2014-03-23, 15:37
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Struntprat.
Jag har aldrig dödshotat någon och blev aldrig heller dödshotad när jag växte upp. Det är inte normalt för förskolebarn att dödshota. Det är ett strikt mångkulturellt problem som enkom tycks förekomma hos invandrarbarn. Oerhört skrämmande att invandrade förskolebarn är långt mycket brutalare än vuxna svenskar.

Jag tror inte du riktigt begriper innebörden av "dödshot" i det här fallet. Det är fullt normalt för barn att yttra dumheter utan baktanke. Det är inte alls ett strikt mångkulturellt problem, det förekommer faktiskt inte så sällan bland svenska barn.

Svenska barn är ur ren diagnostiksynpunkt mer lidande av neuropsykiatriska sjukdomar än invandrarbarn och i dessa sammanhang är det inte ovanligt med liknande hot. Precis som i det här fallet är det inte så allvarligt som det låter, det är fortfarande förskolebarn vi pratar om. Du är för dum för den här diskussionen.
Citera
2014-03-23, 15:56
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag tror inte du riktigt begriper innebörden av "dödshot" i det här fallet. Det är fullt normalt för barn att yttra dumheter utan baktanke. Det är inte alls ett strikt mångkulturellt problem, det förekommer faktiskt inte så sällan bland svenska barn.
Jag vet inte var du har vuxit upp, men nej. Det är inte normalt att 6-åringar dödshotar varandra.

En sexåring uppvuxen i Sverige har sällan en klar bild av döden däremot kan nog invandrarbarn ha erfarenheter bakom sig där såväl död som dödshot har förekommit.
Citat:
Svenska barn är ur ren diagnostiksynpunkt mer lidande av neuropsykiatriska sjukdomar än invandrarbarn och i dessa sammanhang är det inte ovanligt med liknande hot. Precis som i det här fallet är det inte så allvarligt som det låter, det är fortfarande förskolebarn vi pratar om. Du är för dum för den här diskussionen.
OM det nu är så att svenska barn oftare diagnostiseras med NPF (neuropsykiatriskt funktionshinder) beror det sannolikt på att svenska föräldrar oftare söker och språkligt kan uttrycka sina farhågor.

Så visst, mildare form av autism och ADHD diagnostiseras säkerligen oftare hos svenska barn. MEN samtidigt är det så att autism som sådant är 4-5 gånger vanligare hos somaliska barn än hos svenska barn och frekvensen av svåra förståndshandikapp är cirka 50 procent högre i invandrargruppen generellt.
Citera
2014-03-23, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag vet inte var du har vuxit upp, men nej. Det är inte normalt att 6-åringar dödshotar varandra.

En sexåring uppvuxen i Sverige har sällan en klar bild av döden däremot kan nog invandrarbarn ha erfarenheter bakom sig där såväl död som dödshot har förekommit.

OM det nu är så att svenska barn oftare diagnostiseras med NPF (neuropsykiatriskt funktionshinder) beror det sannolikt på att svenska föräldrar oftare söker och språkligt kan uttrycka sina farhågor.

Så visst, mildare form av autism och ADHD diagnostiseras säkerligen oftare hos svenska barn. MEN samtidigt är det så att autism som sådant är 4-5 gånger vanligare hos somaliska barn än hos svenska barn och frekvensen av svåra förståndshandikapp är cirka 50 procent högre i invandrargruppen generellt.

Det är betydligt vanligare idag än det var när du säkert växte upp. Språkbruket är lite fulare idag och med tv och tv-spel så är det nog inte så konstigt. Barn kollar inte längre på bolibompa utan spelar spel där man dödar något även fast spelet är "cartoonish". Fortfarande extremt löjligt att rasisterna blåser upp det i enorma proportioner. Självklart ska man reagera men att tro att en sex-åring helt plötsligt ska mörda och våldta sin klasskompisar, kom igen
Citera
2014-03-23, 16:13
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:

Jo, eftersom det inte behöver finnas någon baktanke med dessa yttranden.
Citera
2014-03-23, 16:14
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Det är betydligt vanligare idag än det var när du säkert växte upp. Språkbruket är lite fulare idag och med tv och tv-spel så är det nog inte så konstigt. Barn kollar inte längre på bolibompa utan spelar spel där man dödar något även fast spelet är "cartoonish". Fortfarande extremt löjligt att rasisterna blåser upp det i enorma proportioner. Självklart ska man reagera men att tro att en sex-åring helt plötsligt ska mörda och våldta sin klasskompisar, kom igen
I det här fallet handlade det inte om bara ord. Det var dödshot i kombination med sparkar och slag. Det må vara så att tv-spel influerar spåkval, MEN uppenbarligen var det utöver det normala eftersom barnen inte längre ville delta i undervisningen och föräldrarna såg sig tvingade att agera.

Att det skulle förekommit hot om våldtäkt är inget jag har hävdat.
Citera
2014-03-23, 16:16
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Jo, eftersom det inte behöver finnas någon baktanke med dessa yttranden.
Ah! Du menar att det våld som kombinerades med dödshoten bara syftade till att skada, inte döda. Därmed är det hela okej? (använd du din smiley här istället).
Senast redigerad av Tinuviel 2014-03-23 kl. 16:20.
Citera
2014-03-23, 16:20
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Lite irriterande att du klistrar rasist när det är uppenbart att invandrarbarnen trakasserade de svenska barnen för att de var just svenskar. Börjar bli lite väl mycket attacker mot just svenskar. Gruppvåldtäkter, rån, misshandel med mera. En inställning som sprids ner i allt lägre åldrar. Nu får vi veta redan i förskolan.
Citera
2014-03-23, 16:24
Medlem
NSOs avatar
Citat:

Vad skrattar du åt? Jag har svårt att förstå det. Om en okänd sexåring hotar att döda mig som vuxen man skulle jag inte bli rädd. Men om en sexåring blir hotad, slagen och/eller sparkad av en annan sexåring kanske saken hamnar i ett annat ljus. Särskilt om det sker på en plats barnet inte vistas på till vardags. Jag tänker försöka tydliggöra det här genom att eliminera den etniska komponenten:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17920347.ab

Om det nu är som du säger att det här hör till någon slags "utveckling" så är det definitivt ingen utveckling som ska tolereras- allra minst i ett integrationsprojekt.

Barn är inte kanonmat åt politikers och byråkraters klåfingriga integrationsfantasier. Välartade barn ska fan inte utsättas för det svenska skolsystemets perversa redistributiva moral där våldsamma och vanartiga barn ur socialt utsatta miljöer konsekvent ursäktas, överkompenseras och underbestraffas med hänvisning till sin knepiga bakgrund. Med lat *host* resurseffektiv skolpersonal som silar mygg och sväljer kameler. Den åsikten har jag oavsett om det handlar om svenskfödda barn eller invandrarbarn.
Senast redigerad av NSO 2014-03-23 kl. 16:32.
Citera
2014-03-23, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Lite irriterande att du klistrar rasist när det är uppenbart att invandrarbarnen trakasserade de svenska barnen för att de var just svenskar. Börjar bli lite väl mycket attacker mot just svenskar. Gruppvåldtäkter, rån, misshandel med mera. En inställning som sprids ner i allt lägre åldrar. Nu får vi veta redan i förskolan.

Jo, för de här 6-åringarna hade rasistiska motiv, det är politik och rasism som de tänker på dagarna långa

Snart börjar invandrarförskolebarn med gruppvåldtäkter.

Vem hade trott att en moderator skulle slänga ut såna här infantila inlägg.
Citera
2014-03-23, 16:27
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ah! Du menar att det våld som kombinerades med dödshoten bara syftade till att skada, inte döda. Därmed är det hela okej? (använd du din smiley här istället).

Sansa dig innan du skiter i brallan. Det är inte okej, nej. Men är det det vi diskuterar?
Vi diskuterar allvarlighetsgraden i det som hänt. Jag har under flera sidor försökt förklara att förskolebarn kan yttra fula ord och även hot utan att det behöver finnas baktanke och uppsåt. Ni tror ju på allvar att 6-åringarna hade till avsikt att mörda de svenska barnen. Någon antydde t.o.m. att våldtäkt låg i luften.
Citera
2014-03-23, 16:31
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Jo, för de här 6-åringarna hade rasistiska motiv, det är politik och rasism som de tänker på dagarna långa

Snart börjar invandrarförskolebarn med gruppvåldtäkter.

Vem hade trott att en moderator skulle slänga ut såna här infantila inlägg.

Jag sa inte att barnen var rasistiska. Däremot är det uppenbart att de av vuxna i sin vänkrets lär sig tycka illa om svenskar och att de är okey att hota och trakassera dem. Barn gör som vuxna.
Citera
2014-03-23, 16:32
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Sansa dig innan du skiter i brallan. Det är inte okej, nej. Men är det det vi diskuterar?
Vi diskuterar allvarlighetsgraden i det som hänt. Jag har under flera sidor försökt förklara att förskolebarn kan yttra fula ord och även hot utan att det behöver finnas baktanke och uppsåt. Ni tror ju på allvar att 6-åringarna hade till avsikt att mörda de svenska barnen. Någon antydde t.o.m. att våldtäkt låg i luften.
Du gör dig till talesperson för hur en 6-åring upplever hot och känner ev. utsatthet.
Du har uppenbart en upplevd kompetens att tala för 6-åringar och sätta dig in hur de tänker och känner.
Hur kan du göra detta, vad kvalificerar dig till det?
Pinsamt korkad är du, troligen med ett intellekt på just en 6-årings nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in