Citat:
Ursprungligen postat av
Ominus
Jag syftade inte på hur barnen kände sig, utan på vad rasisterna tror. Här har vi fullt vuxna män som tror att barnen tänker göra allvar av sina "dödshot", och några börjar prata om gruppvåldtäkter i samma veva. Andra börjar prata om "kriminella invandrarbarn" och att steget till våldtäkt inte är långt borta
Det är väl fullt förståeligt att barnen blir rädda av slag och hot, de blir rädda bara av att man nyper de. Som jag redan har skrivit i tråden ska man reagera på det som har hänt. Mindre förståeligt är det hur rasisterna resonerar. Men du kanske själv är rädd att dina barn ska gruppvåldtas av 6-åringar?

Jag vet inte om det är så fruktbart att vi ska sitta och resonera om olika medlemmars fantasier om vad sexåringar kan ställa till med mot varandra?
Det räcker väl med att konstatera att inom ramen för det här integrationsprojektet har några barn ägnat sig åt ett beteende som kan klassas som normbrytande bland välfungerande människor ur i stort sett
alla kulturer. Skolpersonalen har tydligen inte efter incidenterna kunnat skapa förtroende bland föräldrarna för att man fortsättningsvis kunde genomdriva lugn och disciplin i verksamheten. Då tog man sin Mats ur skolan (svenskt talesätt).
Föräldrar som med öppna ögon skickar sina barn till miljöer där de utsätts för hot och våld är
omoraliska och
defekta. Läs Aftonbladet-artikeln jag länkade till!
Den lilla invandrartjejen terroriserades av en pojke som lärarna hävdade är krigsskadad. Varpå mamman och pappan till flickan rättmätigt frågar- på vilket sätt är det deras problem?
På motsvarande vis frågar jag dig- om hoten, slagen och sparkarna inte är rasistiskt betingade utan beror på att simskoleterroristerna är socialt missanpassade/dåligt uppfostrade är det OK då? Ska projektet fortsätta i oförändrad form? Är föräldrarna rasister?