2014-03-23, 16:33
Medlem
Drapåtrissors avatar
Tyvärr kommer dessa utåtagerande aggresiva barn att en dag även gå i våra skolor. Som det står i artikeln nedan så var sånt här nästan helt okänt i våra skolor bara för tjugo år sedan. Men nu är det i vissa skolor att likna vid en daglig krigszon tyvärr. Kan det vara Bertil Lars och Göran med kompisar som härjar?
http://www.dn.se/nyheter/sverige/larare-hotas-och-misshandlas-av-sina-elever/
Citera
2014-03-23, 16:33
Medlem
Jag fattar inte vad som ifrågasätts av vissa här. Om nu föräldrarna ville avbryta samarbetet, så finns det väl skäl. De vet väl själva vad som är bra för deras barn.
Om barnen ifrån den andra skolan inte kunnat uppföra sig, så ska man naturligtvis inte utsätta de svenska barnen för detta.

Det är bara att beklaga att invandrare som inte är Sverigekompatibla har hamnat här.
Senast redigerad av Psykosomalisk 2014-03-23 kl. 16:35.
Citera
2014-03-23, 16:34
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Sansa dig innan du skiter i brallan. Det är inte okej, nej. Men är det det vi diskuterar?
Vi diskuterar allvarlighetsgraden i det som hänt. Jag har under flera sidor försökt förklara att förskolebarn kan yttra fula ord och även hot utan att det behöver finnas baktanke och uppsåt. Ni tror ju på allvar att 6-åringarna hade till avsikt att mörda de svenska barnen. Någon antydde t.o.m. att våldtäkt låg i luften.

Nej det gjorde jag inte. Om du missuppfattar det jag skrev så fel bör du nog inte vara den som klargör vad barnen menar och inte menar.
Senast redigerad av TheLucky 2014-03-23 kl. 16:36.
Citera
2014-03-23, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Vad skrattar du åt? Jag har svårt att förstå det. Om en okänd sexåring hotar att döda mig som vuxen man skulle jag inte bli rädd. Men om en sexåring blir hotad, slagen och/eller sparkad av en annan sexåring kanske saken hamnar i ett annat ljus. Särskilt om det sker på en plats barnet inte vistas på till vardags. Jag tänker försöka tydliggöra det här genom att eliminera den etniska komponenten:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17920347.ab

Om det nu är som du säger att det här hör till någon slags "utveckling" så är det definitivt ingen utveckling som ska tolereras- allra minst i ett integrationsprojekt.

Barn är inte kanonmat åt politikers och byråkraters klåfingriga integrationsfantasier. Välartade barn ska fan inte utsättas för det svenska skolsystemets perversa redistributiva moral där våldsamma och vanartiga barn ur socialt utsatta miljöer konsekvent ursäktas, överkompenseras och underbestraffas med hänvisning till sin knepiga bakgrund. Med lat *host* resurseffektiv skolpersonal som silar mygg och sväljer kameler. Detta oavsett om det handlar om svenskfödda barn eller invandrarbarn.

Jag syftade inte på hur barnen kände sig, utan på vad rasisterna tror. Här har vi fullt vuxna män som tror att barnen tänker göra allvar av sina "dödshot", och några börjar prata om gruppvåldtäkter i samma veva. Andra börjar prata om "kriminella invandrarbarn" och att steget till våldtäkt inte är långt borta

Det är väl fullt förståeligt att barnen blir rädda av slag och hot, de blir rädda bara av att man nyper de. Som jag redan har skrivit i tråden ska man reagera på det som har hänt. Mindre förståeligt är det hur rasisterna resonerar. Men du kanske själv är rädd att dina barn ska gruppvåldtas av 6-åringar?
Citera
2014-03-23, 16:49
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Sansa dig innan du skiter i brallan. Det är inte okej, nej. Men är det det vi diskuterar?
Vi diskuterar allvarlighetsgraden i det som hänt. Jag har under flera sidor försökt förklara att förskolebarn kan yttra fula ord och även hot utan att det behöver finnas baktanke och uppsåt. Ni tror ju på allvar att 6-åringarna hade till avsikt att mörda de svenska barnen. Någon antydde t.o.m. att våldtäkt låg i luften.

Men det spelar ingen roll om barnet/barnen inte bokstavligt har till avsikt att döda. NÄR hoten kombineras med våld till den grad att andra barn inte längre vill gå till skolan ÄR det INTE okej.

DÅ är det fullt naturligt för föräldrar att säga, nu får det vara nog. De ska kunna göra det utan att sådana som du anklagar dem för rasism.
Citera
2014-03-23, 16:51
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Jag syftade inte på hur barnen kände sig, utan på vad rasisterna tror. Här har vi fullt vuxna män som tror att barnen tänker göra allvar av sina "dödshot", och några börjar prata om gruppvåldtäkter i samma veva. Andra börjar prata om "kriminella invandrarbarn" och att steget till våldtäkt inte är långt borta

Det är väl fullt förståeligt att barnen blir rädda av slag och hot, de blir rädda bara av att man nyper de. Som jag redan har skrivit i tråden ska man reagera på det som har hänt. Mindre förståeligt är det hur rasisterna resonerar. Men du kanske själv är rädd att dina barn ska gruppvåldtas av 6-åringar?

Jag vet inte om det är så fruktbart att vi ska sitta och resonera om olika medlemmars fantasier om vad sexåringar kan ställa till med mot varandra?

Det räcker väl med att konstatera att inom ramen för det här integrationsprojektet har några barn ägnat sig åt ett beteende som kan klassas som normbrytande bland välfungerande människor ur i stort sett alla kulturer. Skolpersonalen har tydligen inte efter incidenterna kunnat skapa förtroende bland föräldrarna för att man fortsättningsvis kunde genomdriva lugn och disciplin i verksamheten. Då tog man sin Mats ur skolan (svenskt talesätt).

Föräldrar som med öppna ögon skickar sina barn till miljöer där de utsätts för hot och våld är omoraliska och defekta. Läs Aftonbladet-artikeln jag länkade till!

Den lilla invandrartjejen terroriserades av en pojke som lärarna hävdade är krigsskadad. Varpå mamman och pappan till flickan rättmätigt frågar- på vilket sätt är det deras problem?

På motsvarande vis frågar jag dig- om hoten, slagen och sparkarna inte är rasistiskt betingade utan beror på att simskoleterroristerna är socialt missanpassade/dåligt uppfostrade är det OK då? Ska projektet fortsätta i oförändrad form? Är föräldrarna rasister?
Citera
2014-03-23, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Jag vet inte om det är så fruktbart att vi ska sitta och resonera om olika medlemmars fantasier om vad sexåringar kan ställa till med mot varandra?

Det räcker väl med att konstatera att inom ramen för det här integrationsprojektet har några barn ägnat sig åt ett beteende som kan klassas som normbrytande bland välfungerande människor ur i stort sett alla kulturer. Skolpersonalen har tydligen inte efter incidenterna kunnat skapa förtroende bland föräldrarna för att man fortsättningsvis kunde genomdriva lugn och disciplin i verksamheten. Då tog man sin Mats ur skolan (svenskt talesätt).

Föräldrar som med öppna ögon skickar sina barn till miljöer där de utsätts för hot och våld är omoraliska och defekta. Läs Aftonbladet-artikeln jag länkade till!

Den lilla invandrartjejen terroriserades av en pojke som lärarna hävdade är krigsskadad. Varpå mamman och pappan till flickan rättmätigt frågar- på vilket sätt är det deras problem?

På motsvarande vis frågar jag dig- om hoten, slagen och sparkarna inte är rasistiskt betingade utan beror på att simskoleterroristerna är socialt missanpassade/dåligt uppfostrade är det OK då? Ska projektet fortsätta i oförändrad form? Är föräldrarna rasister?

Det är väl självklart att föräldrarna inte är rasister. Är väl ingen som påstår det heller? En normal förälder reagerar på det som har hänt, oavsett om det sker inom grupperna eller mellan grupperna. Men nu är det ju inte jag som har politiska motiv att framställa det här som en rasfråga. Ska man hålla på det viset så räcker det ju att titta på supernanny för att bilda sig en uppfattning om vita västerländska ungar

Varför inte bara straffa de ungar som har uppträtt illa, förslagsvis ta bort de från simskolan. Poff så är problemet löst. Vad är poängen att desperat skildra 6-åringar som kriminella invandrarbarn som kan få för sig att mörda och våldta svenska barn?
Citera
2014-03-23, 17:23
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Det är väl självklart att föräldrarna inte är rasister. Är väl ingen som påstår det heller? En normal förälder reagerar på det som har hänt, oavsett om det sker inom grupperna eller mellan grupperna. Men nu är det ju inte jag som har politiska motiv att framställa det här som en rasfråga. Ska man hålla på det viset så räcker det ju att titta på supernanny för att bilda sig en uppfattning om vita västerländska ungar

Varför inte bara straffa de ungar som har uppträtt illa, förslagsvis ta bort de från simskolan. Poff så är problemet löst. Vad är poängen att desperat skildra 6-åringar som kriminella invandrarbarn som kan få för sig att mörda och våldta svenska barn?
Poängen är att påvisa att invandringen och "mångkulturen" skapar konflikter i högre grad jämfört det mer homogena samhället. Olikheter skapar konflikter och slitningar det homogena samhället inte gör i lika hög grad, obönhörligen.
Är du trög som inte förstår något så elementärt? Behövs ytterligare förklaring för att en alban ska förstå?
Citera
2014-03-23, 17:25
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nej det gjorde jag inte. Om du missuppfattar det jag skrev så fel bör du nog inte vara den som klargör vad barnen menar och inte menar.

Jag syftade inte på dig. Varför känner du dig så träffad?
Citera
2014-03-23, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Men det spelar ingen roll om barnet/barnen inte bokstavligt har till avsikt att döda. NÄR hoten kombineras med våld till den grad att andra barn inte längre vill gå till skolan ÄR det INTE okej.

DÅ är det fullt naturligt för föräldrar att säga, nu får det vara nog. De ska kunna göra det utan att sådana som du anklagar dem för rasism.
Men det är ju detta som är rasism idag.
När svenskar tröttnat på invandrares våld mot svenskar eller personrån eller gruppvåldtäkt eller hot eller tafsande och klagar, då skriker alla rasist.
Vad är skillnaden?
Hur fan tror ni svenska barn har det i invandrarskolor?
Den enda möjligheten vuxna som inte har möjlighet att flytta till vitt område har, är att rösta på ett parti som vill minska invandring och då skriks det rasist.
De borde blanda dessa klasser helt, och inte bara på badet, föräldrarna borde med blanda sig med invandrarna istället för att leva sin idyll och vara för invandring.
De enda som borde ha rätt till segregering är de som röstar emot invandring.
Citera
2014-03-23, 17:45
Medlem
Dolmances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Av naturliga skäl finns inga sådana undersökningar. Men jag rekommenderar dig att tala med lärare på invandrartäta skolor, försök få dem att tala fritt och utan oro för anklagelser om rasism... och så framträder en bild som bekräftar denna brutalitet.

Hur vore det om du kom ut ur din bubbla bestående av floskler. Det handlar således om förskolebarn i åldern max 6 år. Jag hävdar att du ljuger och dina påståenden inte har någon bäring.
Citera
2014-03-23, 17:46
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:

Ingenstans i de länkade artiklarna står det nåt om våldtäkt eller gruppvåldtäkt, det är ju för faan bara du som pratar om det, vet du nåt som ingen annan vet?, tycker du ska vända dig till polisen isf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in