Citat:
Ursprungligen postat av
Agge2
Ja vad tror vi att nästa drag från Dan Park blir?
Han skulle exempelvis kunna producera samma tavlor som tidigare men sätta upp ett klistermärke med texten "afrosvensk" på där det i dagsläget står "neger".
Han skulle kunna använda frasen "rombrott är något gott" istället för "zigenarbrott" och kanske byta ut bilderna på de två romska politikerna med bilder på åklagaren och rättens ordförande...
"
rombrott är något gott, stulen kaviar smakar bäst"
Iofs blev väl "jag är ingen neger" friad, men kunde ändras till "jag är inte mörkhyad från Afrika". Det ökända bakverket ska förstås döpas om till "mörk boll".
Jan Myrdal har nyss skrivit en kort artikel om:
Citat:
"jag röstade inte på Sverigedemokraterna. Men visst förstår jag dem som gjorde det." ...
"Skolan då? Nu skall den bli allt längre. […] Jag stack [16 år] för att den hindrade mina studier. Jag hade läst Strindberg och insett att skolan inrättats av överklassen som förvaringsanstalt, ett sätt att göra ungdomar ofarliga, hålla dem inlåsta och bedövade. […] Nu sitter de arma yngre inlåsta i förvaringsanstalter upp till trettioårsåldern.
Där de bevisligen inte förmår lära sig särskilt mycket."
Kanske något för vår "akademiska" PK elit (att i tid lämna förvaringsanstalterna), då hade de kanske insett sin egen "rasism" när de nu börjar dilla om "mörkhyade". Att
mörkaste Afrika redan för några decennier sen ansågs som nedsättande i Ne-ordbok, lika "illa" som
mörkaste Småland. De med sin långa bildning i de PK förvaringsanstalterna kan säkert koppla ihop "
mörk" med rasism , kolonialism, slavhandel mm, om bara viljan finns.