Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-15, 19:07
  #13
Medlem
Bonnatorps avatar
Yes gör så.
Ingen som råkar sitta på en länk till en fungerande (och crackad) Win7-64bit avbildning förresten?
Citera
2014-03-15, 19:43
  #14
Medlem
borrizs avatar
Starta datorn i felsäkert läge och gör en systemåterställning därifrån.
Citera
2014-03-15, 19:52
  #15
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Yes gör så.
Ingen som råkar sitta på en länk till en fungerande (och crackad) Win7-64bit avbildning förresten?

Här varsågod


http://www.heidoc.net/joomla/technol...download-links
Citera
2014-03-16, 14:28
  #16
Medlem
Bonnatorps avatar
Försökte att köra en sådan fuling som att bara kopiera över mitt eget windows till hårddisken och lägga all gammal data i en separat mapp, men då startar datorn ändå från min egen.
Håller på skapa bootbar USB-sticka atm, så får väl se hur det går.
Citera
2014-03-16, 14:46
  #17
Medlem
borrizs avatar
Har du ens försökt att göra återställning i felsäkert läge?
Citera
2014-03-16, 15:26
  #18
Medlem
konstits avatar
Windows Offline Defender på USB !
Citera
2014-03-16, 18:01
  #19
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Försökte att köra en sådan fuling som att bara kopiera över mitt eget windows till hårddisken och lägga all gammal data i en separat mapp, men då startar datorn ändå från min egen.
Håller på skapa bootbar USB-sticka atm, så får väl se hur det går.

Har det löst sig ?
Citera
2014-03-16, 18:29
  #20
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Har du ens försökt att göra återställning i felsäkert läge?
Återigen, startar man datorn i felsäkert läge får man bara en svart skärm med muspekare och försöker man sig på systemåterställning så fryser datorn.

Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Har det löst sig ?
Var och köpte ny USB-sticka igår, ett precis likadant som jag hade förut (SanDisk Cruzer Blade 16GB) som fungerade finfint till ändamålet.
Problemet är då att Windows 7 USB/DVD Download Tool inte hittar stickan.
Datorn visar stickan som en intern hårddisk så kan ha med det att göra, hände förmodligen när jag tryckte fel och råkade radera alla partitioner på stickan och fick formatera om från scratch (tog ca. 1,3 timmar).
Någon som vet hur man åtgärdar?

EDIT:
Uppenbarligen så har Microsoft fått någon fix idé om att flashminnen ska kännas igen som hårddiskar i Windows och SanDisk dansade omedelbart efter deras pipa.
Lyckades åtgärda det genom att använda WinUSB Maker genom vilken man kunde göra även hårddiskar (ergo flashminnet) bootbara med en ISO-fil.
Återkommer snart med resultat.
__________________
Senast redigerad av Bonnatorp 2014-03-16 kl. 19:01.
Citera
2014-03-16, 21:21
  #21
Medlem
Bonnatorps avatar
Lyckades göra stickan bootbar nu, men det vill inte fungera av någon anledning.
Finns två alternativ i bootmenyn: Ena heter SanDisk Cruzer och andra SanDisk Cruzer UEFI.
Väljer jag UEFI:n så ignorerar datorn det och bootar från min vanliga hårddisk ändå och väljer jag den andra så går datorn till en svart ruta med ett blinkande bindestreck längs upp till vänster med 0.5s mellan varje blinkning.
Några idéer om vad problemet kan vara?

EDIT: Kom ihåg att jag gjorde backup på förra minnet, ska se om det räcker med att bara föra över de filerna till det nya minnet nu när det ändå ska vara inställt som bootbart.
__________________
Senast redigerad av Bonnatorp 2014-03-16 kl. 21:24.
Citera
2014-03-17, 09:04
  #22
Medlem
Bonnatorps avatar
Allting är löst nu.

Tänkte inte på att man kunde köra windowsinstallationen utan att boota om datorn för det, så öppnade setupfilen som jag extraherat från ISO-kopia av Win7 Ultimate vara jag kopierade all gammal information på den disken till minnet och därefter körde fräsch installation.
Citera
2014-03-17, 09:29
  #23
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Allting är löst nu.

Tänkte inte på att man kunde köra windowsinstallationen utan att boota om datorn för det, så öppnade setupfilen som jag extraherat från ISO-kopia av Win7 Ultimate vara jag kopierade all gammal information på den disken till minnet och därefter körde fräsch installation.
Det skulle kanske vara en tanke att skapa ett användarkonto så att man inte behöver surfa på administratören i framtiden.
Citera
2014-03-17, 14:34
  #24
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det skulle kanske vara en tanke att skapa ett användarkonto så att man inte behöver surfa på administratören i framtiden.
Äschdå det får han som äger hårddisken ordna själv
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback