2014-06-17, 10:28
Medlem
http://www.expressen.se/gt/skjuten-b...or-vapenbrott/
Bilder på alla vapen skitskallen hade med sig till Värnamo på nyårsafton och som man vid tillslaget i Färgelanda sökte han för. Han klarade sig jävligt lindrigt undan med ett skott i benet, även om han som värst skulle få en protes så är han väl snart ute och har skaffat nya vapen.
Citera
2014-06-18, 21:59
Medlem
1701s avatar
Men en del ger sig inte.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5886780
Citat:
Publicerat torsdag 12 juni kl 06:05

– Varför ska man vara observant och försöka göra rätt för sig när man inte blir betrodd, säger Marianne Ahlund till P4 Väst.

Marianne Ahlund kunde från sitt fönster följa den dramatiska händelsen, där polisen avfyrade fem skott i samband med ett polisingripande i det lilla samhället Stigen, utanför Färgelanda.

Nu vill Marianne, via den skottskadade mannens advokat, överklaga beslutet.

– Jag har naturligtvis tagit hänsyn till vad vittnet har sagt, men det finns en hel del andra uppgifter i den här utredningen som inte är samstämmiga med vittnet. Bland annat läkarintyg och teknisk bevisning, säger chefsåklagaren Lena Kastlund.
Citera
2014-06-19, 11:14
Medlem
isabellaaurelias avatar
Tror Du/Ni på allt som skrivs i tidningarna?

Inte ett enda skott träffade honom i benet... Ett skott i ryggen och ett skott i övre ryggen/skuldran.
Bara för att någon klåpare till reporter skrivit fel betyder inte att det är rätt!

Att Ni kan med att sitta på era höga hästar och glädjas åt andras olycka säger ganska mycket om Er, men tänk bara på att den som faller ned från en hög häst slår sig ganska illa..

Usch.. skäms på Er!
Citera
2014-06-19, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isabellaaurelia

Inte ett enda skott träffade honom i benet... Ett skott i ryggen och ett skott i övre ryggen/skuldran.
Bara för att någon klåpare till reporter skrivit fel betyder inte att det är rätt!

Att Ni kan med att sitta på era höga hästar och glädjas åt andras olycka säger ganska mycket om Er, men tänk bara på att den som faller ned från en hög häst slår sig ganska illa..

Usch.. skäms på Er!

Det där låter som ett förtäckt hot....
Men man kan ju knappast förvänta sig bättre från ett korkat WT som dig.

Den enda som borde skämmas i den här tråden är du, som hävdar att du vet vad du pratar om men helt uppenbart inte har koll på någonting.

Hur var det med "sjukvårdsutbildningen" du hävdar att du har?
Du visste ju precis hur man skulle göra när man precis skjutit någon, eftersom du gapade och skrek om att polisen gjorde fel.

Bara det faktum att du försvarar det här smutset och samhällets bottenskrap visar ju hur bedrövligt efterbliven du är.

Vad har du att säga om alla olagliga vapen tattaren hade?
Alla brott han begått?
Är det helt ok att bete sig så?
Citera
2014-06-19, 13:31
Medlem
Citat:

Usch.. skäms på Er!

Det är väl ingen som sitter på några höga hästar. Väldigt lite handlar om det.
Men jag tror de flesta människor hyser större tillit till vad våra etablerade tidningar skriver
än till en version som är skriven av en anonym människa på internet.

Hur bildar du dig själv en uppfattning om vad som sker i världen och hur den är beskaffad?
Tror du att allt som presenteras i tidningar och övrig media är en enda stor lögn?
Vad väljer du att själv tro på, och vad avfärdar du som förvanskat och överdrivet?
Tror du exempelvis på att det är inbördeskrig i Syrien som världens nyhetsredaktioner påstår, eller väljer du att tro på president Asad som säger att det är en liten klick terrorister som försöker omstörta landet och att ordningen snart skall vara återställd?
Litar du mer på "Bagdad Bob:s" än på den gängse omvärldstolkningen i stort eller i smått?

Få av oss har någon som helst koppling till orten eller den skadade, så det blir då ganska naturligt att utgå ifrån att det som står i tidningen är sant.

Ha en fin midsommar!
Citera
2014-06-19, 13:54
Medlem
isabellaaurelias avatar
Förtäckt hot?
Åh herregud nej. Total missuppfattning. ..

Det är ett talesätt!

Jag VET vad jag pratar om men jag begär inte att alla måste tro mig för det.

Jag är som sagt ingift släkt med mannen i fråga. Träffade honom för inte allt för längesedan på den avdelning där han vårdas för sina allvarliga skador!

Tror Du själv att de hade rubricerat skadorna som livshotande samt hållt honom nedsövd pga en skottskada i ett ben?

Ja det bevisar isf din brist på kunskap inom bävård...

Enough said...

Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Det där låter som ett förtäckt hot....
Men man kan ju knappast förvänta sig bättre från ett korkat WT som dig.

Den enda som borde skämmas i den här tråden är du, som hävdar att du vet vad du pratar om men helt uppenbart inte har koll på någonting.

Hur var det med "sjukvårdsutbildningen" du hävdar att du har?
Du visste ju precis hur man skulle göra när man precis skjutit någon, eftersom du gapade och skrek om att polisen gjorde fel.

Bara det faktum att du försvarar det här smutset och samhällets bottenskrap visar ju hur bedrövligt efterbliven du är.

Vad har du att säga om alla olagliga vapen tattaren hade?
Alla brott han begått?
Är det helt ok att bete sig så?
Citera
2014-06-19, 14:00
Medlem
isabellaaurelias avatar
Och ja jag väljer att vara anonym mestadels för att jag är nog inte supersugen på att någon fanatisk fb dåre skall stå och knacka på hos mig ... vilket jag VET förekommit!

Gällande vapnen de tagit upp från nyårsafton så kan jag inte yttra mig något större i det då det är ett pågående fall och därmed sätter jag punkt där.

Jag försvarar absolut inte någon kriminalitet då jag inte stödjer det på något sätt. Därmed försvarar jag honom som människa och anhörig!

Gällande krig i syrien varken kan eller tänker jag yttra mig då jag inte är påläst i ämnet.

Ha en fantastisk midsommar, det skall jag ha
Citera
2014-06-19, 17:40
Medlem
Citat:
Förtäckt hot?
Åh herregud nej. Total missuppfattning. ..

Det är ett talesätt!

Jag VET vad jag pratar om men jag begär inte att alla måste tro mig för det.

Jag är som sagt ingift släkt med mannen i fråga. Träffade honom för inte allt för längesedan på den avdelning där han vårdas för sina allvarliga skador!

Tror Du själv att de hade rubricerat skadorna som livshotande samt hållt honom nedsövd pga en skottskada i ett ben?

Ja det bevisar isf din brist på kunskap inom bävård...

Enough said...

Har jag nämnt något om skottskada i ett ben, eller rubriceringen därav?
Kan du inte ens läsa innantill?
Och hur "bevisar" det min okunskap om "bävård", vad det nu är?

Jag har avsevärd utbildning, samt erfarenhet, i akut omhändertagande av bl a skottskadade, vad har du?
En eftermiddags HLR-kurs från hemtjänsten?

Hälsa patrasket nästa gång du träffar honom att han enbart har sig själv att skylla, och att de flesta i Sverige önskar att kulorna tagit i det centrala nervsystemet.
Med din fantastiska utbildning så bör du veta vad det innebär...

Hoppas den stulna oxfilén från ICA smakar imorgon!
Citera
2014-06-27, 06:43
Medlem
1701s avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5899901
Citat:
De uppmärksammade polisskotten i Stigen utanför Färgelanda kan nu prövas på nytt. Den skottskadade mannen vill överklaga åklagarens beslut.

Publicerat torsdag 26 juni kl 15:29

Chefsåklagare Lena Kastlunds beslutade att lägga ner utredningen eftersom hon ansåg att poliserna inte gjorde något brottsligt när de sköt mannen.

Det var i mitten av mars som polisen, i samband med ett ingripande, sköt mannen i samhället Stigen, utanför Färgelanda. Han fick allvarliga, men inte livshotande skador.

Det enda vittnet till skotten har tidigare berättat för P4 Väst att hon vill överklaga fallet, genom den skottskadade mannens advokat
Citera
2014-07-10, 05:22
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1701
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5899901

Den enda som vill överklaga är vän alternativt släkting till offret? Antar vi.
I början av tråden här hade han inga vapen och polisen bara sköt ner honom, konstigt att vi andra inte skjutits ner av polisen.
Kan ha med att göra att vi normalt folk/icke kriminella inget har och vänta från polisen.
Hur som helst var nöjd med att han överlevde efter att riktat vapen mot polis, han kunde lika gärna varit död. Kanske kommer killen på bättre tankar de får vi väl hoppas trots allt fick han en extra chans i livet om han tar vara på den de återstår och se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in