2014-04-03, 17:57
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Han är iaf bättre än Lashoff och Linder. Salo har ju sagt klart och tydligt att han inte tänker röra så mycket i truppen.

Lashoff och Linder har ju inte heller kontrakt för nästa säsong.

Eftersom Nilsson inte håller för SHL än så hade han säkert fått för lite speltid nästa år också. Men vad ska Salo göra åt saken? Skriva kontrakt och låna ut är väl ett alternativ men det kanske inte Nilsson var så sugen på. Han tjänar ju inget på det själv. Att han gick till Timrå av alla ställen tycker jag säger ganska mycket. Han är helt enkelt för dålig för Leksand och SHL.

För övrigt hade Nilsson sämre +/- än både Lashoff och Kapstad sett till speltid. Det kanske inte hör hit men värt att nämna då de två sistnämnda får mycket skit för just den statistiken.[/quote]

Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Bästa 94or är väl att ta i men helt klart utvecklingsbar och hade kunnat vara ett namn för framtiden. Hade väl inte en jättebra säsong men hans prestationer var helt klart likvärdiga om inte bättre än rundningsmärket Lashoffs eller Pikkarainen. Förstår att han inte vill vara kvar när man blir behandlad så. Inte godkänt av Salo, han har många luckor att fylla.

Då har han blivit lika illa behandlad av samtliga SHL-sportchefer nu då eftersom ingen ville ha honom.
Senast redigerad av von_S 2014-04-03 kl. 18:26.
2014-04-03, 18:10
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Fast nu drar Nilsson för att han är redo för NHL Han har gjort en helt underbar säsong i Frölunda som en fysisk back
Redo för NHL? Är det därför han får testa spel i AHL? Det är ju du själv som sagt att spelare runt 20 endast lämnar pga att de har för lite speltid, eller gäller det bara alla lag förutom Frölunda?
2014-04-03, 19:13
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Mattias Nilsson till Timrå, vad fan Salo...
Är nog mer bekymrad över att Sjur lämnar...
2014-04-03, 21:31
Medlem
Fagervall till Luleå, ja business as usual, kommunisterna cirklar över VIK som gamar år efter år, hoppas han inte tar med sig några av de få vettiga spelare som finns. Jag skulle inte vara skitglad som Luleå-supporter, han har inte visat SHL-klass; matchcoachning=0 och kör samma linor oavsett resultat, namn och lön prioriteras.
Mitt tips är att det blir riktig bunkerhockey i Luleå framöver (likt tidigare år) och de klubbar Fagervall varit HC i.
2014-04-03, 21:35
Medlem
Displaceds avatar
Holloway lämnar?

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/bud-holloway-pa-vag-att-lamna-skelleftea/

Edit: Tillsammans med Scott?
Senast redigerad av Displaced 2014-04-03 kl. 21:38.
2014-04-03, 21:42
Medlem
B-Dawks avatar
Vi håller oss till hockeyn och inte vad spelarna sysslar med utanför plan!
Inlägg raderade.

/Mod
2014-04-03, 22:06
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Svedberg tillbaka till Brynäs?

http://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/guldhjalten-oppnar-for-en-aterkomst-till-shl/
Ser inte hur han ska få plats. Dessutom vore det bättre att lägga de pengarna på någon annan.
2014-04-03, 22:12
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Ser inte hur han ska få plats. Dessutom vore det bättre att lägga de pengarna på någon annan.
Kom att tänka på det, det finns ingen chans att han går till Brynäs när Starkbaum står för konkurrensen. Inte rätt utveckling för Svedberg.
2014-04-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvintusgul
Fagervall till Luleå, ja business as usual, kommunisterna cirklar över VIK som gamar år efter år, hoppas han inte tar med sig några av de få vettiga spelare som finns. Jag skulle inte vara skitglad som Luleå-supporter, han har inte visat SHL-klass; matchcoachning=0 och kör samma linor oavsett resultat, namn och lön prioriteras.
Mitt tips är att det blir riktig bunkerhockey i Luleå framöver (likt tidigare år) och de klubbar Fagervall varit HC i.

Har du vaknat nu

Finns väl inte en enda spelar i Västerås som Luleå är intresserad av? Man visar klart nu i KS hur pinsamma man är.
2014-04-03, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Finns väl inte en enda spelar i Västerås som Luleå är intresserad av? Man visar klart nu i KS hur pinsamma man är.
Hur kan man då vara intresserade av deras tränare, som misslyckats ganska brutalt med att få ihop detta namnkunniga lag?
2014-04-03, 22:59
Medlem
Fred Friendlys avatar
Thuresson klar för Färjestad har jag läst. . .
2014-04-03, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Har du vaknat nu

Internet är man inte bortskämd med i Jordanien och jag går emot min princip och svarar trollet som kastar skit åt höger o vänster om lag utan att veta ett skit, förutom hur det känns att ha Loobs lilla lem i sig.

Det finns spelare som sannolikt kommer följa Fagervall till hemmet i norrlandet, men varför bryr du dig om det? Jo för att du trollar runt och skriver en massa trams om allt och alla istället för att följa ditt Löfbergs lila. Hajj
Senast redigerad av qvintusgul 2014-04-03 kl. 23:27.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in