2014-06-16, 16:52
Medlem
Busstations avatar
Ville viitaluoma klar för Örebro i två år framöver. Det skålar vi för!

En eller två backar till och jag är nöjd med truppen.
2014-06-16, 16:55
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Ville viitaluoma klar för Örebro i två år framöver. Det skålar vi för!

En eller två backar till och jag är nöjd med truppen.
Sa inte eran sportchef att lagbygget redan var färdigt?
2014-06-16, 17:22
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Sa inte eran sportchef att lagbygget redan var färdigt?

Nja, som jag fattade det sa han att de "inte letade aktivt" eller något liknade. Har varit rykten länge om att Ville var på gång till klubben, men ledning har hela tiden mörkat och sagt att han redan sitter på ett kontrakt med sin finska klubb och inte var påväg till Örebro. Antar att de inte ville dra upp någon uppmärksamhet och/eller förväntningar under förhandlingarna.

Vi bör ta in åtminstone någon back till, blir tufft om det skulle uppstå några skador med den redan tunna backtruppen.
2014-06-16, 17:28
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Nja, som jag fattade det sa han att de "inte letade aktivt" eller något liknade. Har varit rykten länge om att Ville var på gång till klubben, men ledning har hela tiden mörkat och sagt att han redan sitter på ett kontrakt med sin finska klubb och inte var påväg till Örebro. Antar att de inte ville dra upp någon uppmärksamhet och/eller förväntningar under förhandlingarna.

Vi bör ta in åtminstone någon back till, blir tufft om det skulle uppstå några skador med den redan tunna backtruppen.
Eftersom HPK presenterade två namn samtidigt så kan man ju tro att dom ville dra på det tills dom hittat ersättare, jag tror det varit klart med Viitalouma ett bra tag.

Men ja, en back eller två får ni nog hoppas på.
2014-06-16, 17:32
Medlem
Mikojans avatar
Skellefteå AIK - klubben med härligt självförtroende. Där tycker tränaren synd om Möller som missar LA Kings.
Underförstått en signal att mästarna kommer att mönstra ett mycket slagkraftigt lag. Bara så att skadeglada fansen till laget närmare Nordkalotten vet

http://norran.se/sport/skelleftea-aik/wallson-det-kanns-tudelat-217721
2014-06-16, 17:48
Medlem
Embas avatar
Nu är även André Petersson klar för KHL (Sochinskiye Leopardy). Lite otippat tycker jag.

Med lite eller ganska jävla mycket tur så kanske det dumpas både en eller två jönköpingskillar i höst/Vinter.
Senast redigerad av Emba 2014-06-16 kl. 17:52.
2014-06-16, 17:50
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Nu är även André Petersson klar för KHL (Sochinskiye Leopardy).

Lite otippat tycker jag.
Den kom oväntat, synd att en sån spelare inte kommer till Sverige.
2014-06-16, 17:53
Medlem
Embas avatar
Citat:
Den kom oväntat, synd att en sån spelare inte kommer till Sverige.

Ja nu kommer en förmodligen få se både Ullström, Tedenby, Petersson och Almqvist i KHL nästa säsong och lägg där till Thörna.

Dem fyra förstnämnda är ju killar i riktigt bra ålder också. Nu är förvisso inte Thörna lastgammal, men ja du förstår.

Det smakar jävligt illa iaf!
2014-06-16, 18:31
Medlem
Citat:
Viitalouma tillbaka i Örebro, viktig förstärkning, men det behövs nog lite mer på backsidan tycker jag.

Tycker nog alla. Men är också rätt säker på att någon back är påväg in.

Lagbygget är 'klart' fram tills augusti när lägret husar.
2014-06-16, 18:57
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackex
Tycker nog alla. Men är också rätt säker på att någon back är påväg in.

Lagbygget är 'klart' fram tills augusti när lägret husar.
Skulle inte vara så säker, Pontus Gustafsson sa att lagbygget var klart förra månaden, mycket möjligt att Viitalouma redan var klar då.
2014-06-16, 20:18
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Skulle inte vara så säker, Pontus Gustafsson sa att lagbygget var klart förra månaden, mycket möjligt att Viitalouma redan var klar då.

Är övertygad om att det letas runt efter en back till. Blir en back skadad under säsongen eller får en formdipp har vi ingen att ersätta med förutom juniorer. Förmodligen är det ekonomin som gör att man ligger lågt tills man hittat någon utifall man inte skulle hinna hitta någon till starten. Hinner man inte hitta någon kommer det komma in en under säsongen.
2014-06-16, 21:12
Medlem
Citat:

Hörde idag av en vän som har lite info i Örebro att 2 backar är påväg och en är mer eller mindre redan klar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in