2014-03-19, 17:46
Medlem
PumpNs avatar
Hejsan!

Nu är det så att jag har sökt till en snickarutbildning i Tyskland. Var jag hamnar är ännu oklart.

Ett företag ska jag ringa nu i veckan och intervjua mig lite kort på telefon.

Min kontaktperson sa att jag borde ha 3-5 frågor som jag ställer till personen som kommer att ringa mig.

Har ni några tips vad jag kan ställa för frågor?

Även: Vad för egenskaper är bra att nämna? Positiva och negativa.

Bästa hälsningar.
Citera
2014-03-19, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PumpN
Hejsan!

Nu är det så att jag har sökt till en snickarutbildning i Tyskland. Var jag hamnar är ännu oklart.

Ett företag ska jag ringa nu i veckan och intervjua mig lite kort på telefon.

Min kontaktperson sa att jag borde ha 3-5 frågor som jag ställer till personen som kommer att ringa mig.

Har ni några tips vad jag kan ställa för frågor?

Även: Vad för egenskaper är bra att nämna? Positiva och negativa.

Bästa hälsningar.

Jag har inget svar direkt på egenskaper du kan nämna men jag undrar har du jobbat som snickare innan eller bara byggt något typ med farsan eller något för jag går i bygg linjen i gym och jag rekommenderar verkligen att du inte läser till snickare....
det finns bättre jobb om du frågar mig!
Citera
2014-03-19, 18:45
Medlem
PumpNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinho17
Jag har inget svar direkt på egenskaper du kan nämna men jag undrar har du jobbat som snickare innan eller bara byggt något typ med farsan eller något för jag går i bygg linjen i gym och jag rekommenderar verkligen att du inte läser till snickare....
det finns bättre jobb om du frågar mig!

Tjena. Jag har jobbat som snickarlärling några somrar i rad. Jag kan tänka mig att en snickarutbildning i Tyskland (som är kända för sina BRA och NOGGRANNA snickare) är lite bättre än en gymnasieutbildning i Sverige.

Bättre svar sökes...
Citera
2014-03-19, 19:03
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PumpN
Tjena. Jag har jobbat som snickarlärling några somrar i rad. Jag kan tänka mig att en snickarutbildning i Tyskland (som är kända för sina BRA och NOGGRANNA snickare) är lite bättre än en gymnasieutbildning i Sverige.

Bättre svar sökes...
Ska du läsa teori eller börja som någon form av traditionell lärling? När du nämner bra och noggranna snickare i Tyskland pratar du om möbelsnickare då eller ska du bli timmerman?

Ska du bli timmerman kan du lika bra vara kvar i Sverige, för i Tyskland är det massa jävla turkar som lallar. Finns en del tyska företag som lämnar billiga anbud i Sverige finns inte en tysk på arbetsplatserna, platschefen möjligtvis.
Citera
2014-03-19, 19:24
Medlem
PumpNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Ska du läsa teori eller börja som någon form av traditionell lärling? När du nämner bra och noggranna snickare i Tyskland pratar du om möbelsnickare då eller ska du bli timmerman?

Ska du bli timmerman kan du lika bra vara kvar i Sverige, för i Tyskland är det massa jävla turkar som lallar. Finns en del tyska företag som lämnar billiga anbud i Sverige finns inte en tysk på arbetsplatserna, platschefen möjligtvis.

Timmerman är det jag ska köra på. Jag kommer att göra detta om de hör av sig, du får gärna ge tips på frågor som jag kan ställa.. Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in