2014-08-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
En fråga till er med koll: Vilken liga i Europa är det bästa "skyltfönstret" mot NHL? Är det fortfarande vår egen liga eller har KHL gått om oss?
KHL är väl sista anhalten?
2014-08-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Vilken cirkus. Björklöven vill ha Rasmus Edström. Rasmus Edström vill till Björklöven. Skellefteå vill inte att Edström spelar i Björklöven. Edström vill inte spela i någon annan allsvensk klubb.

Vad kommer att hända? Tråkigt att det blir så här.

Humor... Är She-left-you rädda för Umeå?
2014-08-26, 19:48
Medlem
Citat:
Vilken cirkus. Björklöven vill ha Rasmus Edström. Rasmus Edström vill till Björklöven. Skellefteå vill inte att Edström spelar i Björklöven. Edström vill inte spela i någon annan allsvensk klubb.

Vad kommer att hända? Tråkigt att det blir så här.
Är det ens tillåtet bara sådär att tvinga en spelare att vara kvar i sin klubb? Om nu Edström vill till Björklöven till varje pris så är det väl inget att ens tjafsa om. Amatörmässigt av Skellefteås styrelse
2014-08-26, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Är det ens tillåtet bara sådär att tvinga en spelare att vara kvar i sin klubb? Om nu Edström vill till Björklöven till varje pris så är det väl inget att ens tjafsa om. Amatörmässigt av Skellefteås styrelse

Hade Musse Pigg sökt hundvakt åt Pluto så skulle han inte skicka honom till Svarte Petter.
2014-08-26, 19:51
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Om han har kontrakt med dem kan de självklart tvinga honom.
2014-08-26, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Om han har kontrakt med dem kan de självklart tvinga honom.
Jo, man tycker ju att han borde fullfölja kontraktet utan tjafs om han nu har det fortfarande, men det kan ju vara så att Edström inte ser någon framtid i SAIK och vill lämna därför? Kan detta störa Skellefteås uppladdning tro? Hur som helst blir det en jävla följetong detta.
2014-08-26, 20:03
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Jo, man tycker ju att han borde fullfölja kontraktet utan tjafs om han nu har det fortfarande, men det kan ju vara så att Edström inte ser någon framtid i SAIK och vill lämna därför? Kan detta störa Skellefteås uppladdning tro? Hur som helst blir det en jävla följetong detta.
Edström platsar inte i Skellefteå har inte gjort det på flera säsonger. Egentligen borde kontraktet kapas. Han har varit utlånad de senaste två säsongerna.

Visst går det prata om rivalitet hit och dit. Rasmus är en duktigt spelare och just nu är han inte tillräckligt bra för SHL. Allsvenskan torde han inte ha något problem med. Han är kanske en bra SHL-back om några. Vem vet, då kanske han väljer Luleå före Skellefteå.
2014-08-26, 20:07
Medlem
Citat:
Edström platsar inte i Skellefteå har inte gjort det på flera säsonger. Egentligen borde kontraktet kapas. Han har varit utlånad de senaste två säsongerna.

Visst går det prata om rivalitet hit och dit. Rasmus är en duktigt spelare och just nu är han inte tillräckligt bra för SHL. Allsvenskan torde han inte ha något problem med. Han är kanske en bra SHL-back om några. Vem vet, då kanske han väljer Luleå före Skellefteå.
Hur som helst känns det väldigt fult av ledningen att vägra låta honom lämna om han ändå inte används. Undrar hur Rasmus själv mår? Personligen tycker jag synd om honom.
2014-08-26, 23:58
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Hur som helst känns det väldigt fult av ledningen att vägra låta honom lämna om han ändå inte används. Undrar hur Rasmus själv mår? Personligen tycker jag synd om honom.
Jag håller. Givetvis förstår jag också rivaliteten och hatet. Vi får se vad som händer med Rasmus.

http://norran.se/sport/skelleftea-aik/edstrom-pa-vag-till-bjorkloven-254235

Norran skriver att han är på väg till Björklöven. Det var MrMadhawk som skrev att det fanns komplikationer.
2014-08-27, 00:02
Medlem
Citat:
Jag håller. Givetvis förstår jag också rivaliteten och hatet. Vi får se vad som händer med Rasmus.

http://norran.se/sport/skelleftea-aik/edstrom-pa-vag-till-bjorkloven-254235

Norran skriver att han är på väg till Björklöven. Det var MrMadhawk som skrev att det fanns komplikationer.
Nog fattar man att SAIK inte gärna släpper iväg spelare hur som helst till en "ärkerival" men skönt att se att dom trots allt verkar ha hittat en lösning.En nytändning är nog vad killen behöver.
2014-08-27, 00:45
Medlem
Nu känns det ju som att han gott och väl kan stanna där.
2014-08-27, 08:52
Medlem
Citat:
Nog fattar man att SAIK inte gärna släpper iväg spelare hur som helst till en "ärkerival" men skönt att se att dom trots allt verkar ha hittat en lösning.En nytändning är nog vad killen behöver.

Jag förstår inte ens vad som skulle vara problemet!?

Edström har kontrakt med Skellefteå och har varit utlånad tidigare. Nu pratas det om utlåning igen till Löven.

Vem bromsar och varför? Det är ju inte ens samma serie! Måste vara en missuppfattning.

Att insnöade flatbottningar inte vill förstår jag, men knappast styrelsen..

.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in