Citat:
"Vit skola", jag antar att dina bekanta har likadan syn på invandrare som du har. Om en svensk unge beter sig illa så beror det på allt annat än ungens hudfärg, det kan vara uppfostran, föräldrar, var de bor etc. Men så fort en invandrarunge gör något så är det enbart för att "de är såna".
Jag känner personligen till flera fall där svenskar har betett sig illa, samma sak med invandrare. Men jag ser inte personens ursprung som den primära orsaken, visst kan det spela roll hur vi reagerar i en situation eftersom svenskar är kallblodigare än invandrare. En svensk går inte till attack, snarare håller en svensk unge på med nätmobbning, skitsnack bakom ryggen, vänder folk mot varandra. En invandrare säger oftare ifrån och därför anses den vara aggressiv.
Ponera detta exempel: Johan och Ahmed bråkar om en skitgrej (som barn oftast gör). Ahmed säger ifrån eller ev. knuffar Johan. Johan kommer hem och gråter för att Ahmed var taskig.
Johan däremot kommer just det vara en martyr och snacka skit till alla och göra så att Ahmed hamnar utanför gruppen.
Samma sak sker på arbetsplatser dagligen där en invandrare oftast säger till en människa direkt, medan svensken snackar skit till hela gruppen.
Hur blir det för dina döttrar sen när de kommer ut i samhället? Ska du ha dem i en "vit bubbla" för all evighet? Nej de kommer få en fet chock när de ser att alla inte heter elin, anna och johan.
Men ja alla väljer och uppfostra sina barn som de vill.
Jag känner personligen till flera fall där svenskar har betett sig illa, samma sak med invandrare. Men jag ser inte personens ursprung som den primära orsaken, visst kan det spela roll hur vi reagerar i en situation eftersom svenskar är kallblodigare än invandrare. En svensk går inte till attack, snarare håller en svensk unge på med nätmobbning, skitsnack bakom ryggen, vänder folk mot varandra. En invandrare säger oftare ifrån och därför anses den vara aggressiv.
Ponera detta exempel: Johan och Ahmed bråkar om en skitgrej (som barn oftast gör). Ahmed säger ifrån eller ev. knuffar Johan. Johan kommer hem och gråter för att Ahmed var taskig.
Johan däremot kommer just det vara en martyr och snacka skit till alla och göra så att Ahmed hamnar utanför gruppen.
Samma sak sker på arbetsplatser dagligen där en invandrare oftast säger till en människa direkt, medan svensken snackar skit till hela gruppen.
Hur blir det för dina döttrar sen när de kommer ut i samhället? Ska du ha dem i en "vit bubbla" för all evighet? Nej de kommer få en fet chock när de ser att alla inte heter elin, anna och johan.
Men ja alla väljer och uppfostra sina barn som de vill.
Men här begår du ju en tankevurpa av rang, i ditt exempel tjafsar två barn precis som barn gör. Så långt är jag med, men det är barnet som väljer att inte bruka våld som är den onda?? När jag växte upp blev vi bussade till förorten från landet för att gå högstadiet, du menar alltså då att vi var rasister när vi pratade om hur snabbt vissa hade att ta till våld för att få mitt godis, rätten att spela innebandy på fritidsgården osv?
För oss var det en kulturkrock och nånting nytt som vi växt upp med skulle få konsekvenser om vi gjorde.
Tyvärr så funkar inte det så i alla kulturer och där av väljer en sund förälder dvs jag att inte utsätta mina barn för det, allt stöd till föräldrarna som vågar ta dom tuffa besluten i ett vidrigt jävla "alla ska med" Sverige
Just det du vet skillnaden mellan zoo och Sverige va?
På zoo tittar vi på dom farliga djuren i bur men i övriga samhället bygger vi burar runt oss själva för djuren får ströva fritt
Frågor på det ?