2022-08-06, 18:45
Medlem
Imovane och alkohol

Jag har tagit runt ca 6 imovane 7,5.mg, men s sugen p en l i kylen, avtar effekten p imovane av alkohol? Eller kommer jag klpadd om jag dricker
lite till.
Citera
2022-08-06, 18:47
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Det kommer med strsta sannolikhet spra, och imorgon vaknar du i en oknd tvttstuga i Stuttgart med sand i trosorna.
Citera
2022-08-06, 18:50
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnaTiad
Jag har tagit runt ca 6 imovane 7,5.mg, men s sugen p en l i kylen, avtar effekten p imovane av alkohol? Eller kommer jag klpadd om jag dricker
lite till.
Kr p, en fegis kommer ingen minnas
Citera
2022-08-06, 18:57
Moderator
Morfar-52s avatar
"Imovane och alkohol" infogad./mod
Citera
2022-08-06, 18:58
Medlem
Citat:
lite till.
Du mste vara riktigt skev just nu! Spara len tills imorgon. r mitt frslag. Man skall ej blanda alkohol med bensodiazepiner! Men det vet du skert redan.
Citera
2022-08-06, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Du mste vara riktigt skev just nu! Spara len tills imorgon. r mitt frslag. Man skall ej blanda alkohol med bensodiazepiner! Men det vet du skert redan.
Fat Jag r van kka imo i flera r, men har inte frrn nu funderat p om jag kan ta en 4-5 l medan jaspelar.
De jag undrarr vad effekt av de tv /preparaten har fr inverkan p varandra.

Jag r inte insatt i hur saker fungerar i nr de komponerad.
Citera
2022-08-06, 20:22
Medlem
Citat:
Fat Jag r van kka imo i flera r, men har inte frrn nu funderat p om jag kan ta en 4-5 l medan jaspelar.
De jag undrarr vad effekt av de tv /preparaten har fr inverkan p varandra.

Jag r inte insatt i hur saker fungerar i nr de komponerad.
Vad jag har lst s ska benso och alkohol kombinerat strka varandras effekt. Drfr ska det undvikas. Imovane skall anvndas som medicin fr att somna in p och att ven hlla en sovande.

En frga bara. Fr du en cklig metallsmak p morgonen efter intag av imovane? Minns att jag fick det nr jag hade det utskrivet.
Citera
2022-08-06, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat

Desrre r jag inte speciellt skev just, jag hadde hoppats men uppenbarligen fungade de inte. S de va mer eller mindre drfr jah undrade om de va safe att ha ett par l, inte ett flak.
Citera
2022-08-07, 04:04
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
lite till.
Bsta r ju att bara g och sova nr man intar imovane. Tar du l till kan det ju spra ur en del.
Citera
2022-08-11, 15:47
Bannlyst
Jag r inte vrsta experten och det var lngesen jag hll p med benso.

Men vet du sjlv att du har en jvla tolerans p benso, tex kan ta 4mg ikto och 50mg diazepam utan att knappt knna ngot - d kan du ta ett par brs till det utan att behva spra, drick fr fan inte sprit bara dr tror jag mnga tappar kontrollen. Sjlv har jag dock aldrig knt ngon kad effekt/boost av alkoholen nr man haft benso i blodet. Noll skillnad, meningslst. Kanske bara jag...

Sen har det vl redan varnats tusentals gnger i trden men r du ny och inte vet hur detta fungerar, ls p dig som innihelvete innan du ger dig in p det. Du kan utstta dig sjlv och dina nra och kra fr livsfara.

Jag glmmer aldrig festen jag sg en frskis (vanligtvis vrldens lugnaste snubbe) knapra xanor och hvde i sig brs och whiskey. Slutade med att han fick psyko-utbrott och trashade stora delar av huset, skrmde ivg alla som var dr och satt sen och mordhotade polisen, sa att han skulle halshugga varenda en av dem m.m... Kul dagen efter..
Citera
2022-08-22, 00:57
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Att Diazepam (Valium) gr alkohol X2 r bullshit...
Man ska akta sig DJVLIGT mycket fr att blanda benzo och alkohol
speciellt om ni r unga och o-toleranta, ni kan rka riktigt illa ut....

Man mste veta sina grnser och det gr man lttast i att frst hitta
sin Benzo grns (fr varje specifik benzo) sedan ska du veta din alkohol grns
vilket fr mnga r SVRT....
Sen nr du blandar ska du ta halva doserna, benzo dosen & Alkohol dosen!

OCh det r helt rtt man ska hlst dricka L om man ska blanda med benzo,
sprit och benzo gr lttare t helvete!

Rohypnol/Fluscand (Flunitrazepam) skiljer sig vldigt mycket frn Valium/Stesolid (diazepam).... Roppar r MYCKET potentare och farligare
att blanda med alkohol.

Fatta hur mnga mnniskor som fuckat snder sitt liv totalt genom att blanda alkohol och benzo sen du skrev det hr inlgget...
Citera
2022-08-22, 00:59
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Jag glmmer aldrig festen jag sg en frskis (vanligtvis vrldens lugnaste snubbe) knapra xanor och hvde i sig brs och whiskey. Slutade med att han fick psyko-utbrott och trashade stora delar av huset, skrmde ivg alla som var dr och satt sen och mordhotade polisen, sa att han skulle halshugga varenda en av dem m.m... Kul dagen efter..
Bra jvla tryck i den ngesten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in