2005-12-26, 19:16
Medlem
Diplomats avatar
Finns det ngon som begriper sig p Mats Olssons krnika? Jag tnker p hans ngerfulla(?) tillbakablick p brket kring Klft och Expressen.

Olsson ngrar(?) att han skrev "Carolina Klfts svraste skada heter Patrik Kristiansson" och inte "Carolina Klfts svraste skada stavas Patrik Kristiansson".

Varfr d?

S mycket begriper jag, att Kristiansson hoppar stav och att man stadkommer en lustighet i Ingvar Oldsberg-klass genom att skriva "stavas" istllet fr "heter".

Men sen d?

Menar Mats Olsson att han inte alls ngrar sig men att meningen blir lite fyndigare om man Oldsbergar till den?

Eller r han fortfarande utbrnd och fattar inte vad han skriver?
Citera
2005-12-26, 19:49
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diplomat
...

Eller r han fortfarande utbrnd och fattar inte vad han skriver?

Det var den uppfattning jag fick senaste gngen jag lste igenom krnikan.
Nr jag frst lste den imorse s var jag lite mer imponerad, jag tyckte att det var starkt av honom att st fast vid vad han skrev i somras samtidigt som han berttade om sin utbrndhet.

Men senare nr jag lste igenom den igen s tyckte jag att hela skiten bara var vrdels och att han svamlar utan ml och mening.

S antingen r han fortfarande lite seg i skallen, eller s blev krnikan s mrklig bara fr att han tvingades terbertta idrottsret i samma text som han skulle frklara fr lsarna varfr han inte har funnits i tidningen p flera mnader.

Hoppas han kommer igen, den enda som faktiskt kan skriva p Expressen.

.
Citera
2005-12-26, 20:04
Medlem
Krnikan var lite rrig. Men det hr vill han sga.

*Men han verkar ju ha varit utbrnd helt enkelt. Ok.

* Han gillar Kajsa B.

* Han tycker att Carro Klft och Co r ljliga, och har frskt att pika dom, men det lyckades inte.

Jag har personligen inte dessa svrigheter med Carro. Guldtjejen.
Citera
2005-12-26, 21:21
Medlem
Jag tycker det knns som en sn dr urskt man drog till med nr man var liten och blev tvingad att be om urskt.... typ "Det var inte bara jag...." eller "Det var ju han som brjade...".
Citera
2006-01-30, 11:48
Medlem
SomeMightSays avatar
Tror det hade varit bst om Mats Olsson hade slutat fr gott fr det han stadkommer nu r nog den vrsta skit jag lst p flera r i tidningar. Frst skrev han ngon krnika dr han tror han r ordfrnade fr IOGT-NTO och gnller ver hur mycket engelsmn dricker. Igr handlade krnikan ja om vad? Maria Wetterstrand och sen ngot vldigt invecklat pk-tjafs med kvinnliga rttigheter (?) allt fr att samla billiga PK-pong.

Snlla sluta nu med lite heder i behll!
Citera
2006-01-30, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomeMightSay
Igr handlade krnikan ja om vad? Maria Wetterstrand och sen ngot vldigt invecklat pk-tjafs med kvinnliga rttigheter (?) allt fr att samla billiga PK-pong.

Snlla sluta nu med lite heder i behll!

Snlla, lr dig frst sarkasmer. Krnikan var en lysande satir ver gapkrringar som silar mygg och svljer kameler.

Det r ju uppenbart vilka Olsson vnder sig till; de med humor och klar skalle...
Citera
2006-01-30, 11:55
Medlem
SomeMightSays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Snlla, lr dig frst sarkasmer. Krnikan var en lysande satir ver gapkrringar som silar mygg och svljer kameler.

Det r ju uppenbart vilka Olsson vnder sig till; de med humor och klar skalle...

Jag frstr mycket vl att Olsson frsker vara sarkastisk men det sorgliga r att han inte lyckas utan hans PK-image trnger fram. Usch usch. Ska sluta lsa honom srskilt efter hans anti-alkohol krnika han skrev om England. Snacka om att stta sig sjlv p hga hstar och drifrn analysera "dom" som r s korkade att de dricker. Usch usch usch.
Citera
2006-01-30, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomeMightSay
Ska sluta lsa honom srskilt efter hans anti-alkohol krnika han skrev om England. Snacka om att stta sig sjlv p hga hstar och drifrn analysera "dom" som r s korkade att de dricker. Usch usch usch.

Olsson r knappast "anti-alkohol". Han har *alltid* klagat p drngfulla mn p idrottsplatser och annorstdes.
Citera
2006-01-30, 12:15
Medlem
SomeMightSays avatar
http://www.expressen.se/index.jsp?a=488359

*gsp*
Citera
2006-01-30, 20:32
Medlem
danmacks avatar
Jag mste d sga att krnikan om wetterstrand var jkligt bra. Inte tycker jag han samlar det minsta pk-pong, snarare tvrtom.
Citera
2006-01-31, 07:46
Medlem
Ahruons avatar
Olsson r bst nr han r p resandefot, som krnikorna frn London tyckte jag var riktigt bra.
Citera
2006-02-04, 04:19
Medlem
Jag har lst Olsson sedan han jobbade frn NY. D skrev han om Pop och Rock....mat och allstdes ting. Ibland skickades Mats p lite sportevanemang,....typ Madison Square Garden.

Sedan vrvades han till sporten och han fortsatte sitt race.....kanske med lite mer sport n vanligt. S lngt s bra.

Har nyligen lst hans samlade krnikor i bokform. Man mrker tydligt hur han tappar geist eftersom tiden gr.

Frrutom lite kul Pingvin skmt har han gtt ner sig fullstndigt.

Kanske han r utbrnd frn trycket av det fina pris han fick och det faktum att Otto marknadsfr mats stenhrt. Mats trivs att verka i bakgrunden frn ett hak i NY eller nere i Skne och leverera sina alster sdr i frbifarten....och inte att f sin nuna uppflkt i "infr Sndagsupplagan" annonser. Det tog nog dd p hans spontantitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in