2014-03-23, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Det gör dom förfan inte alls det. Vad fan svamlar du om. Jag har barn som är mellan 4-12 år och dom har gått på lekis, dagis,skola,fritids, fotboll och andra aktiviteter. Och det SISTA dom bryr sig om är etniciteter eller färger eller vad som helst. Det är naturligt för dom för det har vart så just från att dom har vart små. Det är denna generation där rasismen kommer växa bort, och det är den generationens invandrare som kommer hamna på samma nivå som alla andra svenskar i samhället.

Undersökningar? Tillåt mig skratta. Hosta fram lite källhänvisningar eller gtfo

Du söker tröst i nånting helt skevt. Man söker trygghet i sin hemkänslo-miljö. Bara för att du växt upp i ett vitt område och känner dig trygg bland andra svennebananer som inte pratar över 4 db och står fint i kön betyder det inte att världen kretsar kring dig och din bild.

Krackelerar har rätt i att barn tyr sig till barn som ser likadana ut.Men samma undersökningar visar också på att barn snappar upp vad föräldrarna säger. Det är dessutom inget barn i förpuberteten som säger "jag leker inte med dig för du är svart", som Krackelerar ger sken av.

Den här studien visar klart och tydligt att barnen är påverkade av samhället. Det första barnet är mörkhyad och väljer sin egen hudfärg som "the dum child" och vit som "the good child".
Citera
2014-03-23, 07:57
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Dom som svarade på mitt inlägg.. Vadå sparka och slåss?? Det står att föräldrarna strejkade.

"– För den ena klassen har det fungerat utmärkt. Barnen har blivit tryggare med varandra och träffarna känns bättre och bättre.

Men i den andra klassen protesterade några föräldrar. De motsatte sig att deras barn badar ihop med elever från Kronan. Enligt uppgifter till tidningen avsåg vissa att hålla sina barn hemma om inte undervisningen i mixade grupper upphör.

– Föräldrarna framförde att deras barn kände sig otrygga. De är inte emot integration men tycker inte att simundervisning är den rätta formen, säger Gunnel Wretlind."

Vad menar ni har hänt?
Ah! Så du har uttalat dig tvärsäkert utan någon som helst kunskap om vad som hänt. Låt mig vara dig behjälplig:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/rektor-stoppar-mixade-simlektioner

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2969708-det-finns-fragor-som-maste-diskuteras

Den sista är en krönika av Lotta Bruér på TTELA. Slutsatserna är lite anmärkningsvärda (borde misstänkt att så var fallet då den dök upp i ett twitterflöde under ord som "viktig" och "läsvärd" - det är sällan ett gott tecken).

I slutet menar hon att det ofta uppstår "stökiga situationer" där barn är involverade - men att man endast i detta fall valde att avbryta undervisningen (som om föräldrarna skulle accepterat att barnen blev mordhotade, brända eller sparkade av barn med vit hudfärg) och att DET i sig sänder fel signaler till barnen i en tid då "samhällsvärderingar mognar och värderingar formas".

Vaddå, fel signaler?

Att en av samhällets uppgifter är att skydda barn mot våld och övergrepp? Att barn har rätt att känna sig trygga i skolan och få undervisning på rätt nivå?

Nej, det är inte lika viktigt för Lotta Bruér som att detta riskerar att skapa en känsla av "vi och dom".
Senast redigerad av Tinuviel 2014-03-23 kl. 08:18.
Citera
2014-03-23, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Var bor du om man får fråga?

Jag vill också flytta till detta drömsamhälle. Själv är jag född och uppvuxen i Tynnered.

Jag bor inte där längre, men vi kan väl mötas där,någon dag och diskutera integration. Tror inte du blir imponerad dock .

Citat:
Ursprungligen postat av Platonius
Krackelerar har rätt i att barn tyr sig till barn som ser likadana ut.Men samma undersökningar visar också på att barn snappar upp vad föräldrarna säger. Det är dessutom inget barn i förpuberteten som säger "jag leker inte med dig för du är svart", som Krackelerar ger sken av.

Den här studien visar klart och tydligt att barnen är påverkade av samhället. Det första barnet är mörkhyad och väljer sin egen hudfärg som "the dum child" och vit som "the good child".

Landsbygden. Din studie suger. Och vad är det för jävla ledande tester dom kör?

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ah! Så du har uttalat dig tvärsäkert utan någon som helst kunskap om vad som hänt. Låt mig vara dig behjälplig:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/rektor-stoppar-mixade-simlektioner

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2969708-det-finns-fragor-som-maste-diskuteras

Den sista är en krönika av Lotta Bruér på TTELA. Slutsatserna är lite anmärkningsvärda (borde misstänkt att så var fallet då den dök upp i ett twitterflöde under ord som "viktig" och "läsvärd" - det är sällan ett gott tecken).

I slutet menar hon att det ofta uppstår "stökiga situationer" där barn är involverade - men att man endast i detta fall valde att avbryta undervisningen (som om föräldrarna skulle accepterat att barnen blev mordhotade, brända eller sparkade av barn med vit hudfärg) och att DET i sig sänder fel signaler till barnen i en tid då "samhällsvärderingar mognar och värderingar formas".

Vaddå, fel signaler?

Att en av samhällets uppgifter är att skydda barn mot våld och övergrepp? Att barn har rätt att känna sig trygga i skolan och få undervisning på rätt nivå?

Nej, det är inte lika viktigt för Lotta Bruér som att detta riskerar att skapa en känsla av "vi och dom".

Jag har uttalat mig tvärsäker på att det är föräldrarnas fel om det är nånting som hänt överhuvud taget. 99% av allt våld barn har med sig till dagis eller skola kommer från hemmet. Behövs ingen studie för att begripa detta. Om man låter barn vara barn och istället för att sitta hemma och vara en trög rasist, försöka lära sina barn om tolerans och jämlikhet försvinner alla problem.
Citera
2014-03-23, 09:02
Medlem
Citat:

Jag har uttalat mig tvärsäker på att det är föräldrarnas fel om det är nånting som hänt överhuvud taget. 99% av allt våld barn har med sig till dagis eller skola kommer från hemmet. Behövs ingen studie för att begripa detta. Om man låter barn vara barn och istället för att sitta hemma och vara en trög rasist, försöka lära sina barn om tolerans och jämlikhet försvinner alla problem.

Du har helt rätt i det du säger, men varför är det föräldrarna som försöker skydda sina barn vi diskuterar? Borde inte frågan handla om varför dom oskyldig förorts kidsen är tvungen att göra KAOZ jämt??
Citera
2014-03-23, 09:21
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Jag vet inte om du läste artiklarna jag länkade till. Du verkar i vilket fall inte förstått dem.

Föräldrarna var inga "tröga rasister". De hade inget emot projektet förrän deras barn blev mordhotade, sparkade och slagna i mötet med invandrarbarnen. DÅ reagerade de. När situationen sedan inte förbättrades agerade de för att projektet skulle avbrytas.

Tycker DU att det är ett exempel på "tröga rasister" eller på en naturlig omsorg om de egna barnen?
Citera
2014-03-23, 10:18
Medlem
lm5711s avatar
Citat:

Vilken sida står du på? De våldsamma mobbarnas sida, eller de svaga barnens?

Jag tycker faktiskt inte att barnen ska bli kanonmat i integrationskriget. Tycker du det?
Citera
2014-03-23, 12:49
Medlem
NSOs avatar
Citat:

Du verkar upprörd. När man får en sammanfattning av resultatet i vetenskapliga studier med referenser så är "Din studie suger. Och vad är det för jävla ledande tester som kör?" ett riktigt dåligt argument. Vill du rikta metodkritik mot de studierna får du anstränga dig mer. Barn tycks uppfatta skillnader i utseende mellan människor ur etniska grupper. Knappast förvånande eller upprörande i sig. Vad jag kan förstå säger studierna ingenting i frågan om barnen kopplar några värderingar (rasistiska eller andra) till de skillnader de iakttar.

Det andra stycket i ditt inlägg är svårbegripligt. Två grupper barn möts för en gemensam aktivitet. Några av barnen ur den ena gruppen (invandrare) slår, sparkar och hotar barnen ur den andra gruppen (svenskar). Menar du att barnen i den svenska gruppen som blivit utsatta för slag, sparkar och hot har blivit det för att deras föräldrar har uppfostrat dem till rasister? Är slagen, sparkarna och hoten ett svar på rasistiskt beteende från sexåringarna i den svenska förskolegruppen? Vad har du för belägg för den hypotesen?

Däremot ger jag dig helt rätt i att föräldrarna till de barn som har betett sig illa har ett oerhört stort ansvar. De är av naturliga skäl till mycket stor del ansvariga för sitt barns biologiska arv, och de har ett avgörande inflytande när det gäller miljöfaktorer i uppfostran. Sedan faller naturligtvis en skugga på de inblandade förskolorna som satt igång ett projekt som i alla fall delvis inte har fungerat. Låt vara att problemen är begränsade till en av två projektgrupper som jag förstod det.
Senast redigerad av NSO 2014-03-23 kl. 13:23.
Citera
2014-03-23, 13:52
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Trams av en okunnig idiot!
Barn märker tidigt skillnaden utan någon som helst yttre påverkan.
I en grupp barn med grupper av olika etniciteter tyr sig t.e.x. de kinesiska barnen sig FRÄMST till andra som ser likadana ut redan i 2-3 årsåldern helt naturligt d.v.s andra kinesiska barn. De ser på de andra barnen och känner sig mest hemma med de som ser likadana ut. Detta har praktiska(opartiska) undersökningar tydligt konstaterat.
Vita söker sig till andra vita barn o.s.v.
Kanske inte vad somliga vill höra men så fungerar människan av naturen, man söker trygghet hos de som liknar en själv som dessa barn så tydligt demonstrerar. Likheten förenar.
Skäms för din okunnighet eller om det nu är rena lögner.

Sen har det aldrig handlat om hudfärg vem fan stör sig på hudfärgen egentligen? (Den är bara en indikator.)? Idioter. Det är deras beteende som är det man reagerar på och det gör barnen med.
Citera
2014-03-23, 14:19
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Sansa dig och kom in i matchen. Barn svär, hotar och slåss, ofta med en allvarlighet som försvinner strax därefter. Att öht tro att en 5-åring är fullt allvarlig och beräknande när han "dödshotar" ett annat barn och att detta kan övergå i våldtäkter är ju helt sinnessjukt.

Struntprat.
Jag har aldrig dödshotat någon och blev aldrig heller dödshotad när jag växte upp. Det är inte normalt för förskolebarn att dödshota. Det är ett strikt mångkulturellt problem som enkom tycks förekomma hos invandrarbarn. Oerhört skrämmande att invandrade förskolebarn är långt mycket brutalare än vuxna svenskar.
Citera
2014-03-23, 14:52
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose

Oerhört skrämmande att invandrade förskolebarn är långt mycket brutalare än vuxna svenskar.

Helt rätt. Och ser vi till grov brottslighet så biter sig denna brutalitet fast genom invandrarens liv.

Mångkulturalisterna är så snabba med att utmåla de svenska föräldrarna som rasister, och glömmer helt att hemfalla åt sina vanliga "förklaringar" av händelser: hur barn formas av föräldrar.

Speciellt verkar mångkulturalisterna VÄGRA prata om vad det är för åsikter som finns i invandrarbarnens hem, eller om dessa kan ha att göra med att invandrarbarnen ger sig på svenskarna. Det SKULLE kunna vara en förklaring, lika väl som förklaringen finns i de svenska barnens hem-miljö, neh?

Men detta är något som mångkulturalisterna inte ens vill kännas vid som förklaring till det som hände. Lättare då att döma ut de svenska föräldrarna som VILLIGT ställde upp på detta mångkulturella projekt och som avbröt FÖRST när deras barn blev hotade och angripna... lättare då att komma med sin favoritförklaring:

Vita människors rasism.

Invandrares våld beror på vit rasism. Deras brottslighet beror på vit rasism, eftersom den springer ur strukturell diskriminering och segregation... som givetvis - vad annars? - bottnar i vit rasism.

Mångkulturalisterna älskar enkla förklaringar som har med vit rasism att göra.

Men vad får invandrarna lära sig varje dag i tidningar och teve? De får lära sig att det finns strukturell rasism (ett annat ord för att otroligt många svenskar är rasister) och att denna rasism hindrar invandrarna från att leva ett liv i överflöd och lyx i sitt nya land.

De får lära sig att svenskarna inte vill bo med dem, anställa dem, ha sina barn i deras skolor, ha med dem att göra. De läser om "rasismen som är på frammarsch". De lär sig att vita människor är rasister. Till och med domarna i domstolarna är, enligt Sarnecki bland annat, rasister... fast utan att vara medvetna om det själv. Välkomna till Orwells 1984, mina vänner.

Verkar det som om journalisterna vill underlätta integrationen? Hur gör man det genom att hela tiden peka finger på ena parten och utmåla svenskarna som rasister?

I ljuset av detta: är det verkligen så fantastiskt otroligt att invandrarbarn ger sig på svenskarna?

Det ÄR ett fall av rasism - men det är en rasism mot svenska barn, sprungen ur en hatisk hem-miljö vars hat och avund varje dag underblåses av journalister och politik.

Det är ett utslag av rasism som finns i invandrarnas hem. Det som skedde är logiskt i ljuset av detta, liksom invandrarnas våld mot svenskarna i form av personrån, misshandel och våldtäkter också är logiskt i ljuset av detta.
Citera
2014-03-23, 15:16
Medlem
Dolmances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Struntprat.
Jag har aldrig dödshotat någon och blev aldrig heller dödshotad när jag växte upp. Det är inte normalt för förskolebarn att dödshota. Det är ett strikt mångkulturellt problem som enkom tycks förekomma hos invandrarbarn. Oerhört skrämmande att invandrade förskolebarn är långt mycket brutalare än vuxna svenskar.

Kan du visa med någon länk som styrker ditt påstående?
Citera
2014-03-23, 15:25
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolmance
Kan du visa med någon länk som styrker ditt påstående?

Av naturliga skäl finns inga sådana undersökningar. Men jag rekommenderar dig att tala med lärare på invandrartäta skolor, försök få dem att tala fritt och utan oro för anklagelser om rasism... och så framträder en bild som bekräftar denna brutalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in