2016-08-03, 15:55
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Började snusa när jag var 16 slutade vid 21, började igen vid 24....sämsta beslutet någonsin.
Vill inget annat än att sluta snusa..problemet är att allt blir så jävla tråkigt i nån månad.
Har semester i 2 veckor till och vet att om jag ska sluta så måste ja sluta när jag är ledig, så vet inte, ska jag förstöra semestern och sluta snusa eller inte ?
Jag tror det är lättast och mest varaktigt att sluta i din vardag. Dvs sluta efter semestern.
Citera
2016-08-04, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autumn Aurora
Jag tänker aldrig sluta snusa, det enda jag inte ångrar att jag började med. Drar en dosa på 3-4 dagar så jag är ändå ingen storkonsument, och det är bra om man vill hålla sig borta från cigaretterna. Sen är det ju gott som fan, och inte alltför dyrt Skulle jag inte snusa skulle jag nog ersätta det med godis för minst samma summa per månad.

Och idag då 12 år senare?
Min konsumtion var ungefär som din vid samma tidpunkt. Idag håvar jag i mig en dosa Skruf Stark White om dagen och blir en best efter två timmar utan.
Citera
2016-08-04, 15:03
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuManHand
Idag håvar jag i mig en dosa Skruf Stark White om dagen och blir en best efter två timmar utan.
He he. Been there.

Några år innan jag slutade så trappade jag upp snusandet. Alla prisar skulle hädanefter vara som den lyxiga morgonprisen, dvs två st General Portion Long. Efter återfallet efter mitt första försök att sluta trappade jag upp snusandet ytterligare - 4 st General Portion Long samtidigt. Och varje gång jag lade in snuset kollade jag så att ingen såg på, och så skämdes jag lite.
Citera
2016-08-06, 13:11
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Mycket positivt att ditt sista minne av prillan blev så negativ! Det kommer underlätta slutandet!

Det är nog en fördel ja

4 dar nu utan och fortfarande rejäl abstinens. Hade hoppats på mindre abstinens när jag ändå snusat så pass lite i flera veckor.. får hålla ut helt enkelt.
Citera
2016-08-06, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Det är nog en fördel ja

4 dar nu utan och fortfarande rejäl abstinens. Hade hoppats på mindre abstinens när jag ändå snusat så pass lite i flera veckor.. får hålla ut helt enkelt.

Jag tog min sista i måndags, så vi ligger rätt lika där. Känns fortfarande ganska tungt. Jag var väldigt nära på att köpa ett paket cigg igår, bara för att kunna ta någon cigg om dagen när suget är som värst. Börjar jobba efter semester på måndag, och då kan jag inte röka. Tänkte väl därmed att jag inte borde kunna fastna. Har väldigt svårt att skilja på vad som kan vara ett logiskt resonemang och vad som snarare är ursäkter för att stilla begäret.

Blev inga cigg iallafall. Får se hur det går idag...
Citera
2016-08-06, 13:51
Medlem
randones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiceToHaveHope
Jag tog min sista i måndags, så vi ligger rätt lika där. Känns fortfarande ganska tungt. Jag var väldigt nära på att köpa ett paket cigg igår, bara för att kunna ta någon cigg om dagen när suget är som värst. Börjar jobba efter semester på måndag, och då kan jag inte röka. Tänkte väl därmed att jag inte borde kunna fastna. Har väldigt svårt att skilja på vad som kan vara ett logiskt resonemang och vad som snarare är ursäkter för att stilla begäret.

Blev inga cigg iallafall. Får se hur det går idag...

Heja dig! Jag hoppas att du klarar dig utan cigg. Heja heja!
Citera
2016-08-06, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randone
Heja dig! Jag hoppas att du klarar dig utan cigg. Heja heja!

Tack vad snällt av dig, jag kämpar på med en försiktig optimism!
Citera
2016-08-07, 18:25
Medlem
Scrofas avatar
Nu är det sex dagar sedan min senaste snus och än så länge går det bra med hjälp av lite fusk i form av 1 mg sugtabletter då jag har behövt vara mer skärpt. Funkar bra då man blir av med vanan att ha något under läppen samtidigt som man slipper bli dum i huvudet av abstinens, och detta utan någon kick öht. Tror jag ska göra ett försök att strunta i dem nästa vecka men vi får se. Återkommer
Citera
2016-08-07, 20:37
Medlem
0ldMans avatar
Klarade mig 13 dagar utan snus eller ciggaretter. Sen var jag i ett sällskap där alla röker så kunde inte stå emot utan tog några ciggaretter. Sen tänkte jag att det är kört och köpte en dosa snus. Ska snusa upp allt jag har kvar för att sen sluta igen.
Citera
2016-08-08, 08:55
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa
Nu är det sex dagar sedan min senaste snus och än så länge går det bra med hjälp av lite fusk i form av 1 mg sugtabletter då jag har behövt vara mer skärpt. Funkar bra då man blir av med vanan att ha något under läppen samtidigt som man slipper bli dum i huvudet av abstinens, och detta utan någon kick öht. Tror jag ska göra ett försök att strunta i dem nästa vecka men vi får se. Återkommer
Om sugtabletter hjälper dig att sluta ska du inte se dem som fusk, i krig och kärlek är allt tillåtet .

Pass på bara, ett tu tre och du är hooked på dem också, trots den ringa kick de ger. Beroendet works in mysterious ways. Du bör inte behöva mer än en förpackning, mer än det innebär bara att du börjar skjuta upp det tråkiga, dvs att vara nikotinfri. Bli inte van vid dem, lägg av medan de fortfarande känns konstiga.
Citera
2016-08-08, 09:04
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Klarade mig 13 dagar utan snus eller ciggaretter. Sen var jag i ett sällskap där alla röker så kunde inte stå emot utan tog några ciggaretter. Sen tänkte jag att det är kört och köpte en dosa snus. Ska snusa upp allt jag har kvar för att sen sluta igen.

Jag känner igen tänket. Det vittnar bara om hur lätt detta korthuset kan ramla ihop och vikten av total nolltolerans.

Man är så mycket pundare att i fel situation har man helt enkelt inte kontrollen.
^Detta, och främst detta är varför jag inte vill snusa mer.

På't igen bara! Nu har du lärt dig nåt till nästa fallgrop.

Ju längre tid du lyckas klämma in mellan dig och senaste snusen desto lättare blir det.
Citera
2016-08-08, 14:12
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Om sugtabletter hjälper dig att sluta ska du inte se dem som fusk, i krig och kärlek är allt tillåtet .

Pass på bara, ett tu tre och du är hooked på dem också, trots den ringa kick de ger. Beroendet works in mysterious ways. Du bör inte behöva mer än en förpackning, mer än det innebär bara att du börjar skjuta upp det tråkiga, dvs att vara nikotinfri. Bli inte van vid dem, lägg av medan de fortfarande känns konstiga.

Som vanligt, ett riktigt bra råd från IHK.

Efter denna förpackningen så är det dags för fas 2. Att klippa helt.
Det kommer kännas även fast du inte snusat på ett tag då du ändå gett nikotinreceptorerna en liten fix men förhoppningsvis kommer du landa lite mjukare.

Stålsätt dig nu och fixa det här. Du kommer inte ångra dig när du sett ljuset i tunneln. Det finns där bara du håller ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in