2014-03-19, 17:46
Medlem
PumpNs avatar
Hejsan!

Nu r det s att jag har skt till en snickarutbildning i Tyskland. Var jag hamnar r nnu oklart.

Ett fretag ska jag ringa nu i veckan och intervjua mig lite kort p telefon.

Min kontaktperson sa att jag borde ha 3-5 frgor som jag stller till personen som kommer att ringa mig.

Har ni ngra tips vad jag kan stlla fr frgor?

ven: Vad fr egenskaper r bra att nmna? Positiva och negativa.

Bsta hlsningar.
Citera
2014-03-19, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PumpN
Hejsan!

Nu r det s att jag har skt till en snickarutbildning i Tyskland. Var jag hamnar r nnu oklart.

Ett fretag ska jag ringa nu i veckan och intervjua mig lite kort p telefon.

Min kontaktperson sa att jag borde ha 3-5 frgor som jag stller till personen som kommer att ringa mig.

Har ni ngra tips vad jag kan stlla fr frgor?

ven: Vad fr egenskaper r bra att nmna? Positiva och negativa.

Bsta hlsningar.

Jag har inget svar direkt p egenskaper du kan nmna men jag undrar har du jobbat som snickare innan eller bara byggt ngot typ med farsan eller ngot fr jag gr i bygg linjen i gym och jag rekommenderar verkligen att du inte lser till snickare....
det finns bttre jobb om du frgar mig!
Citera
2014-03-19, 18:45
Medlem
PumpNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinho17
Jag har inget svar direkt p egenskaper du kan nmna men jag undrar har du jobbat som snickare innan eller bara byggt ngot typ med farsan eller ngot fr jag gr i bygg linjen i gym och jag rekommenderar verkligen att du inte lser till snickare....
det finns bttre jobb om du frgar mig!

Tjena. Jag har jobbat som snickarlrling ngra somrar i rad. Jag kan tnka mig att en snickarutbildning i Tyskland (som r knda fr sina BRA och NOGGRANNA snickare) r lite bttre n en gymnasieutbildning i Sverige.

Bttre svar skes...
Citera
2014-03-19, 19:03
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PumpN
Tjena. Jag har jobbat som snickarlrling ngra somrar i rad. Jag kan tnka mig att en snickarutbildning i Tyskland (som r knda fr sina BRA och NOGGRANNA snickare) r lite bttre n en gymnasieutbildning i Sverige.

Bttre svar skes...
Ska du lsa teori eller brja som ngon form av traditionell lrling? Nr du nmner bra och noggranna snickare i Tyskland pratar du om mbelsnickare d eller ska du bli timmerman?

Ska du bli timmerman kan du lika bra vara kvar i Sverige, fr i Tyskland r det massa jvla turkar som lallar. Finns en del tyska fretag som lmnar billiga anbud i Sverige finns inte en tysk p arbetsplatserna, platschefen mjligtvis.
Citera
2014-03-19, 19:24
Medlem
PumpNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Ska du lsa teori eller brja som ngon form av traditionell lrling? Nr du nmner bra och noggranna snickare i Tyskland pratar du om mbelsnickare d eller ska du bli timmerman?

Ska du bli timmerman kan du lika bra vara kvar i Sverige, fr i Tyskland r det massa jvla turkar som lallar. Finns en del tyska fretag som lmnar billiga anbud i Sverige finns inte en tysk p arbetsplatserna, platschefen mjligtvis.

Timmerman r det jag ska kra p. Jag kommer att gra detta om de hr av sig, du fr grna ge tips p frgor som jag kan stlla.. Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in