Citat:
Ursprungligen postat av
Moffin
Alla tycker ju dock inte att det är skitkul att farma trials för att sedan "kasta bort" dessa nycklar, framförallt inte eftersom det kan vara svårt eller rent av omöjligt att göra det ensam beroende på klass/level på keys.
Nej, men nu skrev jag ju att man kan uppgradera nycklar när man kör speedgrifts i grupp så får man nycklar som är typ mellan 48-55, som är det spannet där typ alla ligger som pushar. Att skaffa nycklar runt 42-45 kan alla klasser göra, sedan så använder man dessa i speedgrifts i stället för att recycla som de flesta gör.
Citat:
Jag skulle vilja påstå att de flesta inte spelar för att "konstant pusha" eller ens bryr sig om leaderboards utan för att ha kul, då kan det vara extremt frustrerande när det känns som man nått en vägg.
De som har kul klagar inte på att de får "fel" grifts när de ska pusha leaderboards. De som klagar är de som vill pusha leaderboards.
Citat:
Jag tycker själv det är jobbigt hur rifts skalar in i oändligheten. Förr eller senare blir defensive stats irrelevanta då du ändå aldrig kan få tillräckligt med dem för att överleva oneshot mechanics som frozen, jailer, reflect, thunderstorm och fan och hans moster. Blir snabbt tradigt att dö och faila hela tiden inte för att man inte gör tillräckligt med dmg utan för att man är för squishy.
Vissa klasser, ja. Men även wizards har ju en melee specc som är bäst just nu, och då måste de ha defensiva stats. Monks måste ha massa life on hit, barbarer kör ofta med defensiva gems och vitality. Det är väl WDs, DHs, och ranged wizars som går full dmg.
Citat:
På samma sätt är det jobbigt när man gång på gång får rifts fulla med mängder farliga mobs som flugor, trappers osv som knappt ger någon progress över huvud taget. Tro på fan att folk kan "pusha högre" när de lottar en rift som bara består av mobs som typ zombies som i princip bara står där i snälla små högar redo att mosas för maximal jävla progress.
Jag tycker att variationen är för hög, men den ska absolut finnas där.
Citat:
Bort med trials, gör skillnad på keys for solo/group play, bort med pylons i grifts och framförallt balansera progress på mobs i förhållande till deras HP/svårighetsgrad samt se över affixes. Okej att diablo inte ska vara något svårt eller taktiskt spel men vore ju schysst om man iaf fick en chans att överleva istället för att bli mördad av oneshot mechanics och sedan få sitta och glo på en timer halva tiden.
Aa, trials försvinner ju nästa patch. Det är mycket som kan göras bättre, vi får hoppas på att spelet fortsätter att utvecklas åt rätt håll, som det har gjort på senaste.