Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-20, 11:31
  #1
Medlem
StraightToHails avatar
En polare har träffat en brud som har hepatit b. Han tänkte sätta henne. Han påstår sig ha läst att det inte smittar vid samlag utan bara vid direkt blodkontakt. Stämmer detta?

Jag avråder honom dock det grövsta att genomföra detta samlag. Är det fel av mig? Vad kan hans kropp förvänta sig för form av symptom om han skulle bli smittad? Går det att bota?

Förstår honom dock då detta är en 12 poängare. Men ja
Citera
2014-03-20, 11:36
  #2
Medlem
potatisgris1981s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraightToHail
En polare har träffat en brud som har hepatit b. Han tänkte sätta henne. Han påstår sig ha läst att det inte smittar vid samlag utan bara vid direkt blodkontakt. Stämmer detta?

Jag avråder honom dock det grövsta att genomföra detta samlag. Är det fel av mig? Vad kan hans kropp förvänta sig för form av symptom om han skulle bli smittad? Går det att bota?

Förstår honom dock då detta är en 12 poängare. Men ja


"en polare" är en klassiker

Knulla livet ur henne, "den som tvekar får runka" heter det ju.
Citera
2014-03-20, 11:37
  #3
Medlem
arowanajs avatar
Enligt det jag läser så ger det leverskador och förs över väldigt lätt, helst genom saliv.
Citera
2014-03-20, 11:49
  #4
Medlem
Ssadulistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatisgris1981
"en polare" är en klassiker
Inte direkt en bra heller ;-)

Eller så använder du bara gummi TS?
Citera
2014-03-20, 11:52
  #5
Medlem
Ravenholms avatar
Kan man? Ja.

Bör man? Nej.
Citera
2014-03-20, 12:37
  #6
Medlem
BernardLoutres avatar
Jag tycker absolut att du (förlåt, din polare!) ska köra utan. Återkom sen och berätta hur det gick.
Citera
2014-03-20, 12:50
  #7
Medlem
en.svensk.nigers avatar
mm men se till att skära lite i kuknvoch snippn så det blir blodkontakt för säkerhets skull, delad blodkontakt skyddar säkert till 97%
Citera
2014-03-20, 13:00
  #8
Medlem
StraightToHails avatar
Haha jag väntade mig detta. Det är dock en polare.

Han är ju helt på detta. Vet ej hur jag ska stoppa honom.
Citera
2014-03-20, 13:42
  #9
Medlem
Enligt 1177.se vårdguiden är hepatit B mycket smittsamt vid samlag. Tog inte många sekunder att googla fram. Så skulle INTE rekomendera någon att ha ett samlag och framför allt inte ett oskyddat sådant med en smittad person.
Citera
2014-03-20, 13:50
  #10
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Risken finns att din kompis blir smittad och lika gulblek som monstret på din avatar.
Enligt vårdguiden är Hepatit B mycket smittsamt vid samlag, så din kompis bör nog använda kondom eller avstå. Googla Hepatitis B så förstår du varför.
Citera
2014-03-20, 21:34
  #11
Medlem
StraightToHails avatar
Efter lite forskande så visar det sig att det går att vaccinera sig mot både A och B.

Dopp dopp!


.
Citera
2014-03-21, 10:52
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StraightToHail
Efter lite forskande så visar det sig att det går att vaccinera sig mot både A och B.

Dopp dopp!


.
Hur mycket forskande krävs för att ta reda på hur lång tid det tar för vaccinet att verka?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback