Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-03-22, 02:18
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Men i dagsläget så är inte Ryssland vad det var då och Putin är ingen Stalin. Därför bör vi släppa rädslan för dem och istället inleda ett samarbete: För världsfred och välgång.

Ditt resonemang känns lite som valsedeln för alla krimbor.

Ryssland nu eller Ryssland sen.


Putin är ingen Stalin och därför ok.

Är det så enkelt tycker du?


Vi får avvakta och se.

Människorna på Krim lär inte få det bättre annat än på kort sikt.
Men tillräckligt för att det ska falla ifrån mångas 'intresseradar'.

Ryssland är inte ett land att satsa på långvarigt.


Hur tror ni fö. att Hitler kunde göra det han gjorde?

Man verkar uppdaterad på historia här..
Men förstår man inte det man läser direkt och bland alla rader så kanske man kan nog sluta..
Citera
2014-03-22, 10:23
  #26
Moderator
vfs avatar
Släpp Sovjet och Polen nu/Mod
Citera
2014-03-22, 11:36
  #27
Medlem
ganglere2s avatar
Med tanke på hur nära vi ligger varandra, handelsförbindelser och annat så har det alltid förvånat mig att svenska politiker, pk-media och andra ständigt ska hacka på Ryssland vad de än gör. Detsamma med många andra länder. EU-länderna t.ex. har så stor handel med Ryssland att man borde värna den istället för att lyda Washington och gå på konfrontationens linje.
Citera
2014-03-22, 11:47
  #28
Medlem
Visst skall vi ha samarbete med Ryssland. Det har vi ju alltid haft om än väldigt begränsade eftersom vi föredrar handel med västvärlden i första hand. Ryssland har ju inte mycket att erbjuda oss mer än råvaror. Fred måste vi ju ha med Ryssland. Ryssland är ju trots allt ett stort land med större militär kapacitet än lilla Sverige. Men vi skall nog inte ha för djupa handelskontakter med Ryssland, det kan straffa sig i slutändan. Först kanske vi får se vart landet är på väg, åter mot diktatur och förtryck eller en sakta resa mot demokrati och mänskliga rättigheter. Tiden får utvisa. Men handel i sig är ju fredsbevarande, bara att se på vår handel med EU och USA. Bra handelspartner i demokratiska länder är guld värt för freden. Men som sagt, även handel med Ryssland och Kina är viktig trots totalitära system av varierande grad finns i dessa länder.
Citera
2014-03-22, 11:50
  #29
Medlem
Darre08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Med tanke på hur nära vi ligger varandra, handelsförbindelser och annat så har det alltid förvånat mig att svenska politiker, pk-media och andra ständigt ska hacka på Ryssland vad de än gör. Detsamma med många andra länder. EU-länderna t.ex. har så stor handel med Ryssland att man borde värna den istället för att lyda Washington och gå på konfrontationens linje.

Dessa knäppgökar som (bernad law, lucas49,xelious, kaosneger bla bla, vill tvinga 90-95 % av Sveriges befolkning att betala från sin egen ficka/skatter till bankrutta korrupta Ukraina. Vet inte vad de har för "jobb", men jag vill inte att mina skattemedel går till andra länder, när de behövs som mest här i Sverige.

Jag lovar dig, om vi hade fått rösta om att ge ut våra skattemedel till skuldsatta Ukraina så hade 90 % röstat NEJ!! Jag som trodde demokrati var att bestämma över sina ägodelar. Sverige kan knappt stå upp, med bostadsbrist, arbetslöshet, kriminalitet, tiggare, hemlösa etc.
Citera
2014-03-22, 12:14
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darre08
Dessa knäppgökar som (bernad law, lucas49,xelious, kaosneger bla bla, vill tvinga 90-95 % av Sveriges befolkning att betala från sin egen ficka/skatter till bankrutta korrupta Ukraina. Vet inte vad de har för "jobb", men jag vill inte att mina skattemedel går till andra länder, när de behövs som mest här i Sverige.

Jag lovar dig, om vi hade fått rösta om att ge ut våra skattemedel till skuldsatta Ukraina så hade 90 % röstat NEJ!! Jag som trodde demokrati var att bestämma över sina ägodelar. Sverige kan knappt stå upp, med bostadsbrist, arbetslöshet, kriminalitet, tiggare, hemlösa etc.
Jag tycker inte heller att vi skall ge pengar till Ukraina. Inte en krona. Det är enligt min åsikt ett korrupt land som dessutom har genomfört en kupp och tillsatt en skum regering.
Vi behöver pengarna i Sverige.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback