Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-22, 13:47
  #1
Medlem
Ballistens avatar
Hej!

Min flickvän gick precis ut och jag skulle vara kvar här hemma, jag satt vid hennes dator och innan hon gick ut gick hon tillbaka där jag satt och loggade ut sig från sin facebook och sen gick hon. Vi är varandra trogna och jag misstänker inget och har aldrig gjort det, men har ni några tankar om varför det är så viktigt att logga ut bara för att jag sitter vid hennes dator?

Sa dock inget till henne om detta utan jag bara satt tyst.
Citera
2014-03-22, 13:47
  #2
Avstängd
d.bergkamps avatar
Hon är otrogen. Dumpa.
Citera
2014-03-22, 13:49
  #3
Medlem
rejmans avatar
Kan det vara så att hon döljer något? Att hon är orolig för att "fel" person skriver just när du sitter vid datorn?
Citera
2014-03-22, 13:52
  #4
Medlem
Jag loggar alltid ut - orsaken är främst att jag är en drama queen av STORA mått när jag har PMS - då pratar jag ofta och gärna med min mor (som bor i Sverige, så det är just bara FB vi pratar på) om hur jobbig och frustrerande min hane är.

Morsan har inga problem med det, för hon vet att jag åker på hormon-fel av psykopat-grad under PMS, så vi har kommit överens om att jag kan skrika av mej till henne, Istället för att göra min pojkväns liv till ett helvete under den dagen.

Han vet alltså inte att 36 timmar varje månad så vill jag dumpa skiten ur honom. Det ska han heller aldrig behöva veta - sålunda loggar jag ut, istället för att riskera att han råkar frestas att kolla mina meddelanden.

Inte sagt att det här är samma situation, men allt ÄR inte alltid så illa som det ser ut.
Citera
2014-03-22, 13:57
  #5
Medlem
Ballistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asinya
Jag loggar alltid ut - orsaken är främst att jag är en drama queen av STORA mått när jag har PMS - då pratar jag ofta och gärna med min mor (som bor i Sverige, så det är just bara FB vi pratar på) om hur jobbig och frustrerande min hane är.

Morsan har inga problem med det, för hon vet att jag åker på hormon-fel av psykopat-grad under PMS, så vi har kommit överens om att jag kan skrika av mej till henne, Istället för att göra min pojkväns liv till ett helvete under den dagen.

Han vet alltså inte att 36 timmar varje månad så vill jag dumpa skiten ur honom. Det ska han heller aldrig behöva veta - sålunda loggar jag ut, istället för att riskera att han råkar frestas att kolla mina meddelanden.

Inte sagt att det här är samma situation, men allt ÄR inte alltid så illa som det ser ut.
Intressant. Jag vet att jag kan lita på min flickvän för hon skulle aldrig vara otrogen mot mig men det u säger väcker en tanke att hon kanske pratar mycket om mig för sina kompisar och det kan nog vara orsaken till att hon inte vill att jag ska se. För jag skulle aldrig få tanken att hon pratar med andra killar absolut inte. Så nu fick jag en fundering, tack!
Citera
2014-03-22, 13:59
  #6
Medlem
Vänd på det. Varför ska hon överhuvudtaget låta någon annan ha åtkomst till någonting som kräver ens inloggning?

Alla med sunt förnuft loggar ut.

Alltför många unga idiotkillar som gör facerape på sina kompisar och flickvänner.
Citera
2014-03-22, 14:01
  #7
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asinya
Jag loggar alltid ut - orsaken är främst att jag är en drama queen av STORA mått när jag har PMS - då pratar jag ofta och gärna med min mor (som bor i Sverige, så det är just bara FB vi pratar på) om hur jobbig och frustrerande min hane är.

Morsan har inga problem med det, för hon vet att jag åker på hormon-fel av psykopat-grad under PMS, så vi har kommit överens om att jag kan skrika av mej till henne, Istället för att göra min pojkväns liv till ett helvete under den dagen.

Han vet alltså inte att 36 timmar varje månad så vill jag dumpa skiten ur honom. Det ska han heller aldrig behöva veta - sålunda loggar jag ut, istället för att riskera att han råkar frestas att kolla mina meddelanden.

Inte sagt att det här är samma situation, men allt ÄR inte alltid så illa som det ser ut.
Du får ursäkta men asgarv, tror fler skulle må bra av att ha en "utloppsventil" för ilska och frustration.

Citat:
Ursprungligen postat av Ballisten
Min flickvän gick precis ut och jag skulle vara kvar här hemma, jag satt vid hennes dator och innan hon gick ut gick hon tillbaka där jag satt och loggade ut sig från sin facebook och sen gick hon. Vi är varandra trogna och jag misstänker inget och har aldrig gjort det, men har ni några tankar om varför det är så viktigt att logga ut bara för att jag sitter vid hennes dator?
Se citeringen ovanför, en del saker kan va föör personliga för att tas med ens närmaste men lättare att ta med nån lite "längre bort"
Citera
2014-03-22, 14:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballisten
Intressant. Jag vet att jag kan lita på min flickvän för hon skulle aldrig vara otrogen mot mig men det u säger väcker en tanke att hon kanske pratar mycket om mig för sina kompisar och det kan nog vara orsaken till att hon inte vill att jag ska se. För jag skulle aldrig få tanken att hon pratar med andra killar absolut inte. Så nu fick jag en fundering, tack!

Det kan ju stämma - sen behöver inte det vara negativt det heller - som så.

(Jag har fortfarande svårt att glömma dagen då min pojkvän sa " 'He thinks he's old - bullshit, his ass doesn't even sag - it's amazing!' " vilket jag sagt i ett ögonblick av eufori till en arbetskamrat - arbetskamraten tyckte att jag inte borde säga sån't och talade om för min pojkvän att jag sagt det - lyckligtvis blev han inte arg, utan tyckte mer att det var charmigt att jag är så kär i honom och hans röv att jag inte kan med att hålla käften Så ja, visst kan det vara så)
Citera
2014-03-22, 14:07
  #9
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballisten
Hej!

Min flickvän gick precis ut och jag skulle vara kvar här hemma, jag satt vid hennes dator och innan hon gick ut gick hon tillbaka där jag satt och loggade ut sig från sin facebook och sen gick hon. Vi är varandra trogna och jag misstänker inget och har aldrig gjort det, men har ni några tankar om varför det är så viktigt att logga ut bara för att jag sitter vid hennes dator?

Sa dock inget till henne om detta utan jag bara satt tyst.

Grattis till en vettig flickvän med hjärna. Synd bara att hon är tillsammans med en paranoid dåre.
Citera
2014-03-22, 14:08
  #10
Medlem
Det kan vara en ren vana också och faktiskt inte betyda något alls! Med tanke på facerapes hit och dit. Det är bra att du litar på din partner, din reaktion säger ju faktiskt allt.
Ps. Är själv i en långvarig relation och jag kan bara hålla med föregående talare och ditt eget svar till denne! Förhållanden går upp och ned och ibland lackar man ur till sina vänner, ofta på sms eller facebook över småskit eller bråk där man 100% överdriver för att man är just; arg.
Skulle min partner läsa mina facebook-konversationer med mina vänner skulle han förmodligen börja lipa och fråga mig varför jag är med honom liksom. Lösryckt ser allt förjäkligt ut och jag tror dessutom killar gör exakt samma grej. Dessutom är det bara bra att ha denna typ av privatliv kvar ändå, det är nyttigt.
Citera
2014-03-22, 14:09
  #11
Medlem
för att du ska slippa logga ut henne när du vill logga in skulle jag gissa på.
Citera
2014-03-22, 14:11
  #12
Medlem
C-3POs avatar
Om man hela tiden känner ett behov av att kolla sin partners Facebook, e-post, sms mm så har man ett stort problem som man måste jobba med. Det sitter hos en själv, inte hos ens partner.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback