2014-03-21, 00:46
Medlem
HRTs avatar
OK,
Det är väl ganska relevant att tungt kriminella faktiskt bor där.
Skrev inte i huset utan i de lägenheter som ligger vid stenhuset och samma sida som stigenslivs i de lägenheterna har det alltid bott skräpfolk de överblickar ju de gula lägenheterna
Är det inte Somalier så är det pundare o tjyvar
Citera
2014-03-21, 03:15
Medlem
SgtVimess avatar
Har man bara lite koll på de lägenheterna så vet man ju att det har hänt saker där .. Bor säkert jättefina människor där med men sitter man hos grannen å hejar på brandkåren medans ens lägenhet brinner så går kanske inte hissen riktigt hela vägen upp .. Det som gör mig lite nyfiken är ju varför polisen var där och knackade ifrån början ??
Citera
2014-03-21, 05:54
Medlem
HRTs avatar
Tidigare den veckan var polisen där med tullen och hämtade en släpkärra
Så min gissning är att man slog ihop 2+2...och kom tillbaka för gripandet.
Dock en gissning.
Citera
2014-03-21, 06:40
Medlem
isabellaaurelias avatar
Vems släpkärran är har jag ingen aning om faktiskt.
Har någon släpkärra tagits i beslag så tillhör den högst troligtvis tilll en oskyldig granne alternativt hyresvärden.
Men hur kan du veta att tullen varit där förresten??

Det var ej hos P.E med fam. Som tull varit.
Och det var verkligen inte därför de kom tillbaka för gripande. P var sökt för förhör.

Ok, jag kan inte yttra mig om några andra hus där då jag inte är boende i stigen.
Men då har jag förstått fel, ber om ursäkt om jag snäste

Ang vittnet med filt/täcke och kudde.
Det var bra av henne att göra detta.
Polisen hade redan
1) väntat med att göra HLR
2) vänt P.E från mage till rygg
3) dragit/släpat honom i armarna och upp för en trottoarkant.

Så hennes filt var nog mer till P.E's fördel än Polisens handlingar. ..
Citera
2014-03-21, 06:44
Medlem
isabellaaurelias avatar
Brodern är väll i mitt tycke jäkligt långt ifrån tungt kriminell. Eller kriminell alls...
Hur kan du veta/påstå att brodern har bandidos anknytningar? Kollat hans vänlista på fejjan?
Eller "känner" du honom?
Citera
2014-03-21, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isabellaaurelia
Ang vittnet med filt/täcke och kudde.
Det var bra av henne att göra detta.
Polisen hade redan
1) väntat med att göra HLR
2) vänt P.E från mage till rygg
3) dragit/släpat honom i armarna och upp för en trottoarkant.

Så hennes filt var nog mer till P.E's fördel än Polisens handlingar. ..

Okej, så polisen gjorde fel? Kanske HLR inte var nödvändigt till en början? De kanske lade honom på rygg för att kunna kontrollera om han andades eller ge första hjälpen? Flyttade honom så att han låg på trottoaren istället för på vägen?

Men han kanske frös, vad vet jag.
Citera
2014-03-21, 08:59
Medlem
isabellaaurelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merinoull
Okej, så polisen gjorde fel? Kanske HLR inte var nödvändigt till en början? De kanske lade honom på rygg för att kunna kontrollera om han andades eller ge första hjälpen? Flyttade honom så att han låg på trottoaren istället för på vägen?

Men han kanske frös, vad vet jag.

Skjuten i nacken och i skuldran.... hmm jo HLR känns ju jäkligt onödigt

Dessutom stod polisen kvar, med andra ord de gick inte ens fram och kontrollerade huruvida han behövde HLR eller ej....

Så JO de har agerat fel från första sekund...
Citera
2014-03-21, 09:18
Medlem
HRTs avatar
Enligt boende i Stigen o vän inom rättsväsendet
Så ska det visst finnas dessa kopplingar hos sambons broder.
Den släpkärran som togs i beslag som var uppställd vid badplatsen (alla kan ju neka till vems den är) dock är den enligt info anknytning till någon av dessa 3 på något sätt. Skulle den infon vara fel det återstår väl att se så vi kan glömma det. Uppenbart känner ni ju killen och gör allt för att ge ett helylle intryck på hur han är. Vi andra har dock sett en annan sida.

Skitsamma för min del jag bryr mig inte känner ingen av dem, ingen av dem har gjort mig något eller min familj så kan inte säga jag bryr mig.
Dock är jag kraftigt emot kriminellt folk och den som beväpnar sig måste vara beredd att själv mötas med vapen. Eftersom jag har jobbat med vapen har jag en GOD insyn i nödvärnsrätten som i stort ser likadant ut var i världen man än befinner sig.
Att röra sig mot ett pistollikande föremål, att springa från platsen med ett vapen i hand, eller att hota med vapen är starka skäl till den våldsanvändningen.
Jag är dock benägen att hålla med att det kan finnas fel begånget här av polisen, men vi här på FB vet för lite ännu.
Folk som exempel: skjuter mot polis och sen kastar vapnet och springer från platsen, man måste tänka uppfattade då polisen att vapnet kastades??? I en sån situation är det tunnelseende dvs strid och stress långt utöver vanlig tjänst och något som få ordningspoliser någonsin får uppleva.
Däremot piketen de har mer erfarenhet av sån situation de övar mer och har generellt varit i flertalet likande situationer. Det finns omständigheter som tyder på

1- personen som blir skjuten ÄR beväpnad och utgör en risk
2- personen som blir skjuten Är en risk men sedan upphör nödvärns rätt dvs hotet är inte längre fara för liv då skall polisen inte skjuta

Innan vi vet allt o om killen ex siktat på polis eller haft en pistol i handen eller ett pistolliknande föremål så anser jag han själv lagt ribban för sin situation.
Även kniv anses legitimt att använda skjutvapen för att freda sig om personen är i din närhet och kan utgöra ett hot. Står personen med kniv 50 meter bort o ropar är det ingen nödvärns situation.
Nu kan vi hoppas att han återhämtar sig och lär sig av detta istället.
Citera
2014-03-21, 10:16
Medlem
Enligt de källor jag har så rusade PE mot polisen med kniv för att sedan vika av och droppa kniven, när han sprang så tog han fram en pistol och riktade den mot poliserna samtidigt som han sprang som då sköt för att bekämpa hotet.

Detta kommer säkert utredas både en och två gånger men med det faktum att det hittades en pistol i mannens närhet som var laddad och med 2 rutinerade poliser så kommer det inte finnas något annat för åklagaren än att ge poliserna ansvarsfrihet då de har agerat korrekt.

Att de inte sprang fram direkt är väl inte så konstigt, det går alldeles utmärkt att skjuta från marken då man ligger ner, därav att det tog tid. När de väl var framme så är säkerheten viktigare än mannens ev skador om man flyttar honom. Vem vill sitta mitt i vägen med ett trauma fall

Tycker de agerat klockrent PE får helt enkelt lära sig att sluta leka tuff och hänga av sig baby västen.

Bär man vapen i dess olika former måste man förstå att åtminstone polisen agerar om de möts av detta.
Citera
2014-03-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isabellaaurelia
Skjuten i nacken och i skuldran.... hmm jo HLR känns ju jäkligt onödigt

Dessutom stod polisen kvar, med andra ord de gick inte ens fram och kontrollerade huruvida han behövde HLR eller ej....

Så JO de har agerat fel från första sekund...

Hade du rusat fram mot en beväpnad man som du precis skjutit med risk för att han skjuter dig när du kommer fram

Jo de gick fram men prioriterade sin egen säkerhet och det är sjukvården som ska utföra dessa åtgärder inte snuten, de har ingen skyldighet till detta men gjorde det efter en stund när läget lugnat ner sig.
Citera
2014-03-21, 10:33
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
ja jag hade fel
Kvinnan var inte 21 utan i 30 årsåldern fick jag förklarat för mig.
Däremot skall kvinnans bror också bo där och han har anknytning till Bandidos och inte HA den informationen var fel. Dock buse som buse!!! HA eller Bandidos same same but diffrent.

Om du inte vet hur det ligger till så föreslår jag att du håller käften istället för att göra bort dig. Brodern har ingen anknytning till något gäng överhuvudtaget. Dina inlägg i den här tråden är bara patetiska.
Citera
2014-03-21, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Om du inte vet hur det ligger till så föreslår jag att du håller käften istället för att göra bort dig. Brodern har ingen anknytning till något gäng överhuvudtaget. Dina inlägg i den här tråden är bara patetiska.

Nu är det ju snarare så att det är du som gör bort dig, å det grövsta.
HRT har bidragit med en hel del vettigt i den här diskussionen, du å andra sidan bara lipar och gnäller utan att tillföra ett jävla skit.
Du, om någon, är patetisk så jag föreslår att du håller din käft stängd istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in