2014-03-18, 18:38
Bannlyst
Jag var inne och såg på den skjutnes FB det var sorgligt att se. Seriöst

Killar mellan 30 -40 år som ville göra sig speciella med våld och vapen gaddningar och kamphundar.

Dom skrev om livets hårda skola? Massor av bilder

Vad jag förstår är dom Finska Zigenare från början med mest släkt i Skara och har insett att att det är svårt att lura folk på att sälja bilar och då vill dom testa något NYTT å som var ovanligt för 20 år sedan.

Nu mer villa alla 80 -Talister vara gaddade och småfarliga röka på äga fula kamphundar m.m

Även finska Zigenare har så klart tagit efter detta jag har suttit med många men på den tiden 80 - Talet bråkade dom mest med sina egna och var helt ok 100 gånger bättre än Ar.ber.
Citera
2014-03-18, 19:13
Bannlyst
Att Den skjutne sprang är inte alls konstigt han var säkert full och på rökt ville inte åka fast han räknade med att Pålisen inte skulle skjuta.

Hade han varit ren hade han inte sprungit och att bära pistol vet alla tjyvar som mig medför en onödig risk. Tutten får skjuta men inte tjyven. Jag ser inget fel i skjutningen.

Däremot var det fel att döda pojken som var SJUK i Varberg, men det är en helt anan historia.

Gubbdagis

Vad är det g.a raggare med pellebää?
Citera
2014-03-18, 19:44
Medlem
HRTs avatar
Kan tillägga att de som bor i lägenhet som har uppsikt över platsen är själva pundare, halvkriminella och löst folk. Både i lägenhetshuset, stenhuset och där bor man inte om man inte har några problem. Det finns en o annan tomte i hus också och Stigen är känt för sina idioter!
Man har huggit varann med yxa i huvudet, knivskärningar, fyllerikörningar tom av alkokärringar i 70årsåldern. En idiot sköt på skolan med älgstudsare och jobbar för kommunen. En annan idiot stal en dumper i ungdomen och hotade köra igenom en lägenhet. Det finns 1000tals historier...
Dock är det den senaste åren då all skit utifrån kommit dit.
Det har varit mängder med stölder från boende och pundare också.
Ja ger inte mkt för dessa individer.
Gubbarna som pratar på Stigens livs (Gubbdagiset) kan styrka det de har koll på vad som händer i byn
Citera
2014-03-18, 20:05
Bannlyst
Det var nog tur för dem att jag inte fick tag på dem säger Stefan skoglund ägare av Handlarns i Stigen.

Gubbligan? http://bohuslaningen.se/nyheter/dals...brottstjuvarna

Det är för djävligt att man inte kan bo i lugn och ro ute på landet. Jag vet vilka JAG ska rösta på.

Skulle jag bo på en liten ort skulle jag hålla ett xtra öga på folk som vill förstöra för andra.
Citera
2014-03-18, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av essetone
hur svårt kan det vara? vad har hon med detta att göra?
skoj att ditt namn avspeglar dig ganska väl.

Jag var nyfiken på vem sambon är eftersom jag är från trakten och att det var där han uppehöll sig, eftersom hon uttalar sig i pressen så är det nog inte så farligt att fråga efter henne här men det var tydligen känsligt.
Kul att mitt nick kan underhålla dig..
Citera
2014-03-18, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av superfjant
Jag var nyfiken på vem sambon är eftersom jag är från trakten och att det var där han uppehöll sig, eftersom hon uttalar sig i pressen så är det nog inte så farligt att fråga efter henne här men det var tydligen känsligt.
Kul att mitt nick kan underhålla dig..

(ler) Är det Sambon som är kvinnan som ofta använder kikare om hon hör något ljud? Som är vittne till skjutningen?

Henne skulle man ha på Pass På ett hygge en dimmig morgon långt ute på Lindvattnet.
Citera
2014-03-18, 21:43
Medlem
Raggarspinns avatar
Mer pengar till svensk polis. Och ge dom fler timmar på skjutbanan. Det här börjar bli jobbigt att läsa att polisen gör fel varje gång de ska gripa en brottsling. P.E hade möjligheten att överlämna sig till polisen eller hade han något att dölja? Att polisen sköt P.E bakifrån är väll helt naturligt eftersom han sprang ifrån polisen. Verkar inte som om han var intresserad att prata med polisen eller springa baklänges. Det här blir bara dumt. Om polisen bara hade skjutit lägre och trasat sönder ett par knän eller två så hade vi inte behövt skämmas för vår svenska poliskår. Nu är det polisen som har gjort fel och det kommer kosta både tid och pengar att utreda, samtidigt som buset gör som dom vill.
Citera
2014-03-18, 21:53
Bannlyst
Sista inlägget.

Just i detta fall är skjutningen berättigad P.E gör fingret till vårt samhälle han tror att han får bära vapen och att alla regler gäller alla utom honom. Han var desutom lyst.

Han kan vara glad att han inte bor i Serbien då vore hans liv över även om han överlever.

Dom skulle aldrig tro att han någonsin skulle tillföra vårt samhälle mer än elände.
Senast redigerad av Dirrtyfingers 2014-03-18 kl. 21:55.
Citera
2014-03-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buckan
'vi' blir definitive dummare
vilka vi?
om man rest en del, sa ser man att sverige ar ett sopigt u-land
visst folk ar inte sa fattiga pa pappret
men blir det en liten bostadskris sa finns inte mycket kvar pa pappret heller
lagenheter och hus ar ju kanske lite gamla och ruckliga, skit ifran 70-talet
kanske samma med skolor och sjukhus
kanske kan bli i det narmaste vardelosa, hus kanske ocksa skanks bort for 1 krona
lite pack-land ar det kanske redan
att snutar ar desperata och skjuter folk i huvudet hjalper kanske inte

Jag skulle nog säga tvärt emot dina observationer. Om man har rest runt i världen så inser man snabbt hur mycket bättre Sverige är än många andra länder. Visst ligger vi långt efter våra grannar just nu men det är för att vi har svenskfientliga politiker som styr skutan rakt ner för klippsatsen. Hade just svenskar fått frodas här för att senare knyta an banden med grannländerna till en nordisk union så hade vi kunnat bli en supermakt. En intellektuell sådan.

Ju längre ner vi sjunker desto vanligare blir händelser som dessa. Polisen har även dom familj att komma hem till så dom kommer agera tuffare i takt med att den sociala oron ökar och i takt med att dom kriminella blir våldsammare och mer hänsynslösa, som importerad kriminalitet ofta är. Svenskar blir infekterade av den den låga nivån på samhället så snart har vi massa trailerpark trash, fler MC gäng och fyllbultar utan framtidstro. Ett kvitto på att vi är på väg åt fel håll helt enkelt.
Citera
2014-03-18, 23:51
Bannlyst
Jag tror många har dåliga och väldigt fel förebilder 1985 var jag 20år ingen av mina gamla vänner tyckte att det var fräkt med att sitta inne, på den tiden var det bara tjyvar som gaddade sig.

När jag väl kom ut så var sanningen det sista man sa att man suttit på kåken och var utan jobb och bil.

I dag VET jag att vissa brudar faller för sånt.
Så djävla trgiskt menar jag har 3 ungar över 22 år skulle dom åka in vore det ett misslykande för mig och dom.

Att åka dit är ett tecken på att du är dum i hela hövet.
Citera
2014-03-19, 03:48
Medlem
SgtVimess avatar
Gubbligan? http://bohuslaningen.se/nyheter/dals...brottstjuvarna

Nja det är nog inte direkt dem som menas med gubbligan .. Snarare ett gäng farbröder som sitter utanför å har affären som ett ställe att träffas på .. Vanligt folk helt enkelt .. Kommunen har gjort sig känd tidigare genom ett par inte helt genomtänkta investeringar å det har väl försökt att räddas upp genom att ta emot folk som övriga landet inte har som ambition att ha som närmsta grannar .. Tyvärr så sticker dom ut rätt så rejält om man jämför dom med "vanligt folk" .. Sorry för OT
Citera
2014-03-19, 14:13
Medlem
tänkte slänga in en fråga till er som verkar ha koll på läget;

Hur är Färgelanda? Stigen? Högsäter? Ödeborg?

Kriminella? Invandrare? Pedofiler? Pundare?

Funderar på att köpa hus i området (med barn på g) och det vore ju förfärligt om det visade sig vara en gedigen torskkommun utan framtid...

Så, ärligt nu, hur är Färgelanda? Utelämna inga ortshemligheter. Jag vill veta om det hänger sliskiga gubbar utanför skolorna, om det smugglas lite skit under morgonens tidiga timmar OSV

TackaR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in