Hej!
Vilka mrkliga svar du ftt!
Stta en sn liten valp p plats, det dummaste jag lst p lnge.
Och nej, mamma hund r inte srskilt hrd, visst kan hon sga ifrn nr valpen blir fr hrdhnt men en bra tik leker och tar mer stryk n vad hon ger. Har ni aldrig sett valpar leka? Nr jag hmtade hem min s mttes jag av ett helt gng valpar som bet, slet och framfrallt lt!
Det r vl inte s himla mrkligt att tar man bort tio syskon s vill valpen leka med ngon annan?
Jag har en malinoisvalp nu och herregud sger jag bara, skulle vilja se den som ska stta henne p plats
Fr henne r kamp ALLT. Hon ruskar mina hnder, drar i klder... Fr henne r det sjlvbelnande och nr hon gr igng som vrst s fungerar det bara att g till ett annat rum, stnga om sig och efter ngra minuter gr hon och lgger sig. Hller jag fast henne s gr hon in i kamp, alternativt biter nnu hrdare. Min valp gr inte detta av elakhet, det r hennes stt att leka. r hon tillrckligt mottaglig fungerar det att avleda men nr hon r helt inne i sitt kampande skulle hon ALDRIG sluta fr att jag nyper i henne.
Valpar kan visst visa aggressivitet, min har gjort det vid flertal tillfllen. Inget jag oroar mig fr dock. Hon fr mer och mer sllan raseriutbrott men visst sjutton hnder det. Min hund r visserligen rtt hrd och tjnsteavlad men r rtt sker p att de flesta valpar kan vara arga!
Men ts, att din hund morrar och bits lter fr mig som lek. Bra r att ha ngot gott i fickan och gra lite tankekrvande vningar som tvingar valpen att lugna ner sig. Har du en valp som inte har problem med att du frsvinner in i ett annat rum s kan ven det vara ett bra stt att bryta. Stng drren om dig och lt den f ngra minuter p sig att varva ner.
Frsk ven att leka mycket med valpen p andra stt, belna d den leker med sina leksaker med dig och d du fr gosa/klappa utan bett.
Skulle det vara av ilska s frsk komma p vad som orsakar detta?
Litar den inte helt p dig? Hnt ngot i er relation som kan ha pverkat?
Finns en bra bok som heter kontaktkontraktet och den handlar mycket om hur man bygger upp relationen till varandra.
Lyssna inte p dom som pratar om att trycka ner och stta p plats. Det r ltt hnt att du fr en hund som litar nnu mindre p dig. Man bygger inte en bra relation genom versitteri!
Tror det r lite fr mnga hr som lst hundboken "Hundgare som tror att dom fortfarande lever p 70-talet"