2014-04-22, 17:08
Medlem
€rics avatar
Sedan bör man till luleå fördel faktiskt ta upp att dem under senare år lyckats få allsvenska spelare att bli bra shl/elitserie spelare.
2014-04-22, 17:10
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Tror absolut inte att Luleå skulle kunna matcha ett eventuellt anbud från saik, däremot tror jag att det som fällde avgörandet är det faktum att saik helt enkelt är för bra, han skulle platsa i fjärdelinan där, kanske riskera att få spela i j20-laget.
Vi vet fortfarande inte hur han klarar sig på egen hand utan johansson och everberg

Självklart så fick han inga garantier för spel i en toppkedja. Det tror jag knappt nån fått. Det är tror jag är en del i Skellefteås framgång att alla arbetar mot ett gemensamt mål och att ingen går och surar om dom inte får den roll dom anser sig förtjäna. Hur som helst så skulle han knappast fått spela fjärdelina. Möjligtvis fått börja i tredje men Skellefteås bredd har ju gjort så att topp 9 i princip varit på samma nivå. Det är ju inte så att Skellefteå skulle vara så dumma att sätta en lirare i fjärdelinan tillsammans med en krigare som Martin Lundberg.

Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Har aldrig trott att Bellemare skulle dra till NHL, bl.a. för att han just köpt hus här. Blev dock en smula orolig när jag såg hur länge han stod kvar med fansen inatt, det kändes nästan som ett avsked. Vore tråkigt att tappa våra två bästa importer någonsin på en och samma säsong, skönare människor får man leta efter.

Äh, han stod ju kvar längst förra året också. Men det vore väldigt tråkigt. Men det skulle vara roligt att se han få chansen i NHL på samma gång. Sen om det inte funkar därborta så lär han ju vilja komma tillbaka som Jocke gjorde efter första finalen.
2014-04-22, 17:18
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Sedan bör man till luleå fördel faktiskt ta upp att dem under senare år lyckats få allsvenska spelare att bli bra shl/elitserie spelare.

Absolut. Frågan är om det har berott på Rönkens spelsystem eller att dom är bra på att utveckla spelare. Sen har ju Skellefteå utvecklat Bellemare från Leksand till NHL intresse.
2014-04-22, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Sen vore det inte så konstigt om Luleå skulle vara beredda att betala mer för en spelare för andra/tredjekedjan än vad Skellefteå skulle göra för en spelare för fjärdekedjan. Därav tycker jag inte att det är orimligt att anta att Luleås bud var högre.

Därmed inte sagt att det nödvändigtvis var det huvudsakliga skälet till att valet föll på Luleå.

Precis man betalar olika mycket beroende på vilka arbetsuppgifter man förväntar sig personen ska göra. I Luleå får han såklart mer ansvar och förväntas göra mer än Skellefteå. Och helt rätt få mer betalt för det.
Men knappast några större summor som skiljer.

Sen om Luleå gör rätt eller fel får tiden utvisa.
2014-04-22, 18:26
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Löjligt att gnälla på att Zaar väljer Luleå. Han kan ha haft tusentals anledningar att välja dem före Skellefteå. Personligen tror jag att kombinationen av större roll i laget och mer pengar väger ganska tungt. .

Rätt analys, killen skall spela PP och avgörande lägen.
Han är bra framåt med ett hårt skott typ Bud Hollaway. Mindre bra bakåt. En fin kille som kan nå landslaget, kanske mer.
2014-04-22, 18:47
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric

Absolut. Rönken var duktig där. Men efter ett par år flydde spelarna han gjorde bättre. Varför blev dom inte kvar i stålstan?
2014-04-22, 18:49
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Absolut. Rönken var duktig där. Men efter ett par år flydde spelarna han gjorde bättre. Varför blev dom inte kvar i stålstan?

Hjalle och Arla lämnade av sociala skäl.
2014-04-22, 19:04
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Absolut. Frågan är om det har berott på Rönkens spelsystem eller att dom är bra på att utveckla spelare. Sen har ju Skellefteå utvecklat Bellemare från Leksand till NHL intresse.

Nu var ju både Bellemare och flera Luleåvärvningar stjärnor i Allsvenskan när de lämnade. Säger inte att det inte är duktigt av ES-lagen men de har ju ändå fått duktiga spelare att jobba med.
2014-04-22, 19:14
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Vilken jävla kass fråga. Gamla Skellefteåspelare som är ordinarie? Du filade på den ett bra tag va? Det handlar inte om vad gamla spelare gör när dom väl kommer till NHL utan det handlar om att dom ska få möjlighet att få chansen. Just nu så är sju 90-talister och försöker ta en plats i NHL och nästa säsong kan det vara över tio. Du kan ju nämna ett lag som har fler?

Det är väl just det sportchefer runt landet redan gjort. Det är därför vi ser t.ex Frölunda, Luleå och Brynäs rensa i sina trupper för att dom insett att dom har en drös med överbetalda spelare. Och jag vet att Skellefteå inte erbjuder oetablerade spelare drömlöner som många andra lag.

Men som sagt, framtiden får utvisa vad som händer med Zaar. Ett plus är väl att han slipper Rönnqvist brunkar hockey som verkade kväva stjärnorna.

En kass fråga? Skellefteå som är landets överlägset bästa talangskola borde ju rimligen ha fått fram några namn som platsar i världens bästa liga. Eller så kanske du ska komma ner på jorden innan du uttalar dig igen.

Ja, precis som när Skellefteå skapade en revolution i elitserien när man började spela försvarsspelet man gör nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan

Luleå kanske inte riktigt kunde matcha lönerna som erbjöds heller.
Senast redigerad av siryessir 2014-04-22 kl. 19:19.
2014-04-22, 19:24
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
En kass fråga? Skellefteå som är landets överlägset bästa talangskola borde ju rimligen ha fått fram några namn som platsar i världens bästa liga. Eller så kanske du ska komma ner på jorden innan du uttalar dig igen.

Ja, precis som när Skellefteå skapade en revolution i elitserien när man började spela försvarsspelet man gör nu?.

Ja, jag frågade ju dig om vilket lag som har mer 90-talister i eller på väg in i NHL, eller hur? Det är rätt svårt att bedöma dom som är äldre än så eftersom det var med 90erna som ungdomssatsningen började.

Bitter över att Skellefteå AIK lyckades utveckla ''ert'' försvarsspel och dessutom göra det betydligt bättre?
2014-04-22, 19:38
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ja, jag frågade ju dig om vilket lag som har mer 90-talister i eller på väg in i NHL, eller hur? Det är rätt svårt att bedöma dom som är äldre än så eftersom det var med 90erna som ungdomssatsningen började.

Bitter över att Skellefteå AIK lyckades utveckla ''ert'' försvarsspel och dessutom göra det betydligt bättre?

Som är på väg in? Alla som spelar hockey kan vara på väg in i NHL. Det intressanta är väl ändå vilka klubbar som får fram spelare som gör det. Där slår väl rätt många lag Skaik på fingrarna va? Konstigt med tanke på hur överlägsna man är.

Bättre? Nja, man släppte ju in fler mål än Luleå så jag har svårt att kalla det bättre. Offensiven däremot är ju klart bättre i Skaik.

Kom ner på jorden nu istället. Du är ju mer fanatisk än Fahlman.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/farjestad/article18757396.ab

Citat:
Fredrik Pettersson-Wentzel, 22, fick kritik för sitt spel i SM-finalserien.
Nu går general manager Håkan Loob till våldsam motattack:
– Jag hatar alla som säger att vi har fel målvakt, säger han till VF.

Hatar? Jaja, lugn och fin nu.

http://www.brynas.se/artikel/55000/

Sundlöv slutar som sportchef.
Senast redigerad av siryessir 2014-04-22 kl. 19:51.
2014-04-22, 20:04
Medlem
Displaceds avatar
Sundlöv slutar:

http://brynas.se/artikel/55000/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här