2014-05-05, 17:22
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Kähkönen klar för Leksand.

http://www.dt.se/sport/lif/1.7102644-kahkonen-klar-for-lif

Bra jobbat Salo!

Mja, men den smakade faktiskt rätt så bra.
2014-05-05, 17:25
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Trodde det var klart att han skulle lämna?

Hockeysverige publicerade denna igår.

http://www.hockeysverige.se/2014/05/04/jag-har-utvecklats-mycket-under-tiden-i-lulea/

Citat:
Luleå har hittat sin stjärncenter
LULEÅ Lars "Osten" Bergström behövde inte ro över Atlanten för att finna honom.

Det räckte med en promenad till hallen.

Enligt uppgifter till Kurirens Hockeyblogg står Niklas Olauson nära en fortsättning.

I dagsläget finns ett konkret erbjudande - Luleå Hockey.

Fem säsonger kan bli en sjätte.

Ett väldigt bra besked för Luleå om det slutar med en förlängning med Olausson som fyller 28 den 12 maj.

Publicerade kuriren igår. För att en dag senare publicera det här:

Citat:
LULEÅ Niklas Olausson är tydlig i sin intervju med kollega Appelgren. Han vill utomlands och har också uttryckt det till Luleå Hockey. Vad jag förstår finns det även andra SHL-klubbar med i bilden.
"Till 95 procents chans så spelar jag utomlands".
Enligt honom själv finns det flera intressenter.
Då återstår att se var det landar.

Han kommer dock att behålla lägenheten i Luleå tills vidare.

Luleå behöver därmed ordna en ersättare. Atlantårorna är inte i garaget. Osten kan bli Norrbottens andra Atlantroddare efter Peder Åström. Dags att fatta taget nu.

Hade inte läst den andra och trodde dumt nog att kuriren hade lite på fötterna. Själv har jag hört att han pratar om KHL.
2014-05-05, 17:28
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Publicerade kuriren igår. För att en dag senare publicera det här:
Hade inte läst den andra och trodde dumt nog att kuriren hade lite på fötterna. Själv har jag hört att han pratar om KHL.
Har sett att det ryktats lite om Jokerit på andra forum, känns inte helt omöjligt. Hoppas han stannar dock, alltid tråkigt när bra spelare drar.
2014-05-05, 17:35
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Dennis e klar!

http://www.modohockey.se/artikel/55172/

För övrigt så kör Luleå LHF live imorgon. Förlängning med Olausson?

Lulefansen har snackat ned honom eftersom han ansågs som förlorad. Men nu kanske en förstecenter som vinner SM?
2014-05-05, 18:03
Medlem
Känns bra med de förlängningar som blev officiella idag för Djurgården! Började nästan bli orolig för att spelare som Honken skulle försvinna, tråkigt med Nils men kan vara en kostnadsfråga och som tidigare nämnt är ju Deilert likvärdig. Hoppas att dom signar Tellan nu och att spelare som Guter tar ett extra kliv, med ett par spetsforwards till så kan vi nog konkurrera om platser ovanför kvalseriestrecket.
2014-05-05, 18:13
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Har sett att det ryktats lite om Jokerit på andra forum, känns inte helt omöjligt. Hoppas han stannar dock, alltid tråkigt när bra spelare drar.

Känns som att skridskoåkningen måste upp några snäpp för att han ska platsa i KHL. Spelsinnet är det ju inget fel på, men det går lite väl sakta ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Lulefansen har snackat ned honom eftersom han ansågs som förlorad. Men nu kanske en förstecenter som vinner SM?

Nu verkar han ju inte stanna ändå. Det var bara kuriren som gjorde en Pelle-Cervenka.

Det går lite för sakta och ibland ser han lite rädd ut för att skita ner sig dessutom. Annars har han gjort väldigt mycket bra för Luleå.
Senast redigerad av siryessir 2014-05-05 kl. 18:16.
2014-05-05, 18:22
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Känns som att skridskoåkningen måste upp några snäpp för att han ska platsa i KHL. Spelsinnet är det ju inget fel på, men det går lite väl sakta ibland.

Nu verkar han ju inte stanna ändå. Det var bara kuriren som gjorde en Pelle-Cervenka.

Det går lite för sakta och ibland ser han lite rädd ut för att skita ner sig dessutom. Annars har han gjort väldigt mycket bra för Luleå.

Jo, jag tycker också Olausson har fått oförtjänt dålig kritik senaste åren. En viktig kugge i Rönnqvists bygge.
2014-05-05, 18:47
Medlem
siryessirs avatar
http://www.hockeysverige.se/2014/05/05/uppgifter-han-blir-luleas-nya-malvakt/

Det är enligt kuriren Daniel Larsson som ska presenteras under morgondagen. Trist. Speciellt om Anders Nilsson har tänkt börja röra sig hemåt igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jo, jag tycker också Olausson har fått oförtjänt dålig kritik senaste åren. En viktig kugge i Rönnqvists bygge.

Japp! Fast jag förstår även att folk blir upprörda när han inte tar dom där extra skären/smällen framför mål/skotttäckningen. Har blivit det själv några gånger.
Senast redigerad av siryessir 2014-05-05 kl. 18:49.
2014-05-05, 18:48
Medlem
Embas avatar
Vänta.. Luleå tappar/släpper? Rautio för att värva Daniel Larsson?
2014-05-05, 18:54
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Vänta.. Luleå tappar/släpper? Rautio för att värva Daniel Larsson?

Nu gillar jag ju inte Daniel Larsson som person, men som hockeyspelare är han ju inte direkt dålig.
2014-05-05, 19:07
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Nu gillar jag ju inte Daniel Larsson som person, men som hockeyspelare är han ju inte direkt dålig.

OK, jag har kanske inte riktigt hängt med, men Larsson är en dokumenterat bra målis, som till och med Skellefteå AIK var intresserad av för några år sen. Vad är det som inte är bra här då?
2014-05-05, 19:09
Medlem
B-Dawks avatar
Det var nog ändå ganska klokt att ge Wallin förlängt till en bra mycket billigare penning. Han är ledaren och han har varit länge i klubben och vet hur det ligger till. Går ju inte att skicka bort alla kulturbärare på en och samma gång.

Troligen lär han väl spela 3:e eller 4:e center. En ny måste in som första, Hillding 2:a och Wallin/Fröberg gör upp om ordningen på de två sista kedjorna.

Beroende på hur det blir med Pontus Åberg så behövs ju i varje fall en center av klass och om Åberg inte lånas ut till Färjestad ja då behövs en forward till tycker jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in