2010-07-05, 05:00
Medlem
Mohaxxmeds avatar
Ska jobba imorgon - hela veckan typ.
Med farsan, bygga carport.

Lön?

En stock snus
Citera
2010-07-05, 11:45
Medlem
pttns avatar
Nu är de dags, snusat sen jag var 13 (är 19 nu) och bestämt mig för att de räcker nu, priserna bara stiger och jag njuter inte av det längre så nu ska jag göra ett kraftigt försök, det kommer bli svårt men klarar jag de klarar jag allt.

Håll tummarna för mig de kommer behövas!

Tack för allt General
Citera
2010-07-05, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pttn
Nu är de dags, snusat sen jag var 13 (är 19 nu) och bestämt mig för att de räcker nu, priserna bara stiger och jag njuter inte av det längre så nu ska jag göra ett kraftigt försök, det kommer bli svårt men klarar jag de klarar jag allt.

Håll tummarna för mig de kommer behövas!

Tack för allt General

Då är vi två som slutar idag! Får väl se vem som håller ut längst

Har f.ö. snusat i två år, och tokmycket det senaste. Blir dock inte så kul nu när man snart skall sätta igång med om-tentapluggandet.
Citera
2010-07-06, 02:19
Medlem
pttns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eduja
Då är vi två som slutar idag! Får väl se vem som håller ut längst

Har f.ö. snusat i två år, och tokmycket det senaste. Blir dock inte så kul nu när man snart skall sätta igång med om-tentapluggandet.

Jag måste erkänna att jag tagit 2 snus idag men ja e fruktansvärt nöjd över de, för senaste veckan har jag snusat 10 (TIO) dosor så att klara mig med att ta två snus + att ja festar de e helt fantastiskt , forsätter de så här så kommer de gå riktigt bra
Citera
2010-07-06, 16:11
Medlem
Antingen är jag immun mot nikotin eller helt enkelt bättre än de flesta. Har snusat i lite mer än ett år och har inte ens blivit beroende, känner inget sug och kan gå utan i flera dagar utan problem.
Men ska nog sluta med skiten helt då det känns onödigt och är inte ens lika gott längre.
Citera
2010-07-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Fortfarande inte en enda snus. Röker dock tyvärr ett paket cigaretter om dagen istället. Har iaf bestämt mig att jag är totalt färdig med snus, och jag vill inte röka heller, även om det är så jävla svårt att va utan nikotin.

Nikotinplåster och tuggummi då antar jag?

Det lär väl fö vara lättare att sluta röka än snusa då det är mer nikotin i snus??

Sista ciggen rökt och nicorette inhandlat idag. Någon som har erfarenhet av nicorette?
Citera
2010-07-06, 21:59
Medlem
maitans avatar
Slutade också att snusa på midsommar. Slog vad om en tjej jag tyckte jag var trevlig och nice.. Skitsamma. Har varit utan sen midsommar. Tog en snus i lördags iom att vi söp då men inte en prilla utöver det! går faktiskt bra det här trots det har gått 7-8 år med det bruna guldet
Citera
2010-07-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danskefan
Antingen är jag immun mot nikotin eller helt enkelt bättre än de flesta. Har snusat i lite mer än ett år och har inte ens blivit beroende, känner inget sug och kan gå utan i flera dagar utan problem.
Men ska nog sluta med skiten helt då det känns onödigt och är inte ens lika gott längre.

När du snusat i 7år så kan du återkomma, allt har med viljestyrka att göra.
Sen så behöver det nödvändigtvis inte vara nikotinet som är problemet. när du haft något underläppen i ca 2500 dagar så känns det ganska obekvämt att inte ha det.

Ungefär som att inte ha plånboken eller nycklarna i jeansen, man vet att något saknas helt enkelt.
Citera
2010-07-07, 18:38
Medlem
Gör ett nytt försök att sluta just nu... har säkert försökt 20 gånger tidigare och nästan varje gång är det den tredje dagen som jag inte klarar av det längre. Är inne på min andra dag just nu, så är det någon som har tips för att jag ska komma över denna magiska gräns på tre dagar?? kan tillägga att jag snusat i ungefär 3 år.
Citera
2010-07-07, 18:52
Medlem
c0nfuseds avatar
hej mitt namn är c0nfused och jag är en snusare..

Detta är mitt första sluta snusa inlägg ehm, jag har varit utan snus i 2 veckor drygt.
Citera
2010-07-07, 20:37
Medlem
Jensofswedens avatar
Fan, jag måste också sluta. Har länge skjutit på det men det är tamigtusan dags snart. Jag har ingen lust att få kassa tänder och vad man nu får av snus.

Har snusat i 15 år nu, med några avbrott. Hur fan gör man för att sluta? Blir förbannad och sorgsen när jag försöker sluta, som att en kompis är borta.

Kan påpeka att jag bara kör lös (kronan) och drar en dosa på 2-3 dagar. Är alltså ingen megasnusare men kanske måttlig.
Citera
2010-07-07, 22:48
Medlem
c0nfuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Fan, jag måste också sluta. Har länge skjutit på det men det är tamigtusan dags snart. Jag har ingen lust att få kassa tänder och vad man nu får av snus.

Har snusat i 15 år nu, med några avbrott. Hur fan gör man för att sluta? Blir förbannad och sorgsen när jag försöker sluta, som att en kompis är borta.

Kan påpeka att jag bara kör lös (kronan) och drar en dosa på 2-3 dagar. Är alltså ingen megasnusare men kanske måttlig.

Det finns ett antal sätt, har man självdisciplin och karaktär så lägger man bara ner och svettas ett par veckor. Eller så kör man med läkemdedel. Har slutat cold turkey en gång förut (gick ju sådär) nu kör jag plåster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in