Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-05, 07:16
  #877
Medlem
Outlaw&Folkhems avatar
Nu har jag ungefär ett dygn utan snus.
Har införskaffat en dosa Onico, så man kan ta sig en jävel när man blir riktigt sugen/sur.

Går bra hittills.
Citera
2007-01-05, 19:43
  #878
Medlem
Någon eller något media har sagt att nikotin är mer beroendeframkallande än någon annan drog. Stämmer detta verkligen? Eller har det bara med tillgänglighet att göra? För om detta är dagsens sanning så kanske man skulle ta och prova på heroin, kokain, meth, LSD enbart för att ha upplevt det en gång i livet...
Citera
2007-01-05, 22:22
  #879
Medlem
hrb!s avatar
Varit utan snusi 30 dagar nu !!!!
fast börjat röka som fan nu istället

Citera
2007-01-06, 01:14
  #880
Medlem
Gyllenborsts avatar
Det där känner man igen. Själv har man vart snusfri sen 25 oktober men bolmar vattenpipa på dagarna och feströker på helgerna.

Icke bra.
Citera
2007-01-06, 01:26
  #881
Medlem
hrb!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenborst
Det där känner man igen. Själv har man vart snusfri sen 25 oktober men bolmar vattenpipa på dagarna och feströker på helgerna.

Icke bra.

fan va segt, ungefär som jag fast röker hela tiden i stort sett
Citera
2007-01-06, 23:10
  #882
Medlem
Lemmy_Ruless avatar
Intressant med sömndosen som många verkar behöva efter att slutat med snus
Själv håller jag på att sluta, kör nu bara portion, efter att ha snusat dygnetrunt med fetingprillorna som byttes 03:00 varje natt i 15 år, kör nu med unico på natten funkar ok .
Jag är hur trött som helst jag med .känns som jag skulle kunna sova dygnet runt

lycka till allesammans
Citera
2007-01-07, 00:28
  #883
Medlem
Swerkers avatar
Vill bara berätta att efter ett och ett halvt års snusande har jag lagt av, det var inte så svårt. Bara ignorerade suget och låg hemma i 10 dar!
Citera
2007-01-07, 00:39
  #884
Medlem
Neyshs avatar
Jag slutade väl en helg. Men jag pallar inte sluta förevigt. Har skuri ner som fan. Tar max en eller två om dagen. Motför en dosa förr. Bara att skippa köpa och snylta av andra Klarade mig väl en månad utan att köpa och åtskilliga dagar utan att få "Smaka" med någon.

Men tänk att det inte funkar. De senaste veckorna har jag köpt två dosor. Ändå inte mycket men jag har köpt. Känner mig lite svag.

Har skurit ner på det iallafall. Nån gång senare i livet slutar jag på riktigt. Men inte riktigt än. Tyvärr jag är för svag.


En av mina polare fick en stock i julklapp.. av sin mor. Efter tre månaders uppehåll. Vilken underbart förstående mamma.
Citera
2007-01-07, 00:47
  #885
Medlem
knoxahs avatar
Provade "sluta" i dag, eller, jag ville se hurdan abstinensen var innan det blir "the real deal", så att säga.

Slutade med att jag storstädade och gick en lång, lång promenad, sedan vid 20:00~ så var suget borta.
Citera
2007-01-07, 02:34
  #886
Avstängd
Lawless78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Provade "sluta" i dag, eller, jag ville se hurdan abstinensen var innan det blir "the real deal", så att säga.

Slutade med att jag storstädade och gick en lång, lång promenad, sedan vid 20:00~ så var suget borta.


...För den här gången ja.Vänta bara ska du få se. har hållit upp i sex veckor nu.Har tokabstinens just nu
Citera
2007-01-07, 11:38
  #887
Medlem
Visionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scorned
Frände! Exakt detta är min stora fråga också, jag har viljan och sannolikt förmågan att köra cold turkey, utan nikotinfria substitut. Men nu närmar sig helgen med stormsteg och då lär det bli en pilsner, eller tio. Och jag hoppas att jag även kan stå emot VANAN (behovet känns borta...) på salongsfyllan...

Lycka till Visionaire! Hör av dig efter helgen så jämför vi karaktär

VANAN gjorde sig absolut påmind efter ett par starka, kalla. Det är som att en öl smakar heller inte lika gott när man inte längre har den där slutklämmen. Det som slår mig ändå är att om jag bara ignorerar det där akuta suget så "glömmer" jag bort det, för en stund i alla fall. Tidigare missbrukade jag verkligen snus när jag drack någon form av alkohol. Hade alltid en inne och ibland glömde jag bort att jag redan hade en och lade in en extra... Jag inbillar mig också att fyllan känns annorlunda nu när inte nikotinet är inblandat, men det baserar jag endast på helgens tämligen rimliga intag.

Hur gick det för dig Scorned?

Citat:
Ursprungligen postat av Lawless78
..För den här gången ja.Vänta bara ska du få se. har hållit upp i sex veckor nu.Har tokabstinens just nu

Det här låter inte bra. Någon varnade mig inför att kroppen kommer att spela mig ett spratt efter sisådär en månad. Den kommer alltså att säga "det är lugnt att ta en snus när du är salongis för du har karaktär så att det räcker och blir över". Ungefär där ser jag mig själv ramla tillbaka igen, eftersom jag vet med mig att jag är svag. Tokabstinens efter sex veckor... hmm...
Citera
2007-01-07, 16:03
  #888
Avstängd
Lawless78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visionaire
Det här låter inte bra. Någon varnade mig inför att kroppen kommer att spela mig ett spratt efter sisådär en månad. Den kommer alltså att säga "det är lugnt att ta en snus när du är salongis för du har karaktär så att det räcker och blir över". Ungefär där ser jag mig själv ramla tillbaka igen, eftersom jag vet med mig att jag är svag. Tokabstinens efter sex veckor... hmm...

Ja det var precis det jag torskade på förra gången jag prövade sluta.Just därför har jag lärt mig av mitt misstag.Felet många gör är att dom tror sig ha klarat av det hela bara för att dom lyckats va utan snus några veckor.Se inte dig själv som "snusfri" eller "ej längre nikotinist" förrän du har hållit dig....ja vet inte riktigt hur länge men länge iaf.

Tror också det kan vara att ta sig vatten överh huvudet om man bara slutar tvärt utan substitut.Man kan ju försöka men ha en reservutväg i form av onico eller tugummi och ha det alltid till hands så du har åtminstone något utifall att.Sluta ej heller att andvända dessa substitut för tidigt.Min abstinens kommer i vågor kan jag tala om.Iblande är det helt lugnt,ibland är det fördjävligt.Just nu är det ganska lugnt dock.

Men lycka till iaf!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback