2022-08-06, 18:45
Medlem
Imovane och alkohol

Jag har tagit runt ca 6 imovane 7,5.mg, men så sugen på en öl i kylen, avtar effekten på imovane av alkohol? Eller kommer jag klpaddö om jag dricker
lite till.
Citera
2022-08-06, 18:47
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Det kommer med största sannolikhet spåra, och imorgon vaknar du i en okänd tvättstuga i Stuttgart med sand i trosorna.
Citera
2022-08-06, 18:50
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnaTiad
Jag har tagit runt ca 6 imovane 7,5.mg, men så sugen på en öl i kylen, avtar effekten på imovane av alkohol? Eller kommer jag klpaddö om jag dricker
lite till.
Kör på, en fegis kommer ingen minnas
Citera
2022-08-06, 18:57
Moderator
Morfar-52s avatar
"Imovane och alkohol" infogad./mod
Citera
2022-08-06, 18:58
Avstängd
Citat:
lite till.
Du måste vara riktigt skev just nu! Spara ölen tills imorgon. Är mitt förslag. Man skall ej blanda alkohol med bensodiazepiner! Men det vet du säkert redan.
Citera
2022-08-06, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Du måste vara riktigt skev just nu! Spara ölen tills imorgon. Är mitt förslag. Man skall ej blanda alkohol med bensodiazepiner! Men det vet du säkert redan.
Fat Jag är van å käka imo i flera år, men har inte förrän nu funderat på om jag kan ta en 4-5 öl medan jaspelar.
De jag undrarr vad effekt av de två /preparaten har för inverkan på varandra.

Jag är inte insatt i hur saker fungerar i när de komponerad.
Citera
2022-08-06, 20:22
Avstängd
Citat:
Fat Jag är van å käka imo i flera år, men har inte förrän nu funderat på om jag kan ta en 4-5 öl medan jaspelar.
De jag undrarr vad effekt av de två /preparaten har för inverkan på varandra.

Jag är inte insatt i hur saker fungerar i när de komponerad.
Vad jag har läst så ska benso och alkohol kombinerat stärka varandras effekt. Därför ska det undvikas. Imovane skall användas som medicin för att somna in på och att även hålla en sovande.

En fråga bara. Får du en äcklig metallsmak på morgonen efter intag av imovane? Minns att jag fick det när jag hade det utskrivet.
Citera
2022-08-06, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat

Desrre är jag inte speciellt skev just, jag hadde hoppats men uppenbarligen fungade de inte. Så de va mer eller mindre därför jah undrade om de va safe att ha ett par öl, inte ett flak.
Citera
2022-08-07, 04:04
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
lite till.
Bästa är ju att bara gå och sova när man intar imovane. Tar du öl till kan det ju spåra ur en del.
Citera
2022-08-11, 15:47
Bannlyst
Jag är inte värsta experten och det var längesen jag höll på med benso.

Men vet du själv att du har en jävla tolerans på benso, tex kan ta 4mg ikto och 50mg diazepam utan att knappt känna något - då kan du ta ett par bärs till det utan att behöva spåra, drick för fan inte sprit bara där tror jag många tappar kontrollen. Själv har jag dock aldrig känt någon ökad effekt/boost av alkoholen när man haft benso i blodet. Noll skillnad, meningslöst. Kanske bara jag...

Sen har det väl redan varnats tusentals gånger i tråden men är du ny och inte vet hur detta fungerar, läs på dig som innihelvete innan du ger dig in på det. Du kan utsätta dig själv och dina nära och kära för livsfara.

Jag glömmer aldrig festen jag såg en färskis (vanligtvis världens lugnaste snubbe) knapra xanor och hävde i sig bärs och whiskey. Slutade med att han fick psyko-utbrott och trashade stora delar av huset, skrämde iväg alla som var där och satt sen och mordhotade polisen, sa att han skulle halshugga varenda en av dem m.m... Kul dagen efter..
Citera
2022-08-22, 00:57
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Att Diazepam (Valium) gör alkohol X2 är bullshit...
Man ska akta sig DJÄVLIGT mycket för att blanda benzo och alkohol
speciellt om ni är unga och o-toleranta, ni kan råka riktigt illa ut....

Man måste veta sina gränser och det gör man lättast i att först hitta
sin Benzo gräns (för varje specifik benzo) sedan ska du veta din alkohol gräns
vilket för många är SVÅRT....
Sen när du blandar ska du ta halva doserna, ½ benzo dosen & ½ Alkohol dosen!

OCh det är helt rätt man ska hälst dricka ÖL om man ska blanda med benzo,
sprit och benzo går lättare åt helvete!

Rohypnol/Fluscand (Flunitrazepam) skiljer sig väldigt mycket från Valium/Stesolid (diazepam).... Roppar är MYCKET potentare och farligare
att blanda med alkohol.

Fatta hur många människor som fuckat sönder sitt liv totalt genom att blanda alkohol och benzo sen du skrev det här inlägget...
Citera
2022-08-22, 00:59
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Jag glömmer aldrig festen jag såg en färskis (vanligtvis världens lugnaste snubbe) knapra xanor och hävde i sig bärs och whiskey. Slutade med att han fick psyko-utbrott och trashade stora delar av huset, skrämde iväg alla som var där och satt sen och mordhotade polisen, sa att han skulle halshugga varenda en av dem m.m... Kul dagen efter..
Bra jävla tryck i den ångesten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in