2004-08-15, 00:10
Medlem
Nibblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Att sluta snusa ger bara positiva effekter på träningen.

Okej, Fan vad bra då är ju all denna möda värt besväret.
Citera
2004-08-15, 00:11
Medlem
Nibblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Cave
Nä, varför skulle det få det?

Har redan svarat på denna fråga på sida 1.
Citera
2004-08-15, 00:32
Bannlyst
Tråd som skrämmer en lite grand... "2 års abstinens"... Tanten har varit rökfri i sex dgr tror jag att det är nu varför jag (om hon fixar det) tänkt sluta snusa (känner pressen).

Slippa snusket m bakandet, bättre tänder, bra för pumpen - men ni glömmer ett jäkligt bra argument till; det är, till skillnad från sex, trainsspotting och step, inte gratis. Drar själv 1,5 dosa/dag, låt säga att man har 40 år kvar (mot förmodan); det gör över en halv mille!!! Kan man ha roligare för?
Citera
2004-08-15, 00:52
Medlem
Nibblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenStolpe
Tråd som skrämmer en lite grand... "2 års abstinens"... Tanten har varit rökfri i sex dgr tror jag att det är nu varför jag (om hon fixar det) tänkt sluta snusa (känner pressen).

Slippa snusket m bakandet, bättre tänder, bra för pumpen - men ni glömmer ett jäkligt bra argument till; det är, till skillnad från sex, trainsspotting och step, inte gratis. Drar själv 1,5 dosa/dag, låt säga att man har 40 år kvar (mot förmodan); det gör över en halv mille!!! Kan man ha roligare för?

hur jävla mycket snusar du då? Jag snusade en dosa på 1,5 dagar
Citera
2004-08-15, 01:02
Bannlyst
Citat:

1,5 dosa per dag? Jesus kristus. Hur fan hinner du med?

En dosa räcker i alla fall 1,5 dygn för mig och jag byter snus mest hela tiden.
Citera
2004-08-15, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibbler
hur jävla mycket snusar du då? Jag snusade en dosa på 1,5 dagar

Som jag skrev en och en halv (lite knappt) om dagen, således dubbelt så stor i käften Men OK - du sparar en kvarts mille, en hyfsad sommarstuga i Småland!
Citera
2004-08-15, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
1,5 dosa per dag? Jesus kristus. Hur fan hinner du med?

En dosa räcker i alla fall 1,5 dygn för mig och jag byter snus mest hela tiden.

Det är vansinne, jag vet: en dosa är fem ā sex prillor för mig, ser man ut som en blandning mellan en getingstucken Björn Ulveaus och Lennart Bodström när man har en inne också - bara det är skäl nog att sluta!
Citera
2004-08-15, 02:06
Medlem
BlueDucks avatar
men...?? varför sluta snusa? det är ju både kul och gott, dessutom har man nått att göra medan man jobbar, sitter vid datorn eller liknande.
Visst är det jobbigt att alltid behöva komma ihåg att ta med sig dosan, men det är ju inte värre än att komma ihåg nycklarna eller mobilen.
Jag har faktiskt slutat ett antal gånger, och hållt upp i 2-6 månader, beroende på tid och plats, men har börjat igen, eftersom det är såå gött !
jag har aldrig kännt nåt abstinens eller så, bara en vilja att få nikotin-kick.

På tal om det. Jag har snusat i 5 år nu, till och från, och får fortfarande ordentlig nikotin-kick när jag tar en prilla. är det normalt? jag menar efter så många år. man borde ju vänja sig.
Citera
2004-08-15, 06:45
Medlem
Autumn Auroras avatar
Jag tänker aldrig sluta snusa, det enda jag inte ångrar att jag började med. Drar en dosa på 3-4 dagar så jag är ändå ingen storkonsument, och det är bra om man vill hålla sig borta från cigaretterna. Sen är det ju gott som fan, och inte alltför dyrt Skulle jag inte snusa skulle jag nog ersätta det med godis för minst samma summa per månad.
Citera
2004-08-15, 09:56
Medlem
jobes avatar
Citat:

Det finns ännu ett bra skäl och det är att sexet blir bättre. Upplevde att jag fick skönare orgasmer helt enkelt. 1,5 dosor inga problem, låg själv på två om dagen då jag slutade.
Citera
2004-08-15, 10:55
Medlem
Nibblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Det finns ännu ett bra skäl och det är att sexet blir bättre. Upplevde att jag fick skönare orgasmer helt enkelt. 1,5 dosor inga problem, låg själv på två om dagen då jag slutade.

2st Säger bara en sak DYRT!. Jobe, du hadde rätt. Jag drömde om snus inatt. Fast jag ska hålla mig.
Citera
2004-08-15, 11:49
Medlem
Ruskigbusss avatar
BlueDuck och Autumn Aurora - ämnet är alltså "sluta snusa" - inte "varför skall jag inte sluta snusa"

Själv har jag aldrig börjat med den typen av tobak, men har förstått att det är jobbigare att sluta med snus än med cigaretter.

Lycka till Nibbler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in