Citat:
Ursprungligen postat av
fiskoega
Hej alla glada!
10 dagar med snus nu...
Bästa jag gjort hittills. Hoppas jag inte provocerar någon nu, men är inte riktigt i fas för att lägga av.
Gick runt med konstant trötthet (framförallt stora dippar) under hela perioden - runt 200 dagar.
Kunde bli sjukligt trött tidigare. Blir inte längre.
Också nästan lite manisk vad gäller mat, åt allt som kom i min väg och var jämt groteskt hungrig. Behärskade mig dock allt som oftast. Detta har helt avtagit vilket är jätteskönt.
För mig är snuset en konstgjord lycka. Att stoppa in den där jävla prillan.
Det, kombinerat med studier som extremt få har påvisat några negativa effekter, har gjort att jag tagit detta beslut.
Lycka till alla. Jag ska lägga av, en dag, när jag har lite mer motivation... Jag hoppas ni klarar det, för visst är det optimalt att inte snusa, om man tycker det känns bra.
Detta inlägg skrev jag drygt ett år sedan. Nu tänker jag sluta igen. Vet inte vad som fått mig att fatta detta beslut men mätte mitt blodtryck som inte såg jättedåligt ut men inte heller bra.
Snusar minst 2 dosor om dagen. Känner också hur min läpp är fnasig och fick en liten blåsa på en av sidorna (snusar på båda) som dock tack och lov försvann, men nojar lite över cellförändringar där man sliter så mycket på slemhinnorna. Bukspottkörtelcancer inte heller kul även om studier inte kunnat visa ett helt samband som jag förstått det.
Nåväl, det är endast hälsovinsterna jag slutar för. Ynka 15 000 om året gör ingen rik ändå...
Jag hade kört cold turkey om det inte var för att jag vaknar upp i ren panik första veckan på nätterna och får ingen luft, kallsvettig m.m.
Så jag kommer köra nikotintuggummi på kvällarna första veckan för att sova bra. Nikotinfritt snus är fortfarande snus och går därför bort. Kanske kan ta till det på fest ibland.
Ser fram emot ett lugnare hjärta, bättre hälsa, bättre andning (roligare att träna) , fräschare mun och slippa bördan med snuset.
Ser inte fram emot kallsvettningar, sjuklig trötthet som kan vara i ett år eller mer, hjärnspöken, hunger, lägre ämnesomsättning vilket kräver mer träning eller mindre mat, avsaknad att ha något under läppen...