Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-10, 15:30
  #169
Medlem
najebans avatar
Kan det inte hänt som i Lost, de kraschat på en mystiskt ö, eller landat för den delen
Alla kanske lever fortfarande?
Citera
2016-09-28, 08:29
  #170
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag blir så otroligt trött på dessa cover-ups och smutskastningarna i dess väg.

Bland de första uttalandena var att flygbolaget började utmåla förstepiloten som självmordsbenägen.

Det gillades inte av hans familj och vänner, som genast dök upp i media för att mota detta rykte som tycktes plockat ur tomma intet. De dök upp med filmer, bilder, utlåtande från hans privata läkare och uttalanden t ex detta från hans barnbarn, en ung vacker kvinna som nyligen fått barn var med på någon pressträff (citerat ur minnet)
"[förstepilotens namn] var INTE självmordsbenägen, han var en stabil och trygg man som hade mycket att leva för och saker inbokade, och han hade just fått ett nytt barnbarn."

Denna lojala familj dödade ryktet! Bless them.

Ett par år senare, så återuppstår ryktet lite försiktigt. Om ett par år till ska ni se att det kommer bli en "sanning", för att
1 mental hälsa är svår att värja sig ifrån
2 det är billigare att skylla på det än att skylla på den vars fel det EGENTLIGEN är (bolag, terrorist, nedskjutare)
3 det gör allmänheten tryggare då de tänker att det inte är/var något fel på planet eller liknande

Japp, "myndigheterna" säljer nu igen in att förstepiloten var självmordsbenägen.
Patetiskt.
Samtidigt som man vet att piloten tränade nödlandningar i simulatorn. Bl a på den amerikanska basen Diego Garcia.

Läs det här blogginlägget för en mycket trovärdig teori.
http://mikaelstyrman.blogspot.se/201...uftrummet.html

Klipp:
Citat:
Länge har nu låtsasjakten efter det ”försvunna” malaysiska passagerarplanet MH370 pågått i ett område i vilket ingen tror att planet finns. Så länge att det nu börjar bli genant. Så genant att det nu börjat publiceras nya villospår i amerikanska tidningar.

Det handlar, av det mesta att döma, bara om att ingen vågar konfrontera USA med vad som verkligen hände när planet var på väg mot den amerikanska Diego Garcia-basen på brittiskt territorium i Indiska Oceanen. Det var tidigt känt att piloten övat landning på Diego Garcia med sin simulator. Det fanns också vittnesuppgifter som pekade mot att planet setts på väg mot Diego Garcia - lågt, kanske under radarhöjd.

Beroende på omständigheterna kan det möjligen betraktas som försvarbart om ett plan blir nedskjutet. Eftersom man inte törs utreda frågan är det svårt att bedöma om sådana omständigheter kan ha rått vid Diego Garcia. Om inte Diego Garcia-spåret kan utredas ordentligt talar inte det för att sådana omständigheter skulle ha legat för handen.
Citera
2016-11-21, 17:12
  #171
Medlem
Det som hela tiden gnager i mitt huvud är att jag redan när både MH370 och MH17 gick sina öden till mötes var säker på att något var fel...båda gångerna. När MH370 öde officiellt förseglades i media (att det försvunnit) så noterade jag det. När sedan MH17 öde förseglades så tog det bara ett par dagar innan jag blev helt uppslukad av det. Vi pratar om drygt fyra månader mellan början av mars 2014 och mitten av juli 2014.

Sanningen är den att jag anser att båda tillbuden (bästa beskrivning jag kan tänka på) är sammankopplade. I mitt huvud är det omöjligt att två "katastrofer" kopplade till samma flygbolag inom loppet av ca fyra månader inte har något gemensamt. Jag har levt i den här världen i drygt 39 år. Jag vet ungefär vad som är en hoax (klimatet) och vad som inte är det (rent vatten i Afrika). Jag är en ganska schysst person (de som känner mig privat) men en sak jag undrar...kan det inte vara så att de delarna som sägs komma från MH370 är egentligen från vraket från MH17 som släppts i vattnet vid Indien och att de sen låtit delarna flyta i land, med strömmen helt naturligt (samlat lite plankton på vägen m m), vid Reunion bl a? D v s delar från MH17 som tagits till Europa för analys och där en par delar helt enkelt givits till någon specialstyrka för att transporteras och sen "hittats" och sen sprids det i media? Det är ju skitenkelt om man har den luftburna kapaciteten. Allt faller på plats rent tidsmässigt. Och vad var det det där cargoplanet som förvillade alla på Schiphol (Boeing 777)?

Frågan är om det är möjligt att delar från MH17 är de delar som "världen" anser att de idag hittat och som ska vara delar från MH370? Större konspirationer har visat sig vara sanna. För allt är väldigt märkligt i båda fallen. Nu är det så tyst om allt.
Citera
2017-03-18, 12:40
  #172
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Finns nog beskrivet flera ggr i tråden, men jag gör hellre en sammanfattning av hur jag uppfattat fakta:

- Det som hände tog sin början vid exakt rätt tillfälle och plats. Detta skapade en total kaos där det tog flera timmar för flygledningen att ens förstå att maskinen var saknad. Malaysias flyledning var osäker på om den kanske hade linkat upp mot Vietnams, och de i sin tur trodde att kanske Malaysia hade koll.
(Läs transcriptionerna från samtalen mellan, det är väldigt tydligt hur förvirrat det blev). Ska man göra något sånt här, är överlämningsplatsen ett av de allra bästa ställena( IGARI är exchange-punkten mellan länderna).
- Exakt samtidigt som försvinnandet inleddes slutade transponder( vanlig+ mode s) att sända, ACARS över VHF hade slutat fungera och satellitkomminikationen bröts helt.
- Den färdväg som maskinen flög är den optimala för att undgå att väcka misstankar. Luftbevakning i det land maskinen kommer ifrån lyfter knappast ögonbrynen om en maskin som kommit ifrån Malaysia fortsätter flyga över eget territorium(luftbevakning letar normalt bara efter inkräktare).
Maskinen vände tillbaka, gick mot en VOR-fyr som väldigt många flygmaskiner använder för sin färd i luftleder mot Indien/Europa. Efter fyren flög maskinen som en i mängden med liknande höjd och fart som alla andra.
- Maskinen följde den normala luftleden tills den var utom räckhåll för markbaserade radarstationer( maskinen doldes av jordens krökning). Efter att ha passerat ut ur radartäckning och rundat hela Indonesien med god marginal svängde maskinen söderut, utan för all möjlig radartäckning.
-Fram tills man tappade den på radarn innan svängen söderut har det fubbits tillräckligt med radarträffar registrerade för att kunna ange en ganska exakt färdväg. Hur maskinen flugit tills dess är relativt säkert.
Från den tidpunkten har satellitkommunikationen åter vart online, dock har den inte levererat någon information alls, utan endast loggat på och blivit pingad med jämna mellanrum, detta gör att man kunnar räkna ut hur långt ifrån satelliten maksinen fanns. Varje sån ping ger en radie som kan ritas på jordens yta, där man vet att maskinen befunnit sig någonstans längs med. Man har inte exakta punkten men man har i grova drag åt vilket håll.

Allt ovan är som taget ur en thriller, hur "någon gjorde" för att försvinna med ett flygplan. Det kan ha skett genom en olycka, men i så fall har slumpen träffat exakt rätt på så ett stort antal punkter att det egentligen inte är rimligt att tro att det kunnat ske som en olycka. Hur stor är chansen att slå sexa med en tärning tjugo gåbger i rad?

-Vem som gjorde det? Omöjligt att veta.
Kaptenen hade raderade filer i sin hemma-pc-simulator där någon genomfört en eller flera flygningar med en likadan flygmaskin, från samma flygplats, i stort sett samma väg tills bränslet tagit slut på ungefär samma plats och sedan har simulatorflygningen slutat på samma sätt som vad vi tror oss veta om MH370. En skrämmande likhet, frågar ni mig är det extremt liten sannolikhet att någon råkat flyga en nästan likadan rutt till samma ställe med en likadan flygmaskin, med samma slutresultat.
- Samma dag som flygningen( flygningen påbörjades vid midnatt lokal tid) hade en rättegång satt oppositionspolitikern Anwar Ibrahim i fängelse, vilket har beskrivits mer som justitiemord än en faktiskt olaglig gärning. Det finns bilder på kaptenen där han bär en T-shirt med ganska radikal politisk åsikt.
Beroende på vem man ska tro, media eller den närmaste släkten till kaptenen så har han/har inte besökt den rättegången tidigare på dagen. Samma sak med oppositionspolitikern Anwar Ibrahim, antingen var han en nära vän eller så var han inte. Svårt veta vad som är sant*. Ledaren för det politiska partiet Anwar Ibrahim tillhörde har bekräftat att kaptenen var en aktiv medlem i partiet.

Det finns nog mer indicier om man kommer ihåg alla, men det här bör räcka för att bilda sig en uppfattning...Annars, kaptenen ser ju väldigt sympatiskt ut, har en fin flygbakgrund och så vidare. Hade man fått önska nåt, var det ju att han inte är inblandad.

*) min åsikt: 'Ära' är en så stor del av hur folk i den regionen att jag känner mig tveksam till att tro 100% på närmsta familjens och vänners uttalanden.
Lägg där till att minst två passagerare ombord hade förfalskade pass.

Piloten var på väg att utföra ett spektakulärt dåd men något gick snett. Förmodligen sköts planet ned av det Malaysiska flygvapnet för att stoppa dådet.
Citera
2017-03-24, 21:48
  #173
Medlem
korvmagnuss avatar
Jag står fast vid min förklaring:

Citera
2017-03-24, 22:39
  #174
Medlem
Jag har inte funderat mycket på MH370 på senare år, men min teori är samma som vissa insatta personer har kommet med. Jag kom själv fram till teorin genom logiskt tänkande.

Den vanligaste teorin idag är att planet styrdes av en eller båda piloterna. Detta beroende på att man är säker på att planet inte kunde flugit som det gjorde av sig själv, någon måste ha styrt planet. Men denna teori faller på sin egen orimlighet. Ingen människa skulle kunna ha den mentala styrkan att göra det. Båda piloterna kan inte komma på en så idiotisk ide tillsammans och om bara den ene hade tagit kontroll över planet så skulle alla passagerare och besättning stått och bankat på dörren i flera timmar. Då skulle denna galna pilot ha störtdykt mot marken, inte flugit vidare i flera timmar. Alla ombord på planet måste ha dött ganska tidigt genom att man släppte ut trycket ur kabinen.

Jag är övertygad om att någon tog över kontrollen över MH370. Det var ingen olycka och det var inte piloterna som gjorde något. Antingen fjärrstyrdes planet eller så var det någon som hade manipulerat styrdatorerna i förväg.
Syftet var att MH370 skulle försvinna spårlöst. Jag vet inte varför, men detta måste logiskt sett ha varit syftet. Det visar bland annat den flygrutt som har räknats fram med satellitdata. Rutten kan inte vara en tillfällighet.

Planet ändrade kurs helt precis i det ögonblick då den befann sig i radarskugga. Sedan visar militärradar att planet steg till högre höjd än normalt. Jag tolkar detta som att man öppnade luftskotten för att alla ombord skulle dö så fort som möjligt. Ju högre höjd ju snabbare död.

Sedan flyger planet rakt över Malackahalvön och rundar Sumatras Nordspets på ett avstånd så att man precis undviker den militära radarn, varefter det sätter kurs rakt söderut. Planet väljer alltså den väg där det finns minst radarövervakning i hela området för att komma ut på öppet hav. Därefter sätter det kurs mot det mest otillgängliga området på jorden, havet runt Antarktis. Det har aldrig hittats.

Denna bild visar rutten ganska väl:
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/...97_634x659.jpg

Varför detta gjordes har jag ingen aning om, men det finns ingen bättre förklaring.
Att det finns system i planen som gör att man kan fjärrstyra dem är jag ganska säker på även om det är något som hålls hemligt. Det skall vara möjligt att stoppa ett plan som har tagits över av terrorister till exempel för att undvika ett nytt 911.

En annan mystisk omständighet är att alla plan av den här typen byggs parvis. Två exakt likadana plan byggs i Boeings fabrik. Tvillingplanet till MH370 har aldrig använts i kommersiell trafik i alla fall inte innan olyckan. Det stod först i en hangar i Södra Frankrike men flyttades senare till en hangar i Tel Aviv, Israel. Varför planet bara har stått och samlat damm under flera år kan man bara spekulera i.

https://jhaines6.wordpress.com/2014/...-chris-bollyn/
Citera
2017-03-26, 17:42
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag har inte funderat mycket på MH370 på senare år, men min teori är samma som vissa insatta personer har kommet med. Jag kom själv fram till teorin genom logiskt tänkande.

Den vanligaste teorin idag är att planet styrdes av en eller båda piloterna. Detta beroende på att man är säker på att planet inte kunde flugit som det gjorde av sig själv, någon måste ha styrt planet. Men denna teori faller på sin egen orimlighet. Ingen människa skulle kunna ha den mentala styrkan att göra det. Båda piloterna kan inte komma på en så idiotisk ide tillsammans och om bara den ene hade tagit kontroll över planet så skulle alla passagerare och besättning stått och bankat på dörren i flera timmar. Då skulle denna galna pilot ha störtdykt mot marken, inte flugit vidare i flera timmar. Alla ombord på planet måste ha dött ganska tidigt genom att man släppte ut trycket ur kabinen.

Ja fast frågan är om hur fort man kan dumpa trycket, Jag är inte klar på detta om hur snabbt man kan få tryckfall, om man manipulerar tryckventilerna inifrån cockpit.

Jag vet ej heller om dessa ventiler kan kommas åt manuellt ifrån någon servicelucka inifrån kabinen.

Snabbast tryckfall får man ju naturligtvis om man spränger ett hål i flygkroppen, eller om den skulle träffas av något föremål som slår hål på flygkroppen. Tex om man på ISS (international Space Station, Internationella rymdstationen) skulle slänga ut en halväten kalkon eller en hel kyckling, och den damp ner rakt i framrutan på MH370. Eller typ annat rymdskrot eller en meteorit som jag skrivit om i andra tråden. Eller typ om det skulle varit ett extremt kraftigt åskväder och tex en albatross eller någon annan tung fågel, tex pingvin eller någon sådan, drogs upp i tromben (tornadon) som ett åskväder kan orsaka. Hur högt en tung fågel skulle kunna dras upp i en tromb är väl oklart.

Men man har ju ibland hittat djur och lite alltmöjligt på mycket avlägsna platser och den rimliga förklaringen är just ett extremt åskväder som dragit upp djuren till extrem höjd och de färdats många kilometrar.

Att jag tänkte på albatrossen är ju att den är en tung fågel, och har breda vingar som kan fångas upp av en kraftig uppvind.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Den vanligaste teorin idag är att planet styrdes av en eller båda piloterna. Detta beroende på att man är säker på att planet inte kunde flugit som det gjorde av sig själv, någon måste ha styrt planet.

Vi vet inte om någon skötte spakarna under den virriga delen av flygningen. Man torde väl kunna mata in kurs, fart, höjd i autopiloten och få den att utföra dessa kommandon när de olika waypoints uppnåtts. Mycket tyder ju på att den interna kurshållningen har fungerat, eftersom flygplanet kunde hålla rak kurs söderut sista timmarna.

Hade gyron och sådant som skulle hållit kursen varit defekta brukar farkosten färdas i cirklar tills bränslet tar slut.

Så hela PAXen inkl piloterna kunde varit döda redan när den virriga delen av flygningen påbörjades.

Golfaren Payne Stewart inkl alla PAX dog troligen pga hastigt tryckfall i ett privatjetflygplan 1999. Och som flög på rak kurs nedisat under många timmar, tills bränslet tog slut. Hur det gått till kunde man aldrig utreda pga att tryckventilerna var så sönderslagna pga den hårda kraschen emot marken.

Kabintryckregleringen är en av de saker, parametrar som inte har inbyggd redundans, och kan heller inte ha det. Den enda redundans som erbjuds är syrgasmaskerna.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Att det finns system i planen som gör att man kan fjärrstyra dem är jag ganska säker på även om det är något som hålls hemligt. Det skall vara möjligt att stoppa ett plan som har tagits över av terrorister till exempel för att undvika ett nytt 911.

Undrar varför då GermanWings då störtade i Alperna - var det alltså fjärrstyrningen som aktiverades och kraschade flygplanet i marken ? Eller hur gick det till då ?

Nä frågan om fjärrstyrning är den att det då måste finnas en länk som fungerar under alla förhållanden och det kräver en mottagare som har ström. Någon i besättningen kan ju i teorin bara klippa av kablarna.

Fjärrstyrning finns ju på drönarna men militären har ju lägligt nog inte nämnt om hur många som kraschat pga olika sådana styrfel. Och det lär vara många faktiskt. Ofta så styrs drönaren på det sättet att rutten läggs in redan innan start, operatören väljer vilka mål som ska fotograferas och kan vara uppkopplad online, sen återvänder den till basen. Streamad video ifrån drönaren är av dålig bildkvalitet, men inne i drönaren sparas filmen i högre upplösning.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ingen människa skulle kunna ha den mentala styrkan att göra det. Båda piloterna kan inte komma på en så idiotisk ide tillsammans....

Ja de kanske tillhörde en självmordssekt som bestämt sig för hela förloppet redan innan de klev ombord ? Men det fanns alltså 239 potentiella självmordspiloter ombord, 239 möjliga självmordsmotiv, vi vet ju inte om någon ibland PAXen hade hemlig agentutbildning och kunde flyga en sådan kärra.

En annan förklaring som blivit mera aktuell efter mordet på Kin Jung Uns bror är förstås att någon släppt ut nervgas i flygplanet. Det skulle kunna förklara hela förloppet - men inte riktigt förklara att kommunikationen avbröts. Tiden stämmer hyfsat bra med en långsam förgiftning av typ nervgas elr kolmonoxid. Alltså att den som hade kommandot kunde flyga ett tag till. Och detta kan förklara att man steg upp på hög höjd, en förgiftning av gaser gör man ju sig bäst av med att tömma ut trycket och ventilera kabinen.
Citera
2017-03-27, 00:38
  #176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
En annan mystisk omständighet är att alla plan av den här typen byggs parvis. Två exakt likadana plan byggs i Boeings fabrik. Tvillingplanet till MH370 har aldrig använts i kommersiell trafik i alla fall inte innan olyckan. Det stod först i en hangar i Södra Frankrike men flyttades senare till en hangar i Tel Aviv, Israel. Varför planet bara har stått och samlat damm under flera år kan man bara spekulera i.

https://jhaines6.wordpress.com/2014/...-chris-bollyn/

Jag ser inte J Haines som en trovärdig skribent, med tanke på de övriga artiklar som finns på hans sida.

Handen på hjärtat - Är det inte lite väl komplext resonemang i artikeln ? Varför skulle ett flygplan stå kvar på marken i Tel Aviv - Det framgår inte av bilden att den verkligen är tagen i Tel Aviv heller ?

När ett Israeliskt El Al-fraktflygplan, 747a, störtade i Nederländerna utanför Amsterdam för typ en 20 år sedan så förekom det också en massa konstiga teorier om att det bla var utarmat Uran i flygplanet, kärnvapen- och missil-delar, kvicksilverförgiftade israeliska apelsiner osv. Enligt sådana här konspirationsteoretiker så är alltid Israel inblandat på en hel massa möjliga och omöjliga sätt.

Ja jo när jag kom ner till gården i morse så hade luften i cykeldäcket läckt ut. Jag är säker på att Israeliska säkerhetstjänsten Mossad varit framme
Citera
2017-03-29, 12:36
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
En annan mystisk omständighet är att alla plan av den här typen byggs parvis. Två exakt likadana plan byggs i Boeings fabrik. Tvillingplanet till MH370 har aldrig använts i kommersiell trafik i alla fall inte innan olyckan. Det stod först i en hangar i Södra Frankrike men flyttades senare till en hangar i Tel Aviv, Israel. Varför planet bara har stått och samlat damm under flera år kan man bara spekulera i.
[/url]
Konstigt att ingen någonsin har sett sådana tvillingplan. Alla plan har ett specifikt tillverkningsnummer och beställer man ett får man bara ett och bestälelr man femton får man femton som ser lika ut men som har femton olika serienummer.
https://www.planespotters.net/production-list/index
Citera
2017-04-04, 10:45
  #178
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Försökte följa historien med Philip Wood, om det var en plant eller inte är fortfarande uppe för debatt men hans svarta bild skickar från Garcia var ju minst sagt intressant. Glömmer inte heller när McCain eller om det var någon annan höjdare satt i amerikansk tv och påstod att ISIS snott planet och målat det brandgult för en planerad attack.... Då visste man att USA uppenbarligen låg bakom vad som än hänt. Sanningen kommer aldrig komma fram här.
Citera
2017-04-30, 22:12
  #179
Medlem
Leo293s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ett flygplan med 239 passagerare, på väg från Kuala Lumpur till Peking, har förlorat kontakten med flygledare. Störtat får man väl anta. Någon som har mer information? Var befann det sig, över hav eller land?


Länk till sammanfattning (läs denna innan ni postar! Postar ni redan känd info kan inlägget komma att tas bort):
(FB) Malaysia Airlines Flygning MH370 saknas 2014-03-09

Frågor och svar från TheGuardian
(FB) Malaysia Airlines Flygning MH370 saknas 2014-03-09

Länk till Malaysias officiella rapport, daterad 2015-03-08:
http://mh370.mot.gov.my/download/FactualInformation.pdf

Enda vettiga och rimliga förklaringen idag är att MH 370 var på väg mot Diego Garcia och blev nerskjutet av USA och Storbritannien, ett viktigt indicium är den totala mörkläggningen av fakta från ansvariga.
Citera
2017-05-02, 09:37
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Jag ser inte J Haines som en trovärdig skribent, med tanke på de övriga artiklar som finns på hans sida.

Handen på hjärtat - Är det inte lite väl komplext resonemang i artikeln ? Varför skulle ett flygplan stå kvar på marken i Tel Aviv - Det framgår inte av bilden att den verkligen är tagen i Tel Aviv heller ?

När ett Israeliskt El Al-fraktflygplan, 747a, störtade i Nederländerna utanför Amsterdam för typ en 20 år sedan så förekom det också en massa konstiga teorier om att det bla var utarmat Uran i flygplanet, kärnvapen- och missil-delar, kvicksilverförgiftade israeliska apelsiner osv. Enligt sådana här konspirationsteoretiker så är alltid Israel inblandat på en hel massa möjliga och omöjliga sätt.

Ja jo när jag kom ner till gården i morse så hade luften i cykeldäcket läckt ut. Jag är säker på att Israeliska säkerhetstjänsten Mossad varit framme
Det är väldigt smart att lägga ut en massa lustiga konspirationsteorier på nätet, för då kommer folk likt dig avfärda samtliga teorier. Och av bara farten kommer du även att slänga bort den enda konspirationsteori som faktisk är vad som hände.

Glöm inte heller att detta är folk med enormt mycket pengar och är sjuka i huvudet. Så de gör saker på skoj, bara för att bevisa för varandra att det går att göra utan att folk fattar några misstankar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback