2014-04-22, 12:15
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Everberg också signad alltså, ska bli spännande att se om han kommer spela i Luleå eller om han drar direkt till Nordamerika..

Kanske kan hoppas på en utlåning.
2014-04-22, 12:30
Medlem
Displaceds avatar
Det verkar inte bli någon Melin i Brynäs alltså, men det görs andra ändringar i tränarstaben.

http://brynas.se/artikel/51340/

http://gd.se/sport/brynas/1.7077398-klart-brynas-byter-tranare
2014-04-22, 13:46
Medlem
RedXs avatar
Löjligt att gnälla på att Zaar väljer Luleå. Han kan ha haft tusentals anledningar att välja dem före Skellefteå. Personligen tror jag att kombinationen av större roll i laget och mer pengar väger ganska tungt. En plats i en andra/tredjekedja i Luleå med stor chans till speltid i PP ses sannolikt som mer utvecklande än en plats i fjärdekedjan i Skellefteå. Inget konstigt med det.
2014-04-22, 15:50
Medlem
Draedons avatar
Bäcklin ny assisterande tränare i Leksand. http://www.leksandsif.se/artikel/51351/
2014-04-22, 15:57
Medlem
Scherbatskys avatar
Dan Tangnes till LHC, kommer vara assisterande tränare tillsammans med Magnus Hävelid.

http://www2.lhc.eu/artikel/51348/
http://www.corren.se/sport/lhc/det-kanns-helt-ratt-6905956-artikel.aspx
2014-04-22, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Löjligt att gnälla på att Zaar väljer Luleå. Han kan ha haft tusentals anledningar att välja dem före Skellefteå. Personligen tror jag att kombinationen av större roll i laget och mer pengar väger ganska tungt. En plats i en andra/tredjekedja i Luleå med stor chans till speltid i PP ses sannolikt som mer utvecklande än en plats i fjärdekedjan i Skellefteå. Inget konstigt med det.
Tror absolut inte att Luleå skulle kunna matcha ett eventuellt anbud från saik, däremot tror jag att det som fällde avgörandet är det faktum att saik helt enkelt är för bra, han skulle platsa i fjärdelinan där, kanske riskera att få spela i j20-laget.
Vi vet fortfarande inte hur han klarar sig på egen hand utan johansson och everberg
2014-04-22, 16:30
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

Bra analys. Han fick ett bud av GM Johansson i Skellefteå som en hyfsat lovande allsvensk ska ha. Varken mer eller mindre. Naturligtvis blev det övertrumfat av Luleå, som verkar ha gott om pengar att strö ut och som är i desperat behov av spelare som lätt kan lovas en plats i första eller andra kedjan.

Dessutom får det förstås kosta att ”bräcka” värsta mardrömmen
2014-04-22, 16:40
Medlem
Ferross avatar
Har svårt att tänka mig att Luleå erbjudit så mycket högre lön än vad Skellefteå gjorde. För en kille som Zaar så tror jag inte heller att det hade spelat så stor roll. Däremot så har man från Luleås håll antagligen lovat/erbjudit att han ska få chansen i en producerande roll i en första- eller andrakedja samt speltid i PP, vilket Skellefteå såklart inte har möjlighet till att göra på samma sätt.

Hur som så är jag väldigt exalterad över den här värvningen, tycker Zaar var mycket duktig redan för två säsonger sedan när han fick speltid hos Rögle i dåvarande Elitserien och han sitter nu dessutom på en väldigt fin säsong i Allsvenskan samt en strålande kvalserie. Förhoppningsvis så fortsätter hans utveckling så att han kan bli en utmärkande spelare även på SHL-nivå.
2014-04-22, 16:50
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Erm, överlägset bäst? Hur många gamla Skaikare är ordinarie i NHL? Det är väl ändå dit man vill som spelare med tanke på att det är den bästa ligan. Unga målvakter verkar man inte vara någon hejare på för den delen heller.

Vilken jävla kass fråga. Gamla Skellefteåspelare som är ordinarie? Du filade på den ett bra tag va? Det handlar inte om vad gamla spelare gör när dom väl kommer till NHL utan det handlar om att dom ska få möjlighet att få chansen. Just nu så är sju 90-talister och försöker ta en plats i NHL och nästa säsong kan det vara över tio. Du kan ju nämna ett lag som har fler?

Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Wow! Att inte andra sportchefer i landet har tänkt på detta. Blir detta vändningen för andra klubbbar nu? Har någon informerat klubbar utomlands? Har du någon aning om vad Skaik pröjsar sina spelare?

Det är väl just det sportchefer runt landet redan gjort. Det är därför vi ser t.ex Frölunda, Luleå och Brynäs rensa i sina trupper för att dom insett att dom har en drös med överbetalda spelare. Och jag vet att Skellefteå inte erbjuder oetablerade spelare drömlöner som många andra lag.

Men som sagt, framtiden får utvisa vad som händer med Zaar. Ett plus är väl att han slipper Rönnqvist brunkar hockey som verkade kväva stjärnorna.
2014-04-22, 16:55
Medlem
RedXs avatar
Lasse Johansson pikade ju om att man "inte skulle ge sig in i ett budkrig" om Zaar vilket man lätt kan tolka som att han erbjudits mer pengar någon annanstans. Sen vore det inte så konstigt om Luleå skulle vara beredda att betala mer för en spelare för andra/tredjekedjan än vad Skellefteå skulle göra för en spelare för fjärdekedjan. Därav tycker jag inte att det är orimligt att anta att Luleås bud var högre.

Därmed inte sagt att det nödvändigtvis var det huvudsakliga skälet till att valet föll på Luleå.
2014-04-22, 17:00
Medlem
Har aldrig trott att Bellemare skulle dra till NHL, bl.a. för att han just köpt hus här. Blev dock en smula orolig när jag såg hur länge han stod kvar med fansen inatt, det kändes nästan som ett avsked. Vore tråkigt att tappa våra två bästa importer någonsin på en och samma säsong, skönare människor får man leta efter.
2014-04-22, 17:03
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Har svårt att tänka mig att Luleå erbjudit så mycket högre lön än vad Skellefteå gjorde. För en kille som Zaar så tror jag inte heller att det hade spelat så stor roll. Däremot så har man från Luleås håll antagligen lovat/erbjudit att han ska få chansen i en producerande roll i en första- eller andrakedja samt speltid i PP, vilket Skellefteå såklart inte har möjlighet till att göra på samma sätt.

Hur som så är jag väldigt exalterad över den här värvningen, tycker Zaar var mycket duktig redan för två säsonger sedan när han fick speltid hos Rögle i dåvarande Elitserien och han sitter nu dessutom på en väldigt fin säsong i Allsvenskan samt en strålande kvalserie. Förhoppningsvis så fortsätter hans utveckling så att han kan bli en utmärkande spelare även på SHL-nivå.

Fast i Luleå så vet man ju att ingen producerar Förutom Klasen när han får en fri roll och vi såg ju vars det tog vägen.

Nej men det ska bli spännande att se hur det går för Zaar. Förhoppningsvis så kan Skellefteå värva någon mindre uppenbar spelare precis som man varit duktiga på dom senaste åren. Först och främst så måste en ersättare för Holloway in. Det betyder en spelare som är kapabel till mellan 30-60 poäng och jag ser inte att t.ex Oscar Sundqvist eller Adam Pettersson är redo för en sån roll riktigt ännu. Skulle vara kul att få tillbaka Mikko Lehtonen om han vill få rätsida på sin karriär igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in