Citat:
Ursprungligen postat av
Nahasapeemapetilon
Ja, så är det. Dock är det viktigt att komma ihåg att suget bara är psykiskt (om man varit snusfri i minst nån vecka). Hjärnan är så otroligt lömsk och tar till alla metoder för att få dig att börja igen.
"Livskris? Perfekt, då är det ju klart att du får börja igen! Du kan alltid sluta igen när du mår bättre!"
Yes, din kropp mår så mycket bättre, likaså min! Du är inte ensam, vi klarar oss utan skiten!
Exakt efter en vecka är det faktiskt mycket enklare. Första dagarna är man helt wasted i huvudet. Känns så skönt slippa vara en slav under snuset, hela tiden behöva ha en dosa på sig för att känna sig normal. När det normala egentligen är att inte ha en dosa överhuvudtaget.
Det jag saknar är att min mage funkade bättre när jag snusa. Frukost och morgonsnus så var det gå och skita direkt. Nu är det 50/50 om det blir toa direkt eller inte vilket jag inte tycker om, vill ha min morgonskit för att rensa mig inför dagen.
Tandköttet var egentligen det jag var mest orolig för förutom hälsan som är svår att mäta utan att veta exakt vad som förändrats i kroppen med snusandet. Att tandköttet krupit upp på båda sidor är däremot fakta och jag kommer aldrig få tillbaka det som de krupit upp men nu blir det iaf aldrig värre.