2014-07-26, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fortfarande är han inte lika bra som han var för 10-12 år sen, knappast han som ska bidra hos er.
Jag har inte direkt fått uppfattningen att han skulle ingå i förstakedjan. Är ju som sagt två namn till som skulle in. Dock som marknaden verkar vara kan jag inte se honom som en dålig värvning. Det är egentligen bara Janmark, Fjantenberg (under normala omständigheter två namn som alls som skulle sticka ut). Ridderwall, Nilhlstorp, Ersberg och Sevc som varit de stora värningarna än så länge.

Vad vet vi om Sevc, varför väljer han inte de stora slantarna, är han godhjärtad?, eller tycker de i KHL att han är slut? Iaf är han bara typ två månadar yngre än Melin.

Visst en och annan transatlant har kritat på för ett och annat lag, men vad vet man om dom, kan gå hursomhelst med dem.

Nåja, det braiga som jag tror är faktiskt att HV71 inte tappat så mycket, det är WK, Salmela och Rajala kan man egentligen inte räkna som tapp. Och att en nyrehabiliterad Kolan nästan blir som ett nyförvärv då han ju inte spelade så mycket förra säsongen, och när han varit frisk så har han ju en varit en landslagsback av hyfsad klass.
Senast redigerad av Skogsrök 2014-07-26 kl. 14:40.
2014-07-26, 14:41
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Jag har inte direkt fått uppfattningen att han skulle ingå i förstakedjan. Är ju som sagt två namn till som skulle in. Dock som marknaden verkar vara kan jag inte se honom som en dålig värvning. Det är egentligen bara Janmark, Fjantenberg (under normala omständigheter inget alls som skulle sticka ut). Ridderwall, Nilhlstorp, Ersberg och Sevc som varit de stora värningarna än så länge.

Vad vet vi om Sevc, varför väljer han inte de stora slantarna, är han godhjärtad?, eller tycker de i KHL att han är slut? Iaf är han bara typ två månadar yngre än Melin.

Visst en och annan transatlant har kritat på för ett och annat lag, men vad vet man om dom, kan gå hursomhelst med dem.
Många KHL lag har fullt med utlänningar (dvs de får ej ta in mer pga utlänningskvoten), var väl därför.

Annars så får väl Little, Dixon, Laakso, Klepis också räknas som stora värvningar.

Finns många spännande spelare som kommer blomma ut denna säsongen.
2014-07-26, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Många KHL lag har fullt med utlänningar (dvs de får ej ta in mer pga utlänningskvoten), var väl därför.

Annars så får väl Little, Dixon, Laakso, Klepis också räknas som stora värvningar.

Är väl snarare tvärtom? Är ju en hel knippe med spelare som dragit utomlands och många av domär bland dom mest tongivande i hela serien. Kan bli den blekaste säsongen på många år är min känsla men jag hoppas jag har fel.
2014-07-26, 14:58
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Är väl snarare tvärtom? Är ju en hel knippe med spelare som dragit utomlands och många av domär bland dom mest tongivande i hela serien. Kan bli den blekaste säsongen på många år är min känsla men jag hoppas jag har fel.
Och du tror inte andra spelare kommer blomma ut och ta deras platser?

Visst, SHL kanske har blivit sämre till denna säsongen, men herregud vad det överdrivs.
2014-07-26, 15:03
Bannlyst
Citat:

Azzå när det gäller just specifikt transatlanterna så är det ju så jädrans svårt att veta var man har dem. En del kommer göra succé men en hel del av dem kommer bli fiasko. Och det är därför jag väljer att inte räkna med dem men visst de lagen som lyckas värva de där transatlanterna som kommer bli bra har ju förstås gjort ena riktiga kanonkap men som sagt hur ska vi veta vilka de är nu?
2014-07-26, 15:07
Bannlyst
Citat:

Visst, SHL kanske har blivit sämre till denna säsongen, men herregud vad det överdrivs.
Visst är det som du säger. Jag hoppas stort på HV:s unga garde. De där som stod upp bra mot Skaik i kvarten när i stort sett alla våra "stjärnor" var skadade. I princip är det bara WK som lämnat av dom. Och det goda med spelarflykten är ju att nu bör lagen med bra juniorverksamhet gynnas av det och många nya unga "okända" namn kliva fram man måste ju se det så att detta ger nya möjligheter. Så visst tror jag att det här kan bli en riktigt rolig säsong med många nya stjärnämnen.
2014-07-26, 15:08
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Azzå när det gäller just specifikt transatlanterna så är det ju så jädrans svårt att veta var man har dem. En del kommer göra succé men en hel del av dem kommer bli fiasko. Och det är därför jag väljer att inte räkna med dem men visst de lagen som lyckas värva de där transatlanterna som kommer bli bra har ju förstås gjort ena riktiga kanonkap men som sagt hur ska vi veta vilka de är nu?
Självklart så går inte det, men man har ju ett hum om hur de som redan varit i Sverige kommer prestera, Nick Johnson, Brian Connelly, Jeff Taffe osv kan alla visa sig vara riktigt toppvärvningar, men flopprisken på dom känns högre än på de som redan varit i Sverige.
2014-07-26, 15:46
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ja, men det är ju hans enda styrka generellt sett.
I Allsvenskan gissar jag att han håller ändå.

Hade varit en skön värvning.
2014-07-26, 16:00
Medlem
Citat:

Fast det var ju väldigt längesen det var så många stjärnspelare försvinner nästan samtidigt inför en ny säsong. Men visst, det överdrivs en hel del och allt vad nollan Wennerholm skriver ska man givetvis inte lyssna på men faktum är att förra säsongen var tämligen blek och jag ser inte så många ljusningar inför denna säsong heller men största fördelen är väl att dom flesta lagen iaf på allvar har chans att vinna guld. Skellefteås dominans lär ju vara över nu.
2014-07-26, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
I Allsvenskan gissar jag att han håller ändå.

Hade varit en skön värvning.
Om han inte kostar så eller för mycket så vore det en skön värvning ja, men någon grovjobbare är han då inte.
2014-07-26, 17:02
Medlem
€rics avatar
Citat:
Om han inte kostar så eller för mycket så vore det en skön värvning ja, men någon grovjobbare är han då inte.

Är väl fan ingen som värvar brendl och tror att han ska vara grovjobbare heller?

Brendl är perfekt att i ett allsvensk lag om man får hans kedjekamrater att acceptera hans roll.
2014-07-26, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Är väl fan ingen som värvar brendl och tror att han ska vara grovjobbare heller?

Brendl är perfekt att i ett allsvensk lag om man får hans kedjekamrater att acceptera hans roll.
Nej, han är bara en målskytt. Var just det jag påpekat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in