha ett ärligt svar, om vi tycker att det är värt att slänga ut pengar på detta spelet. Nej tycker jag.
Skulle du verkligen rekommendera detta spelet till någon? Tänk efter själv, tycker du att spelet är såppas bra och givande att du skulle rekommendera det? Är svaret ja så låt det stå för dig och de som tycker lika.

Blizzard gör om gamla items som var helt värdelösa till att bli bra istället för att göra fler items, skit skoj!
Och det här med kuben, hallå snälla va fan... Extracta en legendary och använd den förevigt fast att du inte har den på dig.
Nej spelet har blivit sämre och Blizzard vet om det.
Senast redigerad av majxstro 2015-10-12 kl. 14:58.
Citera
2015-10-12, 16:20
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Och vad är det som gör spelet Attraktivt? Att pusha g-rift? Jippi va skoj!

Håller med dig här...
Spelet har tappat en hel del, dock tror jag det har med paragon-poängen att göra.
D3 för mig handlar om 3 steg
1: Bli 70 fortast möjligt när en säsong drar igång (är kul när racet väl drar igång)

2: Få rätt gear med rätt rolls till karaktären (är kul i starten, men tröttsamt när man man måste ha en specifik roll på ett specifikt item och som ancient (läs vapen och min jakt på en smashing Yangs Recurve))

3: Klara av så höga g-rifter som möjligt.

Problemet är bara att man måste farma paragonpoäng som en idiot på ~lvl60 i en månad och 10h/dagen för att ens va i närheten av komma någonstans.

Så kan jag tycka det är tråkigt att det ALLTID är en build som kommer mycket längre än de andra. Fine att Monken och DHn inte kommer lika långt, den balanseringen är nog sjukt svår att få helt jämn. MEN det hade ju vart kul om tex M6 eller UE till DH kunde bli lika fet som Nats, men det finns ju inte på världskartan just nu.

Nu har jag iofs spelat D3 i flera år och spec väldigt väldigt aktivt sen ROS kom, så någon gång måste man ju tröttna och gå vidare. Totalt om vi räknar krona per speltidstimma så är det här mitt absolut mest värda spel. Köpte det till både PS3 (vanilla), PS4a (ros) och PC, så ca 1500kr totalt och med närmare 2000h speltimmar så blir det inte många kronor per timme.
Citera
2015-10-13, 20:28
Medlem
Iam-Varfors avatar
Satan vad svårt det ska va att plocka TX på under 2 min.. Suttit i 4 timmar och nött public för att hitta nån hyfsad grupp att plocka den.. bästa försöket har varit på 2.20..
Citera
2015-10-13, 21:23
Medlem
Såg att PS4 utgåvan är 50% off, är det något speciellt annorlunda med den? Tänkte om man ville fräscha till det lite efter 1000+ timmar på PC
Citera
2015-10-14, 11:31
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Satan vad svårt det ska va att plocka TX på under 2 min.. Suttit i 4 timmar och nött public för att hitta nån hyfsad grupp att plocka den.. bästa försöket har varit på 2.20..

Sånt tror jag är svårt att få till i public och du bekräftar det. Du ska först ha en bra grupp med folk, sen ha flyt att få riktig map. Spela hellre med kompisar/från klanen om du ska lyckas med den.

Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Såg att PS4 utgåvan är 50% off, är det något speciellt annorlunda med den? Tänkte om man ville fräscha till det lite efter 1000+ timmar på PC

Inte värt det nej. Så jävla mycket fusk på konsoll, finns inga leaderboards eller seasons. I övrigt är allt sig likt, bortsett från att det är krångligare att få översikt över stash och gear på konsoll.
Citera
2015-10-14, 21:49
Medlem
Opilus5500s avatar
Jag tror 3 månader är max för säsongerna, nu är jag less på de här. Lusten för ens öppna en G-rift är lika med, noll eller ens spela bounty eller rifts.
Jag är stolt att jag uppnådde 2st level 70 var av en WD som jag testade för första gången och den blev jag väldigt fäst vid. Kommer säkert köra den i säsong5 också

Nu skall jag vila mig ifrån D3 tills nästa säsong 5 går igång och nya patch! De lär väl dröja!! Hej svejs..
Citera
2015-10-15, 22:25
Medlem
ImWorthlesss avatar
Jag deletade alla mina nonseason chars.
En "friend" på listan sa att då försvinner alla dina paragons, stash osv..

Kan bekräfta ifall någon undrar att INGET försvinner
Skapade en ny nonseason char för att se efter och allt finns kvar man besparat sig på, vilket iofs var oerhört lite.
1 sida i i stash på non-season är inte ens fylld
En heldel maxade Gems, enheldel Legendary Gems osv, men känns inte som en förlust om man tappat dom då mina gems denna season är högre än dom någonsin varit så.
Sen är jag snudd på samma paragon i season 4 som non-season med så även där hade det kvittat rätt hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in