2005-10-16, 12:09
Medlem
bebleboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredoX
Hmm hur fr ja reda p min grannes mac adress?? Hans acess point r knuten till hans mac adress och ja vill spoofa den.. Vill komma t deras ntverk..
Antar att ni inte vill svara fr att det lter som om jag ska placera en trojan eller ngot men nje*ni kan nog se p medelandet att jag inte har kunskapen om trojaner* har bara lust att testa saker.

kr du airodump (programmet som anvnds fr att spela in iv's fr att cracka wep-nycklar) s str den. tnk bara p att routher troligtvis enbart ger en mac- tillgng t gng s nr du sitter p hans nt s kan inte han ansluta och vice versa. vet att den var lite gammal men jag skriver det end om ngon annan undrar.

airodump och wepcrack finns bde till windows och linux nu fr tiden btw.
Citera
2005-10-20, 02:25
Medlem
retrpants avatar
Hur gr man det p en Apple (OSX 10.4.2)?
Citera
2006-02-27, 20:20
Medlem
incomas avatar
hej!
har precis ftt tillbaka min laptop frn storebror

jo jag hittade ngra trdlsa ntverk hemmifrn med hjlp av cain, och tv av tre har ingen kryptering. Dock s hittade inte min mjukvara fr att se tillgngliga ntverk ntt av dom. D byter jag mac-adress tnkte jag s kanske det gr bttre... har bytt mac-adress p ntt kort frut d gick det utan problem, p min stationra burk....
men nr jag skulle gra det p denna s gr det inte... finns inte ens nn "avancerat" flik. Provade ven "smac" utan resultat
kan man p ntt stt gra det frn *prompten p ntt stt?
funderat ver om det r microsoft som inte vill att man ska kunna byta s ltt och fixat det genom nn update..? men det borde man ju i s fall hrt om...eller?
r helt ny p detta med wlan, kanske mrks..... jau jau, hoppas nn kan hjlpa ialla fall...

edit:
winxp
Citera
2006-02-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retürpant
Hur gr man det p en Apple (OSX 10.4.2)?
Skriv man ifconfig i ett terminalfnster, ls om det dr. (Mata fram texten med mellanslag, backa med b-tangenten, avsluta med q.)
Ngot i stil med sudo ifconfig en0 ether MAC-adress ska fungera, men jag har inte provat sjlv. Rapportera grna.

Edit: Nu ser jag att du frgade fr ett 1/3 r sedan, bttre sent n aldrig!
Citera
2006-02-28, 09:08
Medlem
lamt med progs

Fr att svara p frgan:
net config rdr -> coppa det inom fgelmsvinarna
typa in det i HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\typ nt (typ sk p strngen s borde ni hitta det) -> ndra till den mac ni vill ha

s gr man i win-milj fr alla som inte vet...
Citera
2006-02-28, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av incoma
hej!
har precis ftt tillbaka min laptop frn storebror

jo jag hittade ngra trdlsa ntverk hemmifrn med hjlp av cain, och tv av tre har ingen kryptering. Dock s hittade inte min mjukvara fr att se tillgngliga ntverk ntt av dom. D byter jag mac-adress tnkte jag s kanske det gr bttre... har bytt mac-adress p ntt kort frut d gick det utan problem, p min stationra burk....
men nr jag skulle gra det p denna s gr det inte... finns inte ens nn "avancerat" flik. Provade ven "smac" utan resultat
kan man p ntt stt gra det frn *prompten p ntt stt?
funderat ver om det r microsoft som inte vill att man ska kunna byta s ltt och fixat det genom nn update..? men det borde man ju i s fall hrt om...eller?
r helt ny p detta med wlan, kanske mrks..... jau jau, hoppas nn kan hjlpa ialla fall...

edit:
winxp

Det finns en guide hr:
http://www.nthelp.com/NT6/change_mac_w2k.htm
Citera
2006-02-28, 17:24
Medlem
incomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endler
Det finns en guide hr:
http://www.nthelp.com/NT6/change_mac_w2k.htm

tack!!!
Citera
2006-03-03, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av incoma
tack!!!

hehe men vadfan det var ju precis vad jag skrev tidigare. typ
Citera
2006-03-03, 10:16
Medlem
incomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w33z
hehe men vadfan det var ju precis vad jag skrev tidigare. typ

oups...missade det..tack iaf...puss & kram
Citera
2006-11-23, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangstar
a) gå till start menyn -> inställningar -> kontrollpanelen -> dubbel-klicka på nätverksanslutningar

b) höger-klicka på det nätverkskort du vill andra MAC address på och välj egenskaper.

c) under "allmänt" klicka på "konfigurera" knappen

d) klicka på "avancerat" flicken

e) under egenskaper så finns det nåt som heter nätverksaddress, klicka på den.

f) under "värde" skriver du in MAC addressen du vill ge nätverkskortet. skriv in MAC addressen i följd utan ":", t.ex: 0030BD29A5DD

g) gå till kommando prompten och skriv "ip config /all" eller "net config rdr" för att bekräfta förändringarna.

h) om du ser att MAC addressen ändrats, reboota och du är färdig.

taget från klcconsulting.com, de har en till metod men jag har inte fått den att funka. de har också en mjukvara för att göra det automatiskt, smac, som jag inte heller fått att funka (kan ha att göra med att jag använder svensk version av xp).

Finns inget som heter "nätverksadress" under egenskaper.. däremot finns det "lokalt tilldelad mac-adress" men här är "inte tillgänglig" ikryssad så det finns inget värde.. vad innebär detta?
Citera
2006-11-23, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerArnold
Finns inget som heter "nätverksadress" under egenskaper.. däremot finns det "lokalt tilldelad mac-adress" men här är "inte tillgänglig" ikryssad så det finns inget värde.. vad innebär detta?
Det betyder antagligen att fabriksinställningarna används. Om det går så skriv in ett nytt värde för att byta.
Citera
2006-11-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endler
Det betyder antagligen att fabriksinstllningarna anvnds. Om det gr s skriv in ett nytt vrde fr att byta.

Det gick! Tack! Skrev in 0030BD29A5DD och det verkar st kvar dr ox.. hoppas allt funkar som det ska sen nr den ska anvndas bara.. annars antar jag att det bara r att ta bort s r den gamla terstlld..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in