2014-04-22, 21:18
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
När det gäller Arlbrandt så vet jag garanterat att det inte satt i pengarna.

Han ville alltså till varje pris bort från residensstan?
2014-04-22, 21:19
Medlem
Positiva rykten om Viitalouma.
http://na.se/sporten/ishockey/nedslapp/1.2462866-viitaluoma-pa-vag-tillbaka

Dessutom nämns det att en ny spelare kommer presenteras inom kort. Inte en susning om vem det kan vara, men jag hoppas på en stabil tvåvägsback!
2014-04-22, 21:39
Medlem
Busstations avatar
Viitaluoma sägs vara klar för Örebro och spekulationerna blir inte mindre när NA "avslöjar" att diskussioner pågott.

En annan spelare ska vara klar för klubben och ska presenteras i dagarna. Har inte en blekaste om vem det kan vara.

2014-04-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Positiva rykten om Viitalouma.

Dessutom nämns det att en ny spelare kommer presenteras inom kort. Inte en susning om vem det kan vara, men jag hoppas på en stabil tvåvägsback!

Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Viitaluoma sägs vara klar för Örebro och spekulationerna blir inte mindre när NA "avslöjar" att diskussioner pågott.

En annan spelare ska vara klar för klubben och ska presenteras i dagarna. Har inte en blekaste om vem det kan vara.

Hehe jag skulle just in o peppa om detta! Grymt om ville kommer tillbaka, fantastisk hockeyspelare! Undra sa flundra vem den andra är
2014-04-22, 22:06
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Men hallå lulefans, jag tror ni fått nån som heter Fahlman på hjärnan. En sportskrivare som tydligen hetsade upp er för 2-3 år sen, och som bara ni brydde er om. Kom igen, det har hänt otroligt mycket sen dess.

Bl a har Skellefteå dragit ifrån på alla fronter. Gå in för att kämpa tillbaka istället för att jaga hjärnspöken

Jag avskyr Fahlman. Så var det sagt.

Att Skellefteå har dragit ifrån alla inklusive Luleå säger nog inte någon emot.

Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Ja vi säger väl så, i din värld så är ju hela Luleå Hockey minst lika bra som Skellefteå AIK, i teorin då, men det spelar ingen roll för alla spelare kan ju nå NHL.
DU har fortfarande inte svarat på frågan vilket lag som har mer 90-talister som spelat NHL matcher än Skellefteå AIK? Jag tolkar det som att du redan vet svaret och har ett sånt gigantiskt mindervärdighetskomplex gentemot Skellefteå att du hellre använder dig av trötta härskartekniker än att svara.

Och insläppta mål har inte så mycket med bara försvarsspelet att göra utan mer med hela spelsystemet. Och Skellefteå har lyckats bättre med att kombinera högt pressande försvarsspel med en bra offensiv. Luleå orkade bara med att spela försvarsspel.

Tror det är lika bra att ge upp det här. Vi lever inte i samma värld helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Verkar ha varit på oerhört dåligt humör, var även kort med andra journalister.

Det kändes ju lite smått överdrivet. Det känns ju lite Nordkorea över uttalandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
När det gäller Arlbrandt så vet jag garanterat att det inte satt i pengarna.

Därav "kanske". Av tradition brukar ju inte Luleå inte kunna matcha när klubbarna söderut slänger fram plånboken. Det är väl bara den vanan som sitter i.
Senast redigerad av siryessir 2014-04-22 kl. 22:11.
2014-04-22, 22:25
Medlem
Displaceds avatar
Intervju med Sundlöv.

http://play.shl.se/video/3496105384001/
2014-04-22, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Ja, jag frågade ju dig om vilket lag som har mer 90-talister i eller på väg in i NHL, eller hur? Det är rätt svårt att bedöma dom som är äldre än så eftersom det var med 90erna som ungdomssatsningen började.

Bitter över att Skellefteå AIK lyckades utveckla ''ert'' försvarsspel och dessutom göra det betydligt bättre?
Om ni är en sådan talangskola varför ska ni då behöva värva folk som Zaar utifrån? Och varför grinar du så inåt helvete över att han valde ett annat lag när ni själva är sån otrolig talangfabrik?
2014-04-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Intervju med Sundlöv.

http://play.shl.se/video/3496105384001/

Vet inte vad jag tycker om detta riktigt, han har ju ett riktigt Brynäshjärta ,men kanske är det en förändring vi behöver.

Ser man över det långa loppet tycker jag ändå att han har gjort ett bra jobb med truppen de flesta åren och haft en del riktigt vassa värvningar.

Frågan är bara vem som tar över, men jag håller tummarna på att det är någon med både hjärta för klubben och koll på marknaden.

Risken finns ju att det kommer in någon som spenderar allt för hårt och slutför en massa floppvärvningar.
2014-04-22, 23:41
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillmats
Det är bra eller? Berätta ni Brynäsfans vad ni tycker om detta!
Jag tycker det är synd. Har man läst på sociala medier dom senaste åren har det sett ut som att väldigt många supportrar tyckt att han ska bort, men det är ju ofta dom som skriker mest. Dom flesta tror jag helst hade sett honom kvar.

Hade nog tyckt att Janne Larsson varit en naturlig ersättare, men så sent som idag blev han klar som ny videocoach, så det spåret är nog kört. Sedan ser jag inte så många inom organisationen som kan ta över detta jobb. Dackell och Molin har ju också precis blivit klara som assisterande tränare. Honken har blivit erbjuden en tjänst inom föreningen, men knappast som sportchef. Han är inte mogen än, även om han säkert om 5-6 år kan vara aktuell. Även om knappt någon på detta forumet kommer hålla med mig så tror jag ändå att Tommy Jonsson skulle passa in i den rollen. Han har ett brynäshjärta och har skaffat sig erfarenhet genom alla år i föreningen. Inte dumt enligt mig.

Skulle man ändå satsa på någon utomstående är Johan Garpenlöv, i mina ögon en bra ersättare. Jag vet att han har djurgårdshjärta osv. men jag tror ändå han skulle få svårt att tacka nej om Brynäs verkligen frågade honom seriöst. Många kontakter i Nordamerika och känns allmänt kunnig, även om jag givetvis inte känner honom.
2014-04-22, 23:48
Medlem
von_Ss avatar
Masken är väl ledig
2014-04-22, 23:50
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Han ville alltså till varje pris bort från residensstan?

Nej.
2014-04-23, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Det låg visst lite sanning i ryktet trots alla förnekelser alltså. Vem ersätter?

Håller tummarna att det blir Roger Melin.

Jag var under uppfattningen att Melin skulle ta över efter Johan Hemlin som sportchef efter hans kontrakt med Linköping gick ut vilket "hintades" om lite i intervjuer han gjorde när han anlände.

Men med tanke på Linköpings säsong och all skit som varit runt honom och laget så kanske han tar chansen i Brynäs istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in