2014-04-09, 11:52
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Hade gärna sett att Ahnelöv hade stannat men då till en billigare peng. Sett till lönen och statusen som han ändå har så har inte presterat på den nivån jag tycker att man kan begära.

Kan nog bli bra för Ahnelöv i Djurgården med familjen runt omkring sig och att han nu kan betraktas som en stjärna bland backarna. Blev tyvärr bara en i mängden i Frölunda, han ska vara en topp 2-back inte en topp 6.
2014-04-09, 11:53
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Han var väl rätt hyfsad för några år sen om jag inte har fel? Rätta mig gärna.

Kom in som spets till HV säsongen 12/13. Visade sig vara oerhört slö på rören och svag i defensiven, där hans styrkor egentligen ligger.

Light version av Mikko Louma och det säger väl allt.

Men, han är väl i grund och botten en ganska bra back. Många bra spelare som blivit sämre i HV dem senaste åren.
Senast redigerad av Emba 2014-04-09 kl. 12:17.
2014-04-09, 12:53
Medlem
Displaceds avatar
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/brynas-far-reklamfria-matchstall-505354.aspx?tnl336Click=hockeyzon&tnl336Tab=ArtPop

Hoppas det blir så. Isf från Sveriges snyggaste tröja till Sveriges överlägset snyggaste tröja.

Edit: Bild på tröjan. Lär bara vara ett tidigt förslag.

http://i.imgur.com/dxH1Z8P.jpg
Senast redigerad av Displaced 2014-04-09 kl. 12:59.
2014-04-09, 12:59
Medlem
Busstations avatar
@NiklasJihde: Tung värvning av SHL-klubb som snart avslöjas. Tung.

Vågar man hoppas på Örebro som har presskonferens imorgon?

Håller tummarna!
2014-04-09, 13:00
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Härligt. Stor och stark. Ser ut att kunna bli riktigt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
Ahnelöv och Frölunda går skilda vägar. Dif nästa?

http://www.gp.se/sport/ishockey/1.2336286-ahnelov-har-flyttat-hem

Om så, kan Djurgården bli ett riktigt intressant lag i höst. Bra förvärv drar till andra bra spelare
2014-04-09, 13:16
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/brynas-far-reklamfria-matchstall-505354.aspx?tnl336Click=hockeyzon&tnl336Tab=ArtPop

Hoppas det blir så. Isf från Sveriges snyggaste tröja till Sveriges överlägset snyggaste tröja.

Edit: Bild på tröjan. Lär bara vara ett tidigt förslag.

http://i.imgur.com/dxH1Z8P.jpg

Har verkligen Brynäs råd att avstå från dom intäkter tröjsponsringen ger? Reklamfria tröjor vore fantastiskt, men innan det är officiellt bekräftat skulle jag ta det med en nypa salt. Risken är ju annars att man får betala priset för reklamfria tröjor i form av färre nyförvärv.
2014-04-09, 13:16
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
@NiklasJihde: Tung värvning av SHL-klubb som snart avslöjas. Tung.

Vågar man hoppas på Örebro som har presskonferens imorgon?

Håller tummarna!
Spännande.

Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Har verkligen Brynäs råd att avstå från dom intäkter tröjsponsringen ger? Reklamfria tröjor vore fantastiskt, men innan det är officiellt bekräftat skulle jag ta det med en nypa salt. Risken är ju annars att man får betala priset för reklamfria tröjor i form av färre nyförvärv.
Jag vet inte. Risken är att baksidan är desto mindre vacker. Vi får se vad som händer.
2014-04-09, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Hmm, Viksten känns... sådär. Han kan säkert blomma ut i SHL men jag är tveksam till att det blir i Örebro. Ser inte riktigt vart han ska få plats.
Förhoppsningsvis så skickar vi Wiklander, Weinstock, Strömberg, Plastino och alla 3 målvakter åt fanders. Då finns det plats för honom.
2014-04-09, 13:47
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackex
Förhoppsningsvis så skickar vi Wiklander, Weinstock, Strömberg, Plastino och alla 3 målvakter åt fanders. Då finns det plats för honom.

Jag tycker vi ska behålla och eventuellt låna ut Wiklander och Weinstock. Det är alltid bra att ha en stor trupp, speciellt när skadorna kommer. Tycker de har ändå gjort en godkänd säsong i SHL.

Tror Wiklander skulle kunna passa bra i en checkingline också, speciellt om Kåberg försvinner skulle det nog kunna bli intressant.
2014-04-09, 14:25
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackex

Duktige stockholmaren Wiklander borde kunna göra stor nytta i Djurgården.
2014-04-09, 14:42
Medlem
Jaha, när ska Modo presentera sina nyförvärv egentligen? Var väl uppemot en månad sedan nu som man fick veta att minst två spelare redan är klara. Tror ju inte att vi har värvat från Skellefteå, Färjestad eller Växjö heller, så varför denna tystnad?
2014-04-09, 14:45
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Har verkligen Brynäs råd att avstå från dom intäkter tröjsponsringen ger?
Ja. Unicef betalar visserligen inget men de generar ändå pengar.
Senast redigerad av Illusioner 2014-04-09 kl. 14:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in