Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-27, 06:53
  #10261
Medlem
StanleyKubricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Har du tagit ur dig från ett opiatberoende så klarar du detta utan problem
Snus är sådant onödigt nervgift att bruka dagligen med.

Saknar mina varma händer och tyckte det passa bra för mig att sluta nu i samband med att kylan kommer

Tack kompis! Är fortfarande snusfri
Citera
2019-11-27, 15:51
  #10262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StanleyKubrick
Tack kompis! Är fortfarande snusfri
Busenkelt ju
Citera
2019-11-29, 22:41
  #10263
Medlem
Spider-Girls avatar
Brukade "bo" i den här tråden, men nu är det nog ett år sedan sist!
I maj nästa år firar jag 6 år som fri och vill bara påminna er om att det GÅR att bli fri! Jag var beroende i 25 år och snusade 1.5 dosor om dagen, alltid en prilla inne på natten när jag sov, så kunde jag så klarar ni det med! Receptet är att ha ett jävla bra tänk (läs gärna Allen Carr), att inte ta ett enda återfall (läs bakåt i tråden så ser ni vad det ALLTID leder till) och att se avtändning och abstinens som positiva tecken på att giftet lämnar kroppen (det hjälpte mig supermycket att tänka så!).
Heja er!!
Citera
2019-12-01, 15:12
  #10264
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Brukade "bo" i den här tråden, men nu är det nog ett år sedan sist!
I maj nästa år firar jag 6 år som fri och vill bara påminna er om att det GÅR att bli fri! Jag var beroende i 25 år och snusade 1.5 dosor om dagen, alltid en prilla inne på natten när jag sov, så kunde jag så klarar ni det med! Receptet är att ha ett jävla bra tänk (läs gärna Allen Carr), att inte ta ett enda återfall (läs bakåt i tråden så ser ni vad det ALLTID leder till) och att se avtändning och abstinens som positiva tecken på att giftet lämnar kroppen (det hjälpte mig supermycket att tänka så!).
Heja er!!
Kul att höra Spider-Girl! Det blir 6 år för mig nästa år också. 😃
Citera
2019-12-01, 18:21
  #10265
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Kul att höra Spider-Girl! Det blir 6 år för mig nästa år också. 😃
Tack 😀 Och lika roligt att även du stannat i friheten!
Vi är levande bevis på att man kan vara riktigt djuuupt i snusträsket men ta sig upp- utan att trilla tillbaka!
Det var väl det som gjorde att vi hängde här så ofta förr- det var en sån aha-upplevelse att man kunde klara det utan att för den delen sörja eller sakna prillan- att man ville att fler skulle få uppleva det!
Det önskar jag alla här!
Citera
2019-12-07, 20:25
  #10266
Avstängd
Hej
Tog en snus ikväll, hade en tuff dag
Jag vet, sämsta ursäkten

Detta efter 5 veckors uppehåll, då jag dessutom trappade ned grovt dom sista månaderna

Men jag börjar väl inte om från 0 nu?

Att börja uppehållet igen imorgon blir väl lite tuffare än dom senaste dagarna men inte som från 0 väl?
Citera
2019-12-10, 21:13
  #10267
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Hej
Tog en snus ikväll, hade en tuff dag
Jag vet, sämsta ursäkten

Detta efter 5 veckors uppehåll, då jag dessutom trappade ned grovt dom sista månaderna

Men jag börjar väl inte om från 0 nu?

Att börja uppehållet igen imorgon blir väl lite tuffare än dom senaste dagarna men inte som från 0 väl?

Känns som att många, liksom jag själv, ofta har det där tänket. Alltså: "Jag råkade ta en snus, nu är det bara börja om från ruta ett igen".

Jag tror man inte ska se det såhär då det drar ner motivationen. Tänk istället att du haft 5,5 veckas uppehåll med ett snesteg. Sen fortsätter du därifrån.
Citera
2019-12-11, 14:05
  #10268
Medlem
Psoglavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Hej
Tog en snus ikväll, hade en tuff dag
Jag vet, sämsta ursäkten

Detta efter 5 veckors uppehåll, då jag dessutom trappade ned grovt dom sista månaderna

Men jag börjar väl inte om från 0 nu?

Att börja uppehållet igen imorgon blir väl lite tuffare än dom senaste dagarna men inte som från 0 väl?

Nej, det är inte som att börja från 0. Jag slutade snusa i februari 2018. Har haft kanske 5-6 återfall då jag festsnusat, men eftersom varken det fysiska eller psykiska beroendet finns kvar har det inte varit svårt att fortsätta vara nikotinfri efter sådana små snedsteg.
Citera
2019-12-18, 23:00
  #10269
Medlem
HighFlyingBirds avatar
Bestämde mig för att sluta, pga hosta, stress och problem med magmunnen.

Är just nu inne på dag 4, Det har varit jobbig att stiga av snuset, men det börjar släppa nu och jag ser ljust på allting.

Istället för att äta sötsaker, så har jag tränat väldigt hårt, har stundtals hjälpt mot abstinensen.

Känns fantastiskt härligt!
Citera
2019-12-20, 06:09
  #10270
Medlem
När går irritationen över? Gått några dagar nu kanske en vecka och känner mig fortfarande frustrerad/irriterad ständigt.
Citera
2019-12-21, 22:14
  #10271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freedomwanted
När går irritationen över? Gått några dagar nu kanske en vecka och känner mig fortfarande frustrerad/irriterad ständigt.
Har själv en vecka idag. Irritationen känner jag börjar gå över, eller så har jag bara lättare att "kontrollera" den?

Suget, däremot börjar bli värre, trodde det värsta skulle vara över efter tre dagar? Vad fan är det här?
__________________
Senast redigerad av Silverduk 2019-12-21 kl. 22:14. Anledning: stavfel
Citera
2019-12-22, 08:51
  #10272
Medlem
TheBeardedOnes avatar
Jag är inne på dag 7 men vete fan om jag kommer att klara det här! Har snus hemma och i ärlighetens namn vill jag nog inte sluta till 100%. Svårt också så här i juletid då man gärna vill mysa framför en bra julfilm med en prilla under läppen. Men bra kämpat alla här som försöker!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback