2014-05-10, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
F.Ö vad är "reroll" ?

"enchant". att byta ut en stat mot en annan.
Citera
2014-05-10, 20:46
Medlem
scarlots avatar
Citat:
F.Ö vad är "reroll" ?

I det syftet du menar, så är det väl att man tar en stat och "rollar" om den (kommer antagligen ifrån roll the dice/reroll the dice - kasta om tärningen på nytt)
Citera
2014-05-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flandie
"enchant". att byta ut en stat mot en annan.

Som man gör hos den där påskkärringen?
Citera
2014-05-10, 20:48
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Som man gör hos den där påskkärringen?

Exakt.
Citera
2014-05-11, 00:16
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Haha inga problem, följde dock ditt tips som inte va till mig, hände inte as mycket i skillnad förutom att jag levlat 8 levels sedan igår haha, men men..
Så rifts är det bästa sättet att försöka få bra dropps?
Vad är vitsen med att spela kampanjen egentligen? Jag menar, får ju inte ett skit av "first-time-boss-dropps" känns meningslöst när jag byter svårighetsgrad och börjar om för att just få schyssta grejer av första boss-droppen Ökar looten till betydligt bättre ju högre svårighetsgrad där med?

(Hej jag är inte alls bäst och kan alls därav alla extremt smådåliga frågor men frågar man inte får man inga svar heller)
Haha, att dra några paragonlevels kan ju faktiskt hjälpa lite också. Även om det är ens gear som står för de stora skillnaderna.

Ja jag skulle vilja påstå att rifts och bounties är det bästa sättet att farma gear. Man kan som du säger återställa sina quests och få drops från bossarna. Men det är så mycket tid man spenderar innan man kommer fram till bossarna så det blir inte så tidseffektivt. Bossarna kan man dessutom spela i Adventure Mode om man vill, och då teleporteras man nästan direkt till bossen när man väljer att ta sig dig. Så det går mycket snabbare.

Jag tror att looten följer samma mönster på kampanjen som det gör i Adventure Mode. Normal - Master har samma loot. Det är din level som bestämmer hur bra sakerna ska rulla, så allt gear och alla vapen har samma item level (70) på såväl normal som på master. Detta gäller även på T1 - T6. Så ett vapen du lootar i normal har samma chanser att bli bra som om du hade lootat vapnet i T6.
Kort sagt så spelar det ingen roll om du spelar på normal eller på master, det enda som skiljer är XP och Gold Find. Den stora skillnaden är att vid T1 och uppåt så kan du även hitta klass-specifika set items. Det kan du inte göra på normal - master. Men det är ingenting du egentligen behöver tänka på förrän du känner att du är tillräckligt bra för att lira T1.

Något som är värt att notera, klarar du av att köra en rift lika snabbt på hard/expert/master som du gör på normal. Då är det självklart värt att kliva upp och köra rifts där. Det ger en liten ökning vad gäller legendary drops. Men den är så liten så man brukar generellt säga att man ska stanna på normal tills man kan köra T1 effektivt, men om du som sagt klarar av det på samma tid så har du inget att förlora på att köra på en högre svårighetsgrad.

Självklart ska du inte vara rädd för att fråga. Ingen av oss kunde allting om spelet från början. Man måste lära sig på något sätt, och att ställa frågor på ett forum är ett utmärkt sätt att lära sig!

Edit: Eftersom Prixm inte kikat in och svarat på hur du ska göra med din Crusader så tog jag mig en snabbkik. Jag är som sagt inte bra på Crusader, men jag har lite koll på hur man generellt sett får sin karaktär bättre.
Jag noterade att du har väldigt lite Critical Hit Chance och Critical Hit Damage. Det är någonting jag skulle satsa på att försöka uppgradera, samtidigt som du försöker öka din STR lite också. STR kan du ju öka lite genom att byta ut några av dina diamanter du har i din bröstrustning samt byxorna.
Sen efter det är det väl nästan läge att börja kika på elemental damage, men det kanske vi ska vänta lite med tills framtiden. Jag vet inte heller hur mycket elemental damage gör för en Crusader, så det kanske någon annan får hjälpa till med.
Senast redigerad av eXotic 2014-05-11 kl. 00:25.
Citera
2014-05-11, 03:12
Medlem
pappa-fixars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolix
Hur mycket är detta värt om jag skulle sälja? D3 original + RoS digital.
Mina gubbar på kontot, det är bara min barbar som har någorlunda bra saker på sig: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Denzillah-2780/hero/35990813

Va? Tycker du din barbar är "någorlunda" bra? Du har ju bara skit?! Nu får du förklara vad du tycker är bra med den.
Citera
2014-05-11, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Va? Tycker du din barbar är "någorlunda" bra? Du har ju bara skit?! Nu får du förklara vad du tycker är bra med den.

Nu ska du inte va sån, någorlunda bra på mindre svårighetsgrad är den nog.
Citera
2014-05-11, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Haha, att dra några paragonlevels kan ju faktiskt hjälpa lite också. Även om det är ens gear som står för de stora skillnaderna.

Ja jag skulle vilja påstå att rifts och bounties är det bästa sättet att farma gear. Man kan som du säger återställa sina quests och få drops från bossarna. Men det är så mycket tid man spenderar innan man kommer fram till bossarna så det blir inte så tidseffektivt. Bossarna kan man dessutom spela i Adventure Mode om man vill, och då teleporteras man nästan direkt till bossen när man väljer att ta sig dig. Så det går mycket snabbare.

Jag tror att looten följer samma mönster på kampanjen som det gör i Adventure Mode. Normal - Master har samma loot. Det är din level som bestämmer hur bra sakerna ska rulla, så allt gear och alla vapen har samma item level (70) på såväl normal som på master. Detta gäller även på T1 - T6. Så ett vapen du lootar i normal har samma chanser att bli bra som om du hade lootat vapnet i T6.
Kort sagt så spelar det ingen roll om du spelar på normal eller på master, det enda som skiljer är XP och Gold Find. Den stora skillnaden är att vid T1 och uppåt så kan du även hitta klass-specifika set items. Det kan du inte göra på normal - master. Men det är ingenting du egentligen behöver tänka på förrän du känner att du är tillräckligt bra för att lira T1.

Något som är värt att notera, klarar du av att köra en rift lika snabbt på hard/expert/master som du gör på normal. Då är det självklart värt att kliva upp och köra rifts där. Det ger en liten ökning vad gäller legendary drops. Men den är så liten så man brukar generellt säga att man ska stanna på normal tills man kan köra T1 effektivt, men om du som sagt klarar av det på samma tid så har du inget att förlora på att köra på en högre svårighetsgrad.

Självklart ska du inte vara rädd för att fråga. Ingen av oss kunde allting om spelet från början. Man måste lära sig på något sätt, och att ställa frågor på ett forum är ett utmärkt sätt att lära sig!

Edit: Eftersom Prixm inte kikat in och svarat på hur du ska göra med din Crusader så tog jag mig en snabbkik. Jag är som sagt inte bra på Crusader, men jag har lite koll på hur man generellt sett får sin karaktär bättre.
Jag noterade att du har väldigt lite Critical Hit Chance och Critical Hit Damage. Det är någonting jag skulle satsa på att försöka uppgradera, samtidigt som du försöker öka din STR lite också. STR kan du ju öka lite genom att byta ut några av dina diamanter du har i din bröstrustning samt byxorna.
Sen efter det är det väl nästan läge att börja kika på elemental damage, men det kanske vi ska vänta lite med tills framtiden. Jag vet inte heller hur mycket elemental damage gör för en Crusader, så det kanske någon annan får hjälpa till med.

Okej

Testade att köra rift och adventuremode på T1, tog ungefär 30-40 min för en rift och ca 20 min för 1 uppdrag på bounty, dvs riktigt ovärt och fick inte alls speciellt mycket saker, gjorde detta ett par gånger och fick ju massvis med XP.. Klarade ju av det tillslut men det va inte i närheten av att vara lätt, dog ett flertal gånger givetvis haha.. Men ändå, måste ju våga testa!

Försöker att körap å Critcal Hit Chance samt Critical Hit Damage lite mer, det ända som oroar mig är att när jag hittar gear med bra sådant så förlorar jag en väldans massa resistens, där är ju min fråga hur viktig den är i D3 kontra D2??. För i D2 dog man ju överjädrigt lätt med en kass resistens, vet givet att detta är två helt olika spel egentligen men samtidig så kan jag inte låta bli att tänka på det så jag gör samma misstag som på D2, dvs aldrig lyckas klara spelet på alla nivåer!

Ett annat problem eller vad jag ska kalla det är mitt vapen, jag har lotat flera vapen som har bättre DMG per Sek och mer strength, DMG påslag samt en högra ökat attack speed med mera, men samtidigt när jag jämför dem så droppar jag kanske 10% på det nya vapnet, trotts att det är ett bättre vapen jag har lootat.. Har även tagit unsockat mitt gem och testade om det hade något påverkan men icke, så vad kan vara problemet då?

Svårt det där med elemetal damage, tycker både holy och physical dmg funkar i olika lägen så vet inte riktigt hur jag ska tänka där..

Vad betyder STR?

EDIT: Ta gärna ett kik på vapnet, du kanske ser något jag inte ser..
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Ixxen-2180/hero/39536528

Tack för svaret
Citera
2014-05-11, 11:45
Medlem
Yamals avatar
Har precis fått den rollen jag ville på amuleten + armorn, nästa mål är nog att försöka skaffa nya legs, har nog bränt 2-3k shards utan att få en upgrade till mina gula.. Var nere på 1k guld igår efter jag lyckades få rollen på amuleten och vill komma upp till 10mille ASAP så jag iaf har en start för nästa item jag måste rerolla over and over.. Någon som har tips på vart man får så mkt guld som möjligt? Just nu kör jag bara rifts på T1 solo, går inte sådär överdrivet snabbt tbh

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Yamal-2190/hero/12513449

EDIT: Bör även tillägga att jag smälter allt gult som är värt under 4k, sen säljer jag resten, även blåa
Citera
2014-05-11, 12:08
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Okej

Testade att köra rift och adventuremode på T1, tog ungefär 30-40 min för en rift och ca 20 min för 1 uppdrag på bounty, dvs riktigt ovärt och fick inte alls speciellt mycket saker, gjorde detta ett par gånger och fick ju massvis med XP.. Klarade ju av det tillslut men det va inte i närheten av att vara lätt, dog ett flertal gånger givetvis haha.. Men ändå, måste ju våga testa!

Försöker att körap å Critcal Hit Chance samt Critical Hit Damage lite mer, det ända som oroar mig är att när jag hittar gear med bra sådant så förlorar jag en väldans massa resistens, där är ju min fråga hur viktig den är i D3 kontra D2??. För i D2 dog man ju överjädrigt lätt med en kass resistens, vet givet att detta är två helt olika spel egentligen men samtidig så kan jag inte låta bli att tänka på det så jag gör samma misstag som på D2, dvs aldrig lyckas klara spelet på alla nivåer!

Ett annat problem eller vad jag ska kalla det är mitt vapen, jag har lotat flera vapen som har bättre DMG per Sek och mer strength, DMG påslag samt en högra ökat attack speed med mera, men samtidigt när jag jämför dem så droppar jag kanske 10% på det nya vapnet, trotts att det är ett bättre vapen jag har lootat.. Har även tagit unsockat mitt gem och testade om det hade något påverkan men icke, så vad kan vara problemet då?

Svårt det där med elemetal damage, tycker både holy och physical dmg funkar i olika lägen så vet inte riktigt hur jag ska tänka där..

Vad betyder STR?

EDIT: Ta gärna ett kik på vapnet, du kanske ser något jag inte ser..
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Ixxen-2180/hero/39536528

Tack för svaret
Jag är inte alls säker på detta över huvud taget men kan det bero på att ditt vapen har 1246-1550 Damage? Ett tips är att försök undvika att enchanta (rerolla) legendary ringar och amuleter. Som du säkert har märkt så är det svindyrt bara för att man behöver crafta flawless imperial "gem" för att få en chans på en annan stat. Har man riktig otur och är lite envis av sig kan man bli fattig på detta sätt om man inte har så mycket guld, som jag inte har. Nu vet inte jag hur mycket guld du har visserligen.

STR = Strenght
Citera
2014-05-11, 12:42
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolix
Hur mycket är detta värt om jag skulle sälja? D3 original + RoS digital.
Mina gubbar på kontot, det är bara min barbar som har någorlunda bra saker på sig: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Denzillah-2780/hero/35990813

Jag kan inte komma på någon som skulle vara dum nog att köpa kontot. Dels för att du inte erbjuder någonting mer än D3 och RoS - i utbyte mot ett konto som du bara kan scamma tillbaka efter försäljning.
Citera
2014-05-11, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreppMode
Halloj!

Tänkte höra med er ang. tips på att utveckla min demonjägare!

Länk till diabloprogress:

http://www.diabloprogress.com/hero/kaffesnus-2620/Yeah/42682723

Sitter på en Grandeur i banken som jag ev. kommer börja använda när jag får lite fler Marauder- och Natalyadelar.

Har väl framförallt två funderingar..

1. Hur ökar jag min toughness på bästa sätt utan att bli av med allt för mycket damage? Känns som att jag behöver tåla lite mer för t4+.

2. Har jag fokuserat för mycket på fire skill dmg (107%) kontra profile damage? Hur bör man tänka för att balansen ska bli så förmånlig som möjligt?

Tackar så mycket för svar på förhand!

Mvh,
Preppmode

Bump
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här