Citat:
Ursprungligen postat av
lillmats
Det är bra eller? Berätta ni Brynäsfans vad ni tycker om detta!
Jag tycker det är synd. Har man läst på sociala medier dom senaste åren har det sett ut som att väldigt många supportrar tyckt att han ska bort, men det är ju ofta dom som skriker mest. Dom flesta tror jag helst hade sett honom kvar.
Hade nog tyckt att Janne Larsson varit en naturlig ersättare, men så sent som idag blev han klar som ny videocoach, så det spåret är nog kört. Sedan ser jag inte så många inom organisationen som kan ta över detta jobb. Dackell och Molin har ju också precis blivit klara som assisterande tränare. Honken har blivit erbjuden en tjänst inom föreningen, men knappast som sportchef. Han är inte mogen än, även om han säkert om 5-6 år kan vara aktuell. Även om knappt någon på detta forumet kommer hålla med mig så tror jag ändå att Tommy Jonsson skulle passa in i den rollen. Han har ett brynäshjärta och har skaffat sig erfarenhet genom alla år i föreningen. Inte dumt enligt mig.
Skulle man ändå satsa på någon utomstående är Johan Garpenlöv, i mina ögon en bra ersättare. Jag vet att han har djurgårdshjärta osv. men jag tror ändå han skulle få svårt att tacka nej om Brynäs verkligen frågade honom seriöst. Många kontakter i Nordamerika och känns allmänt kunnig, även om jag givetvis inte känner honom.