2015-04-24, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Nej idag slängde jag in handduken för gott, för D3, jag helt urless på spelet, jag kommer ingen vart heller G-rift lvl 49 sen totalt stopp.

Jag får samma jävla rifts kartor hela tiden, jag så sjukt trött på se dem här kartorna.. Nej de inte randoms någonstans efter konstant spelande... Blizzard behöver göra något nytt istället för här Copy paste konceptet...

Nu blir vänta in Barbarians Captial City och Expansion så kommer säkert spelet känns nytt igen.

Återseende då när expansion släpps typ Mars 2016

Totalt stopp efter 49? Det är samma ökning mellan varje nivå. Får du en upgrade så hjälper det, får du två så kanske du kan ta nästa nivå. För det finns ingen klass som cappar ut så tidigt som 49. Eller så har blizzard handplockat dig så att du får kassa rifts hela tiden.
Citera
2015-04-24, 14:24
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Totalt stopp efter 49? Det är samma ökning mellan varje nivå. Får du en upgrade så hjälper det, får du två så kanske du kan ta nästa nivå. För det finns ingen klass som cappar ut så tidigt som 49. Eller så har blizzard handplockat dig så att du får kassa rifts hela tiden.

Ja fast jag kan förstå honom.
Upplever också att så fort jag kör solo och försöker pusha får jag sämsta tänkbara grift både när det gäller map, trash och eliter. För att sen toppa min totala frustration när man väl kämpat sig igenom allt så spawnar Predition, Orlash, Crusader King.
Går jag med min perfekta Maras spawnar ALDRIG Voracity, men byter jag amu mot min smashing Xephirian så får jag snabbt Voracity istället.

Blizzard trollar en så jävla hårt och jag har gett upp hoppet för solo grift jag med.
Orkar inte fiska efter det perfekta griften då trials suger allt för hårt.
Citera
2015-04-24, 14:36
Medlem
swebarbs avatar
Jo mapsen är totalt skit i greater rifts ,man får alltid dessa jävla korridor maps som jag avskyr som pesten, värst är dom där man måste öppna dörrarna manuellt... bläää
Citera
2015-04-24, 14:37
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundernisse
Blev osäker så loggade in för att kolla och min cd på WotB gick inte ner med run like the wind.

okej dock är sprint inget man kör med normalt utan med rend som gör lite mera skada, sen har man lite cooldown och kör ww nonstop så behöver man inte ens spamma rend för att du ska hålla berserker uppe nonstop i rifts oftast.
Citera
2015-04-24, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Upplever också att så fort jag kör solo och försöker pusha får jag sämsta tänkbara grift både när det gäller map, trash och eliter. För att sen toppa min totala frustration när man väl kämpat sig igenom allt så spawnar Predition, Orlash, Crusader King.
Går jag med min perfekta Maras spawnar ALDRIG Voracity, men byter jag amu mot min smashing Xephirian så får jag snabbt Voracity istället.

Blizzard trollar en så jävla hårt och jag har gett upp hoppet för solo grift jag med.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Jo mapsen är totalt skit i greater rifts ,man får alltid dessa jävla korridor maps som jag avskyr som pesten, värst är dom där man måste öppna dörrarna manuellt... bläää

Aa, men man får ju avgöra rätt fort om riften ens är värd att spela igenom. Man kan ju få nycklar genom att uppgradera key när ni kör speedruns så brukar man hamna på ganska bra nivå. Provar ni 20 keys så kommer ni att få en hel del chanser.
Citera
2015-04-24, 15:53
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Aa, men man får ju avgöra rätt fort om riften ens är värd att spela igenom. Man kan ju få nycklar genom att uppgradera key när ni kör speedruns så brukar man hamna på ganska bra nivå. Provar ni 20 keys så kommer ni att få en hel del chanser.

Alla tycker ju dock inte att det är skitkul att farma trials för att sedan "kasta bort" dessa nycklar, framförallt inte eftersom det kan vara svårt eller rent av omöjligt att göra det ensam beroende på klass/level på keys.

Jag skulle vilja påstå att de flesta inte spelar för att "konstant pusha" eller ens bryr sig om leaderboards utan för att ha kul, då kan det vara extremt frustrerande när det känns som man nått en vägg.

Jag tycker själv det är jobbigt hur rifts skalar in i oändligheten. Förr eller senare blir defensive stats irrelevanta då du ändå aldrig kan få tillräckligt med dem för att överleva oneshot mechanics som frozen, jailer, reflect, thunderstorm och fan och hans moster. Blir snabbt tradigt att dö och faila hela tiden inte för att man inte gör tillräckligt med dmg utan för att man är för squishy.

På samma sätt är det jobbigt när man gång på gång får rifts fulla med mängder farliga mobs som flugor, trappers osv som knappt ger någon progress över huvud taget. Tro på fan att folk kan "pusha högre" när de lottar en rift som bara består av mobs som typ zombies som i princip bara står där i snälla små högar redo att mosas för maximal jävla progress.

Bort med trials, gör skillnad på keys for solo/group play, bort med pylons i grifts och framförallt balansera progress på mobs i förhållande till deras HP/svårighetsgrad samt se över affixes. Okej att diablo inte ska vara något svårt eller taktiskt spel men vore ju schysst om man iaf fick en chans att överleva istället för att bli mördad av oneshot mechanics och sedan få sitta och glo på en timer halva tiden.
Citera
2015-04-24, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Alla tycker ju dock inte att det är skitkul att farma trials för att sedan "kasta bort" dessa nycklar, framförallt inte eftersom det kan vara svårt eller rent av omöjligt att göra det ensam beroende på klass/level på keys.

Nej, men nu skrev jag ju att man kan uppgradera nycklar när man kör speedgrifts i grupp så får man nycklar som är typ mellan 48-55, som är det spannet där typ alla ligger som pushar. Att skaffa nycklar runt 42-45 kan alla klasser göra, sedan så använder man dessa i speedgrifts i stället för att recycla som de flesta gör.

Citat:
Jag skulle vilja påstå att de flesta inte spelar för att "konstant pusha" eller ens bryr sig om leaderboards utan för att ha kul, då kan det vara extremt frustrerande när det känns som man nått en vägg.

De som har kul klagar inte på att de får "fel" grifts när de ska pusha leaderboards. De som klagar är de som vill pusha leaderboards.

Citat:
Jag tycker själv det är jobbigt hur rifts skalar in i oändligheten. Förr eller senare blir defensive stats irrelevanta då du ändå aldrig kan få tillräckligt med dem för att överleva oneshot mechanics som frozen, jailer, reflect, thunderstorm och fan och hans moster. Blir snabbt tradigt att dö och faila hela tiden inte för att man inte gör tillräckligt med dmg utan för att man är för squishy.

Vissa klasser, ja. Men även wizards har ju en melee specc som är bäst just nu, och då måste de ha defensiva stats. Monks måste ha massa life on hit, barbarer kör ofta med defensiva gems och vitality. Det är väl WDs, DHs, och ranged wizars som går full dmg.

Citat:
På samma sätt är det jobbigt när man gång på gång får rifts fulla med mängder farliga mobs som flugor, trappers osv som knappt ger någon progress över huvud taget. Tro på fan att folk kan "pusha högre" när de lottar en rift som bara består av mobs som typ zombies som i princip bara står där i snälla små högar redo att mosas för maximal jävla progress.

Jag tycker att variationen är för hög, men den ska absolut finnas där.

Citat:
Bort med trials, gör skillnad på keys for solo/group play, bort med pylons i grifts och framförallt balansera progress på mobs i förhållande till deras HP/svårighetsgrad samt se över affixes. Okej att diablo inte ska vara något svårt eller taktiskt spel men vore ju schysst om man iaf fick en chans att överleva istället för att bli mördad av oneshot mechanics och sedan få sitta och glo på en timer halva tiden.

Aa, trials försvinner ju nästa patch. Det är mycket som kan göras bättre, vi får hoppas på att spelet fortsätter att utvecklas åt rätt håll, som det har gjort på senaste.
Citera
2015-04-24, 16:10
Medlem
ImWorthlesss avatar
Så testade man DH för första gången på season 3 med det nya unholy-setet..
Helt makalöst vad det setet tillsammans med Focus & Restraint är OP.

Levlade min DH för kanske 4 dagar sen, sen plockat upp gear folk slängt i partyt.
Rollat om lite, equippade min DH, gled in på en GR43 utan Awarness, Unity eller ens Follower som var med.
Så från att vara OP i dmg till att vara snuskigt OP i dmg är vad Blizz lyckats göra DHn anser jag..

Minns med Marauder på både season 1 och 2 hur jag fick kämpa för GR42-44 med unity och follower, dock s2 utan unity men med follower.
Citera
2015-04-24, 16:13
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin

Om du varken bryr dig om leaderboards eller att pusha så vart ligger ditt problem? Har svårt å tro att du måste lämna utan att klara ett 35 grift. Du kan inte nå en vägg om du spelar på en nivå där du klarar 100% av riftsen. Helt ärligt förstår jag inte var problemet ligger. Diablo är ett spel baserat enbart på tur. Självklart tycker jag då att end-game också ska vara så. Det är det jag gillar med diablo. Visst är det frustrerande att behöva slänga bort alla nycklar man farmat, men det är ju därför man spelar.

Så som jag ser det ligger ju problemet i mentaliteten. "400 pers har klarat 50+ så då ska såklart jag också göra det, men jag tänker inte leta bra rifts". Förmodligen har ju de 400 personerna tyckt att det är värt att jobba lite extra för att klara det (vissa har ju såklart mer eller mindre tur) så vill man upp i nivåer är det ju bara att börja jobba.
Citera
2015-04-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo

fast trials räcker ju att fixa till typ 45ish, sen uppgraderar man dom i ett fyrmanna speedgrift-game. fungerar bra upp till drygt 55 (dvs speedgrift 45). förstår att trials fortfarande är sega, men man behöver ju inte sitta och grinda trials i nån fyrmannagrupp i 8 timmar för att få ihop keys som förr i tiden, räcker att hoppa in och krossa 6-7 waves för att landa på en <45 key. alltid något
Citera
2015-04-24, 18:17
Medlem
Troll0lzs avatar
Blir galen!

Jag har inte ett enda quest i HC Season och jag har försökt i två dagar nu att hitta någon som kan ge mig Enchantress questet i Act 5 så jag kan komma åt exp pools. Om någon här lirar HC Season och har detta quest i Act 5 (storymode), så skulle jag vara evigt tacksam om du kunde dela det med mig!

PM'a BT i så fall.
Citera
2015-04-25, 01:51
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Blir galen!

Jag har inte ett enda quest i HC Season och jag har försökt i två dagar nu att hitta någon som kan ge mig Enchantress questet i Act 5 så jag kan komma åt exp pools. Om någon här lirar HC Season och har detta quest i Act 5 (storymode), så skulle jag vara evigt tacksam om du kunde dela det med mig!

PM'a BT i så fall.

Varför inte spela på som vanligt?

Eller behöver du detta för att få exp pools på lvl 70?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in